התקציר באדיבות תאגיד כאן 11
נבחרת אורוגוואי - היא יריבת ישראל בחצי גמר המונדיאליטו. הסלסטה הפתיעה הלילה (בין ראשון לשני) את ארה"ב 0:2 עמוס בהצטיינות הגנתית והקרבה - ועלתה לחצי גמר אליפות העולם עד גיל 20, שם תפגוש (חמישי, 20:30) את נבחרת ישראל של אופיר חיים.
נבחרת הנוער במונדיאליטו - כתבות נוספות
אורוגוואי הגיעה פעמיים לגמר הטורניר - ב-1997 וב-2013, אך בשני המקרים הפסידה וב-2017 סיימה במקום הרביעי. עם זאת, מדינות מעטות מתייחסות לטורניר באותה רצינות כמוה, או הפיקו ממנו יותר תועלת. ואכן, ישנו קשר ישיר בין ההצלחות הרבות של הנבחרת הבוגרת של אורוגוואי במאה ה-21 להשקעה הרבה בנבחרות הצעירות.
4 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת אורוגוואי
שחקני נבחרת אורוגוואי
הפתיעה את ארה"ב. נבחרת אורוגוואי
(צילום: LUIS ROBAYO / AFP)
4 צפייה בגלריה
אנדרסון דוארטה
אנדרסון דוארטה
השתחל להרכב ועשה את השינוי. דוארטה
(צילום: EPA/JUAN IGNACIO RONCORONI)
את הטורניר הנוכחי היא פתחה טוב עם 0:4 קליל על עיראק, אך הפסד 3:2 לאנגליה סיבך אותה. במשחק המכריע של שלב הבתים היא ניצחה את טוניסיה 0:1 בזכות פנדל בדקה ה-93 שהבטיח עלייה לשמינית הגמר. בסיבוב הבא אורוגוואי התקשתה במשחק עצבני מול גמביה עם כרטיס אדום לכל צד, אולם שער ניצחון של החלוץ בן ה-19 אנדרסון דוארטה, במשחקו הראשון בהרכב, העניק לנבחרת הדרום אמריקאית את הכרטיס לרבע הגמר. מול ארה"ב הוא שוב פתח, ושוב כבש את השער הראשון של נבחרתו, כשאת השני כבש ג'ושוע וינדר לשערו שלו.
נבחרת הנוער הנוכחית של אורוגוואי דומה מאוד לנבחרת שבפברואר הייתה במרחק דקות ספורות בלבד מזכייה בקופה אמריקה (אליפות דרום אמריקה, בה זכתה לבסוף ברזיל, אותה כידוע ישראל הדיחה). אבל החדשות הטובות עבור ישראל הן שאורוגוואי כנראה חלשה במעט ממה שהייתה אז, למרות שהפעם היא הדרום אמריקאית שכבר כעת הגיעה הכי רחוק. הסיבה: ריאל מדריד החליטה לא לשחרר לטורניר את החלוץ ומי שהיה אמור להיות הכוכב ההתקפי אלבארו רודריגס, ומי שהיה אמור להחליפו, אנדראס פרארי, נפצע.
4 צפייה בגלריה
גונסאלס
גונסאלס
שני שערים ובישול. גונסאלס
(צילום: AP Photo/Gustavo Garello)
בהיעדרם, מי שהיה אמור להיות השם החם בהתקפה הוא לוצ'יאנו רודריגס, אך עד כה בטורניר הוא התקשה ומדובר בשחקן שקיבל את האדום מול גמביה. עם זאת, מול ישראל הוא כמובן ישחק, וגם בלעדיו אורוגוואי מציגה המון כישרון - שהספיק לה על מנת להיות הנבחרת הראשונה שמנצחת את ארה"ב (או בכלל כובשת שער מולה). מלבד דוארטה, שני הקשרים פרנקו גונסאלס בן ה-18 ומתיאס אבאלדו בן ה-19 הם הבולטים בנבחרת התכולה עם שני שערים ובישול לכל אחד. הבלם בן ה-19 סבסטיאן בוסילי הוא השחקן המרכזי בהגנה ששמרה על רשת נקי בארבעה משחקים, והמגן הימני מתאו פונטה הוא נשק התקפי נהדר.
הכישרון הגדול והקפטן הוא פבריסיו דיאס, הקשר האחורי בן ה-20 של ליברפול מונטבידאו ששווה 5 מיליון אירו לפי האתר 'טרנספרמקט' - הסכום הגבוה ביותר מבין שחקני הנבחרת, ובפער. הוא לא היה במיטבו במונדיאליטו, אם כי, ואלו חדשות רעות עבור ישראל, המשחקים בשלב הנוקאאוט היו הטובים ביותר שלו. לסגור את דיאס ולמנוע ממנו לנהל את המשחק עם המסירות הנהדרות שלו תהיה המשימה המרכזית של ישראל.
4 צפייה בגלריה
פבריציו דיאס
פבריציו דיאס
הכישרון הגדול. דיאס
(צילום: AP Photo/Gustavo Garello)
כמו ישראל, אורוגוואי היא קודם כל נבחרת. ממושמעת, מסודרת, שחקניה מבינים היטב אחד את השני. היא הפייבוריטית במפגש הקרוב, אך לא כמו שברזיל הייתה לפני רבע הגמר, כך שהמשימה של חיים ושחקניו היא לגמרי אפשרית.

בחצי גמר השני: איטליה - קוריאה הדרומית

בשישי בחצות (אצטדיון 'דייגו מראדונה') תתמודד איטליה נגד קוריאה הדרומית, במסגרת חצי הגמר השני. הנבחרת מארץ המגף העפילה לארבע האחרונות לאחר ניצחון 1:3 חד משמעי על קולומביה בשלב רבע הגמר, ועוד לפני הדיחה את אלופת אירופה עד גיל 20, אנגליה, בזכות ניצחון 1:2, למרות שבעטה לאורך כל המשחק שלוש בעיטות למסגרת בלבד. בשלב הבתים, חלקה איטליה בית עם ברזיל והעפילה מהמקום השני (6 נקודות) בזכות הפרש שערים עדיף על המדורגת שלישית, ניגריה, שאף היא העפילה לשלב הנוק אאוט.
בדומה לאיטליה, גם הנבחרת הדרום קוריאנית סיימה את שלב הבתים במקום השני (5 נקודות), ויחד עם גמביה שסיימה בראשות בית 6, הדיחה את צרפת והונדורס. ברבע הגמר הסתפקו הקוריאנים ב-0:1 קטן על ניגריה, ואת שמינית היא צלחה לאחר מותחן 2:3 נגד אקוודור שסיימה במקום השני בבית 2, אחרי ארה"ב.
ישראל ניצחה את ברזיל שיחה עם הורי דור תורג'מן
(צילום: ירון ברנר)