לפני יומיים השלימה א.א.ק אתונה את רכישתו של פרנצדי פיירו ממכבי חיפה תמורת 3.5 מיליון אירו. אתמול (רביעי) העלתה הקבוצה היוונית סרטון לרגל החתמתו של החלוץ, אך אמירה בעייתית מצד בעלי הקבוצה מריוס איליופולוס במהלך הסרטון גרמה לסערה.
בסרטון נראה פיירו מגיע לראשונה לאצטדיון של א.א.ק ולובש את מדי הקבוצה. הוא מציג את עצמו בפני האוהדים ומתייחס לא.א.ק כקבוצה הגדולה ביוון. לאחר מכן, ניגש אליו איליופולוס, לוחץ את ידו ואומר לו "אתה הגורילה של א.א.ק, וזה הבית שלך". לאחר מכן הוא הגיש לו את הכדור ואמר לו "תבקיע".
1 צפייה בגלריה
פיירו
פיירו
פיירו
(צילום: האתר הרשמי של א.א.ק אתונה)
(צפו בסרטון ובאמירה של בעלי א.א.ק לפיירו)
האמירה בעלת הניחוח הגזעני עוררה ביקורות רבות ביוון. "כל חייו יזכירו לאיליופולוס את האמירה הזאת", אמר אחד העיתונאים שמסקר א.א.ק. "יזכירו לו את המשפט הגרוע הזה שוב ושוב".
במועדון עצמו התגוננו וטענו שאיליופולוס בכלל אמר את המילה 'גרילה', כשהכוונה היא להיסטוריה של האיטי, המדינה ממנה בא פיירו. קצין התקשורת של א.א.ק אמר: "מר איליופולוס לא כינה את פיירו גורילה, אלא רמז להיסטוריה של אנשי האיטי כמורדים ולוחמים. תעשו גוגל ותגלו, אל תהיו בורים".
פיירו בן ה-29 החל העונה את עונתו השלישית במכבי חיפה, אך עזב אחרי שני מחזורים בליגת העל לא.א.ק, ששילמה עליו כאמור 3.5 מיליון אירו ותשלם לו 800 אלף אירו לעונה למשך שלוש שנים. הירוקים רכשו אותו בקיץ 2022 מגנגאן הצרפתית תמורת 1.6 מיליון אירו. הוא זכה עם הקבוצה באליפות ושיחק במדיה בליגת האלופות. בסך הכל יש לו 43 שערים ו-18 בישולים ב-106 הופעות בכל המסגרות במדי מכבי חיפה. בנוסף, יש לו 21 שערים ב-30 הופעות בנבחרת האיטי.
א.א.ק אתונה, אחת הקבוצות הגדולות ביוון, זכתה ב-13 אליפויות - האחרונה ב-2023 - ו-16 גביעים. את העונה הקודמת היא סיימה כאמור במקום השני, ובסגל שלה ניתן למצוא את אקס בית"ר ירושלים ליוואי גרסיה, גיבור האליפות ב-2023, כמו גם כמה שמות מוכרים כמו סטיבן צובר השווייצרי ואריק לאמלה הארגנטינאי. העונה היא השיגה שבע נקודות בשלושה מחזורים ומדורגת בינתיים במקום השלישי, אך גם הודחה מאירופה כבר בסיבוב המוקדמות השלישי של הקונפרנס-ליג.