שחקני ארסנל נראו גמורים בסיום התבוסה הביתית 3:0 לברייטון אתמול (ראשון), שקבר כמעט באופן סופי את הסיכוי של התותחנים לזכות באליפות. בתקופה האחרונה הרוח יצאה לגמרי מהמפרשים של הלונדונים, שעד לפני חודש נהנתה מיתרון של שמונה נקודות בפסגת הפרמייר-ליג.
שני מחזורים נותרו לסיום העונה באנגליה, ולמנצ'סטר יש משחק אחד חסר - כך שנותרו לה עוד שלושה משחקים. ניצחון אחד יספיק לאלופה ומוליכת הליגה כדי להבטיח אליפות שלישית ברציפות וחמישית בשש השנים האחרונות. לחבורה של פפ גווארדיולה צפויים מפגשים עם צ'לסי המאכזבת, ברייטון הלוהטת וברנטפורד, וסביר מאוד להניח שתנצח לפחות פעם אחת.
2 צפייה בגלריה
שחקן ארסנל בוקאיו סאקה
שחקן ארסנל בוקאיו סאקה
שחקן ארסנל בוקאיו סאקה
(Julian Finney/Getty Images)
מה שמאכזב יותר מכל מבחינת התותחנים, זו העובדה שההפסד הצורב שככל הנראה הפיג כמעט באופן סופי את חלום האליפות קרה דווקא בבית. נראה שזה מספר בצורה הטובה ביותר את מה שהיה חסר לארסנל העונה. 23 שערים ספגה העונה הקבוצה של ארטטה בביתה, כאשר רק בעונת 2019/20 - בה סיימה במקום השמיני - היא ספגה יותר (24).
"זה היה יפהפה כל עוד זה נמשך", כתבו ב'דיילי מייל', שם הספידו סופית את החבורה של ארטטה, ונראה שגישה זו רווחת בכל כלי התקשורת, חובבי הכדורגל וגם אוהדי ארסנל עצמם. "חלום האליפות מת עם תבוסה לברייטון המבריקה, שהרגה אותו עם הרבה חכמה".
לדעת פרשן סקיי, גארי נוויל, העובדה שמנצ'סטר סיטי ניצחה יום קודם לכן, היא זו שגרמה לשחקני ארסנל לאבד את האמונה. "אני רק יכול לתאר לעצמי עד כמה זה הכביד על הרגליים שלהם", אמר נוויל בפודקאסט שלו. "זה עניין של אנרגיות ומנטאליות - השחקנים פשוט איבדו את הרגליים שלהם ברגע הכי משמעותי של העונה. עמוד השדרה של ארסנל רעד".
2 צפייה בגלריה
מאמן ארסנל מיקל ארטטה
מאמן ארסנל מיקל ארטטה
מאמן ארסנל מיקל ארטטה
(DAVID KLEIN/Reuters)
פטריק ויירה, שכיכב במשך השנים בארסנל וזכה איתה באליפויות וגביעים, התייחס גם הוא לקריסה של הקבוצה: "יותר מהכל, מה שהיה חסר לארסנל זו אישיות. זה היה משחק בו היא הייתה חייבת לנצח. במועדון יצטרכו לקחת צעד לאחור ולחשוב על הצורה בה הם איבדו את כל היתרון שהיה להם בפסגה. אני מאמין שהם ילמדו מזה".
מאמן ארסנל מיקל ארטטה אמר בסיום: "אמנם מבחינה מתמטית עוד יש לנו סיכוי, אבל אחרי המשחק היום זה לא יהיה רציני לדבר על אליפות. אני יוצא מפה גאה, אבל אני מתנצל בפני האוהדים על היכולת שהצגנו ועל כך שאיכזבנו אותם. אנחנו צריכים עוד לעכל את מה שקרה ולהבין את זה".