היחס של עולם הספורט לטבח 7 באוקטובר התאפיין במגוון קולות. לצד קריאות כלליות להפסקת המלחמה, או תמיכה מוחלטת בצד הפלסטיני מנגד, היו גם כאלה שהביעו תמיכה מוחלטת בישראל, והצטרפו לקריאה הבינלאומית והחד משמעית לשחרור החטופים. בין האחרונים בלטו קבוצות הכדורגל הגרמניות בורוסיה דורטמונד ו-ורדר ברמן.
גם היום (שני), במסגרת ציון שנה לאירועים, זכרה דורטמונד את ישראל, הקורבנות והחטופים. "לפני שנה חמאס הביא מוות וסבל לישראל ועורר מלחמה שמתחוללת עד היום", נכתב בעמוד ה-X הרשמי של הצהובים-שחורים. "אנו אבלים על אוהד דורטמונד שנרצח, נטע אפשטיין, ומחשבותינו עם משפחתו. אנחנו אבלים על הקורבנות והמחשבות שלנו עם החטופים. נגד טרור, בצד של כל שוחרי השלום במזרח התיכון. החזירו אותם (החטופים) הביתה".
2 צפייה בגלריה
אוהדי דורטמונד
אוהדי דורטמונד
לצד ישראל. אוהדי דורטמונד
(צילום: Lars Baron/Getty Images)
החיבוק החם בין דורטמונד לישראל החל כאמור מיד לאחר הטבח. בחודש נובמבר, לקראת הקלאסיקר הגדול של גרמניה, ארגון אוהדי דורטמונד בישראל בראשות אדם להב, דאג לגייס עשרות אלפי שקלים כדי להטיס ילדים מהעוטף כדי לצפות במפגש בין דורטמונד לבאיירן, ולאפשר להם קצת אסקפיזם. עוד לפני המשחק, ביקרו הילדים באצטדיון ובמוזיאון הקבוצה ופגשו חברי הנהלה של בורוסיה, לפני שהוזמנו לקבלת שבת וארוחה אצל הקהילה היהודית בעיר.
בשבת שאחרי הטבח, דורטמונד הקדישה דקת דומייה והודעה מיוחדת מאת הכרוז לפני המשחק הביתי, בניגוד גמור למועדונים גדולים אחרים ברחבי אירופה.
גם בוורדר ברמן זכרו היום את 7 באוקטובר. "היום לפני שנה תקף ארגון הטרור האיסלאמיסטי חמאס את דרום ישראל ואת האנשים ששהו באותה עת במדינה", נכתב בעמוד הרשמי של המועדון. "למעלה מ-1,200 בני אדם נרצחו באכזריות ויותר מ-200 נלקחו כבני ערובה ונחטפו לרצועת עזה. המתקפה הסלימה סכסוך בן עשרות שנים שנמשך עד היום, שעלה בחיים של אלפים נוספים - ונראה שאין לו סוף".
2 צפייה בגלריה
המחווה של אוהדי ורדר ברמן לזכרו של הירש גולדברג-פולין ז"ל
המחווה של אוהדי ורדר ברמן לזכרו של הירש גולדברג-פולין ז"ל
המחווה של אוהדי ורדר ברמן לזכרו של הירש גולדברג-פולין ז"ל
(צילום: Stuart Franklin/Getty Images)
"החיים לא ממשיכים כאן", המשיכו לכתוב שם. "המלחמה הגיעה זה מכבר לצפון ישראל ולחלקים בלבנון. סבל האוכלוסייה האזרחית בישראל, בעזה ובלבנון עקב המלחמה שהחלה ב-7 באוקטובר חייב סוף סוף להסתיים. דרוש פתרון של שלום".
במהלך השנה האחרונה קיים המועדון מחוות מרגשים לענבר היימן, אוהדת מכבי חיפה שנחטפה ממסיבת הנובה ונרצחה בשבי חמאס, וקיימו תצוגות הקוראות לשחרורו של אוהד הקבוצה, הרש גולדברג פולין. לאחר הידיעה הכואבת על מותו, פרסם המועדון מודעת אבל: "הוכנו בתדהמה כששמענו על מותו של האוהד הישראלי של ברמן, אחרי שהוחזק בשבי במשך קרוב לשנה. סרטון שלו מהשבי בחודש אפריל נתן למשפחתו וחבריו תקווה, אך בצער רב היא לא התממשה. החל מה-7 באוקטובר הכרנו את הרש כגבר צעיר שאהב כדורגל ואת החיים, ולא רצה דבר מלבד דו קיום בין כל האנשים - במיוחד במזרח התיכון ובירושלים. נוח על משכבך בשלום, לא נשכח אותך".
גם באיירן מינכן הצטרפה לקולות התמיכה. בעמוד הטוויטר הרשמי של סגנית האלופה נכתב: "באיירן זוכרת את קורבנות ה-7 באוקטובר 2023, ותקיים אירוע לזכרם בבית הכנסת היהודי במינכן".
הקבוצה מבוואריה קיימה מחוות לכבוד החטופים ולזכר הקורבנות גם במהלך השנה, באחד הבולטים שבהם הזמינה באיירן עשרה ישראלים שבני משפחתם נחטפו לעזה על-ידי חמאס למשחק הליגה נגד היידנהיים. "באיירן רוצה לשלוח מסר ברור נגד טרור, ולהביע סולידריות מלאה עם החטופים, המשפחות, וישראל", קרא הכרוז במחצית המשחק.