חודשיים אחרי אחד המשחקים הגדולים והסוערים ביותר ביורו 2024, באופ"א מודים כי נבחרת גרמניה קופחה במשחק רבע הגמר נגד ספרד, שניצחה בסופו של דבר 1:2 בהארכה בדרך לזכייה הרביעית בתולדותיה.
כזכור, בדקה ה-106 של אותו משחק, כשהתוצאה הייתה 1:1, בעיטה של ג'מאל מוסיאלה נעצרה בידו של מארק קוקורייה הספרדי, שהיה בתוך הרחבה. על אף זאת, השופט אנטוני טיילור לא שרק לפנדל וצוות ה-VAR לא תיקן אותו. בסופו של דבר מיקל מרינו כבש שער ניצחון סופר דרמטי בדקה ה-119, ולה-רוחה עלתה לחצי גמר הטורניר, בו, כאמור, זכתה בסופו של דבר בגביע.
1 צפייה בגלריה
מארק קוקורייה עוצר את הכדור של ג'מאל מוסיאלה עם ידו
מארק קוקורייה עוצר את הכדור של ג'מאל מוסיאלה עם ידו
"הרחיב את נפח גופו". מארק קוקורייה עוצר בידו את הכדור של ג'מאל מוסיאלה
(צילום: REUTERS/Lee Smith)
כעת, הוועדה המקצועית של אופ"א הוציאה עדכון לשופטים בו נכתב כי עליהם "להחמיר במקרים שבעיטה לשער נעצרת בידו של שחקן ההגנה". עוד נכתב כי "ברוב המקרים מסוג זה יש להעניק פנדל, חוץ מבמקרים שהיד הייתה צמודה לגוף או קרובה אליו בצורה ברורה". בנוסף, הדגישו כי "במקרה של קוקורייה, הפנדל נעצר עם היד שלא הייתה קרובה לגוף ובכך למעשה הוא הרחיב את נפח הגוף. במקרה זה, הייתה צריכה להיות שריקה".
הדברים מהווים הודאה ברורה בכך שהגרמנים קופחו, אך ביום שלאחר המשחק באופ"א דווקא הגנו על ההחלטה שלא להעניק פנדל לנבחרת שאירחה את הטורניר טוענו שמדובר במהלך חוקי כי לפי התקנון החדש לא מדובר בפנדל מאחר שהיד נוטה הצידה ושמדובר בתנועה טבעית.
בגרמניה רתחו מזעם, שהופנה בין השאר גם כלפי קוקורייה. שחקן ההגנה הספרדי ספג שריקות בוז בכל נגיעה שלו בכדור מאוהדים גרמנים שהגיעו למשחקי חצי הגמר בו שיחקה ספרד נגד צרפת וגם בגמר. מאמן המנשאפט, יוליאן נאגלסמן, אמר כי "השופט נטה קצת לטובת ספרד, זה היה פנדל ברור".