ב-9 במרץ 2010, ניקלאס בנדטנר כבש פנדל שחתם את השלושער שלו בניצחון 0:5 של ארסנל על פורטו בגומלין שמינית גמר ליגת האלופות, כאשר התותחנים מחקו פיגור 2:1 מהמשחק בפורטוגל. זה לקח 14 שנים ושלושה ימים, אבל אתמול (שלישי) חזרה ארסנל לרבע הגמר של ליגת האלופות - והתסריט שוב כלל את פורטו, פנדלים וקאמבק אחרי הפסד במשחק הראשון.
הפעם לא היה זה כובש פנדלים שעלה לכותרות, אלא זה שמנע מהם להפוך לשערים, כששוער ארסנל דויד ראיה עצר שניים מארבעת הפנדלים של פורטו בדרך לניצחון 2:4 בדו-קרב, זאת לאחר ששער של לאנדרו טרוסאר העניק לקבוצה הלונדונית ניצחון 0:1 שקבע 1:1 בסיכום שני המשחקים. "עברו 14 שנים, וזה הרבה זמן עבור מועדון כמו ארסנל", אמר מיקל ארטטה בסיום, "באמת היינו צריכים לחפור כדי למצוא את רגע הקסם בסוף. כולנו דחפנו כדי לעשות את זה, וביחד עשינו זאת".
3 צפייה בגלריה
שחקני ארסנל חוגגים
שחקני ארסנל חוגגים
זה היה קשה - אבל הם שברו את הבצורת. שחקני ארסנל חוגגים
(צילום: Julian Finney/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
ראיה
ראיה
גיבור המשחק. ראיה
(צילום: REUTERS/Hannah Mckay)
קמפיין ליגת האלופות של ארסנל בעונת 2009/10 סימן את סוף מעמדה כמעצמה אירופית. לאחר שפירקה את פורטו בשמינית הגמר, היא הובסה על ידי ברצלונה ברבע - כולל הפסד 4:1 במשחק השני בו כבש לאו מסי רביעייה. עם חזרתם לרבע גמר ליגת האלופות, ימים ספורים לאחר שעלו לפסגת הפרמייר-ליג, גוברת תקוות האוהדים שהתותחנים מבססים את עצמם מחדש ככוח יבשתי גדול.
"החוויה של להיות בדו-קרב פנדלים ברמה הזו, ולנצח בה, היא משהו שהשחקנים יזכרו וייקחו ממנו הרבה", אמר שחקן הכנף לשעבר של ארסנל תיאו וולקוט, "מעכשיו הם יידעו מה צריך כדי לנצח את ברגעים האלה".
לאחר שניצחה את פורטו ב-2010, ארסנל הודחה בשמינית גמר ליגת האלופות שבע פעמים ברציפות. הריצה הזו כללה כמה השפלות עגומות, כולל ההופעה האחרונה שלה בשלב זה עד השנה, ב-2017, אז הובסה 10:2 על ידי באיירן מינכן בסיכום שני המשחקים. לאחר מכן הגיעה תקופה בת שש שנים מחוץ לתחרות הבכירה של אירופה - אבל הקבוצה הנוכחית אמורה לפצות על הזמן האבוד, ולהחזיר את ארסנל למעמד הגבוה ביותר.
בעוד 19 ימים, אחרי פגרת הנבחרות, תצא הקבוצה לקרב פרמייר-ליג רותח בדמות משחק חוץ אצל הטרבליסטית מנצ'סטר סיטי, ונראה שהניצחון אתמול העניק לשחקנים את הביטחון שהפעם אפשר לעשות את זה. "אני מאושר, כל כך גאה בקבוצה הזאת", שיתף בוקאיו סאקה, "אנחנו במקום הראשון בפרמייר-ליג וברבע גמר ליגת האלופות, אז זה נותן לנו ביטחון שאפשר להגיע גם לאיתיחאד ולעשות תוצאה טובה".
3 צפייה בגלריה
סרחיו קונססאו
סרחיו קונססאו
"התוצאה לא צודקת, הגיע לנו לעלות לרבע הגמר". קונססאו
(צילום: Adrian DENNIS / AFP)
פורטו מנגד, שרשמה הדחה שמינית ברציפות מול יריבה אנגלית, הייתה באופן טבעי מאוכזבת למדי בסיום. המאמן סרחיו קונססאו האשים בסיום את יריבו: "מיקל ארטטה העליב את המשפחה שלי שיתרכז בקבוצה שלו. התוצאה לא צודקת, הגיע לנו לעלות לרבע הגמר". הספרדי סירב להגיב לדברים.