שריף טיראספול הפכה אתמול (שלישי) לקבוצה המדוברת ביותר באירופה, אולי אפילו בעולם, לפחות ל-24 השעות הקרובות. גם המולדבים היו באקסטזה וניסו לעכל את גודל ההישג, אחרי ה-1:2 המטורף בברנבאו על ריאל מדריד. הם הפכו לקבוצה השנייה - מאז לסטר ב-2016/17 - שבעונת הבכורה שלה במפעל מנצחת את שני משחקיה הראשונים. וכן, שריף מוליכה עם 100 אחוזי הצלחה את הבית, שכולל גם את אינטר ושחטאר דונייצק.
"האמנו מהרגע הראשון שאפשר לנצח", הפתיע בסיום הקולומביאני של שריף, קסטננדה. "למה שלא נחלום? זה הכדורגל. ריאל מדריד קבוצה היסטורית, אבל על המגרש זה 11 מול 11. הלכנו מהרגע הראשון על ניצחון".
5 צפייה בגלריה
סבסטיאן תיל חוגג בברנבאו
סבסטיאן תיל חוגג בברנבאו
מי שמע עליו לפני המשחק? סבסטיאן תיל מאושר בברנבאו
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
סבסטיאן תיל חוגג בברנבאו
סבסטיאן תיל חוגג בברנבאו
כל שחקני שריף חוגגים עם תיל את הסנסציה הגדולה
(צילום: רויטרס)
כובשי השערים אתמול לרשת של תיבו קורטואה, תקשיבו טוב, היו שחקני נבחרת אוזבקיסטן (יאסורבק יקשיבוייב) ולוקסמבורג (סבסטיאן תיל). "שיחקנו חתיכת משחק", חגג תיל, שהפך לשחקן הלוקסמבורגי הראשון שכובש בליגת האלופות. "הצגנו משחק אמיץ והיה לי מזל שכבשתי רגע לפני השריקה לסיום".
הסיפור של תיל מופלא, גם כי מדובר בשחקן שלא שיחק בקבוצה מוכרת ובשנה שעברה היה בכלל מושאל לטאמבוב הרוסית, שנשרה לליגה השנייה. לפני כן שיחק בליגה הלוקסמבורגית בלבד. אגב, ב-16 הופעות במדי הנבחרת הלאומית, יש לקשר בן ה-27 שער בודד, ובמשחק האחרון של הנבחרת מול קטאר הוא ישב 90 דקות על הספסל. על רגלו ישנו קעקוע שלו לצד גביע ליגת האלופות. "לא האמנתי שאי פעם אשחק במפעל הזה", אמר לאחרונה.
5 צפייה בגלריה
הקעקוע של תיל עם גביע ליגת האלופות
הקעקוע של תיל עם גביע ליגת האלופות
הקעקוע של תיל עם גביע ליגת האלופות
(ציעלום: gettyimages)
מי שקיבל בסיום את פרס ה-MVP היה השוער היווני של שריף, יורגוס אתנסיאדיס בן ה-28, שהגיע בהשאלה מאא"ק אתונה. "אני מאוד שמח", אמר בקול חנוק. "זה קשה מאוד לשחק מול קבוצות בסדר גודל שכזה, מהטובות בעולם. אני אמוציונלי, אם אמשיך לדבר - אתחיל לבכות".

הסינדרלה שמייצגת מדינה שלא קיימת

צריך להודות: עצם ההופעה של שריף טיראספול בליגת האלופות היא סנסציה. לא רק שזו ההופעה הראשונה שלה בין 32 הגדולות של אירופה, היא מייצגת את מולדובה, אחת המדינות העניות ביותר באירופה, שהליגה שלה היא אחת החלשות ביבשת, שלא לדבר על הנבחרת הלאומית שלה, שמשתרכת בתחתית הדירוג העולמי, בסוף המאייה השנייה.
5 צפייה בגלריה
אוהדי שריף אוהדים קבוצה ממדינה שלא קיימת
אוהדי שריף אוהדים קבוצה ממדינה שלא קיימת
אוהדי שריף אוהדים קבוצה ממדינה שלא קיימת
(צילום: ראובן שוורץ)
זה נשמע קצת לא הגיוני, ובמיוחד כאשר בשנים האחרונות היא הודחה מאירופה על ידי קבוצות כמו שקנדיה ממקדוניה, סבורטאלו טיביליסי מגיאורגיה, ודנדולק מאירלנד. רק לפני חמש שנים הפועל באר שבע חלפה על פני שריף ללא בעיות מיוחדות במוקדמות ליגת האלופות.
האמת היא שגם העונה מעטים, אם בכלל, העלו על דעתם ששריף תעפיל לשלב הבתים של ליגת האלופות, שלא לדבר על להוליך את הבית שכולל גם את ריאל ואינטר. שימו לב: היא החלה את דרכה אי שם בתחילת חודש יולי, כשעיני כל העולם היו נשואות ליורו, בשלב המוקדמות הראשון של המפעל.
5 צפייה בגלריה
לפני חמש שנים הפועל ב"ש עוד עברה אותה באירופה
לפני חמש שנים הפועל ב"ש עוד עברה אותה באירופה
לפני חמש שנים הפועל ב"ש עוד עברה אותה באירופה
(צילום: שי מוגילבסקי)
וכך, בלי שאף אחד כמעט שם לב, שריף עברה בזו אחר זו את טאוטה מאלבניה ואת אלשקרט מארמניה. בסיבוב המוקדמות השלישי אף אחד לא נתן לה סיכוי מול הכוכב האדום בלגרד, אלופת סרביה, אבל היא ניצחה אותה 1:2 בסיכום שני המשחקים, ולבסוף הדיחה גם את אלופת קרואטיה, דינמו זאגרב, בשלב הפלייאוף, 0:3. לפני שבועיים היא פתחה את הופעת הבכורה בצ'מפיונס עם 0:2 על שחטאר של מנור סולומון.
וקחו עוד נתון שגורם לסיפור הזה להפוך לרומנטי יותר ויותר. סוכנויות ההימורים הציבו אותה בקיץ, כצפוי, במקום ה-32 והאחרון בטבלת הסיכויים להניף את הגביע עם האוזניים הגדולות, עם יחס של 1 ל-1,500.
על פי כל הפרסומים הרשמיים שריף טיראספול מייצגת את מולדובה. למרות שאם תשאלו את אנשי המועדון ואת האוהדים שלה היא בכלל מגיעה ממדינה אחרת - טרנסניסטריה. תתפלאו, היא קיימת, אם כי אף מדינה בעולם לא מכירה בה. מדובר ברפובליקה שהכריזה על עצמאותה ב-1990 אחרי התפרקות ברית המועצות והקמת מולדובה העצמאית.