בהופעתה הראשונה מאז הזכייה ההיסטורית במונדיאל, נבחרת הנשים של ספרד ניצחה הערב (שישי) את מדליסטית הארד נבחרת שבדיה 2:3 בחוץ במסגרת ליגת האומות בזכות פנדל בדקה ה-94. אבל עם כל הכבוד לתוצאה, לא היא הסיפור. משהו חשוב יותר התרחש היום על הדשא בגטבורג. רגע לפני שריקת הפתיחה, הצטלמו שחקניות שתי הנבחרות יחדו והציגו כרזה הנושאת את המסר "זה נגמר. המאבק שלנו הוא מאבק עולמי".
בנוסף, השחקניות הספרדיות עלו למגרש עם צמידי יד שעליהם מופיעה אותה סיסמה, זו שבה השתמשו מאז הצהרות התמיכה הראשונות בג'ני הרמוסו. כזכור, בטקס הנפת גביע העולם לפני חודש, נשיא התאחדות הכדורגל הספרדית דאז לואיס רוביאלס נישק את הרמוסו על שפתיה ללא רצונה בסיום הגמר בו הוכתרו הספרדיות לאלופות העולם, ומאז פתח תיבת פנדורה ועורר סערה עולמית. הפגנות תמיכה המוניות והפיכתה לגיבורת ה"מי-טו" של כדורגל הנשים שמו את הרמוסו לא רק ככוכבת הנבחרת, אלא כדמות החשובה ביותר בה.
3 צפייה בגלריה
שחקניות נבחרת שבדיה וספרד
שחקניות נבחרת שבדיה וספרד
הקרב שלנו הוא קרב עולמי. שחקניות נבחרת שבדיה וספרד
(צילום: Jonathan NACKSTRAND / AFP)
לא רק השחקניות, אלא גם האוהדים השוודים שהגיעו הערב למשחק הביעו את תמיכתם בנבחרת ספרד, הנבחרת שהדיחה את שבדיה בחצי גמר המונדיאל בקיץ האחרון. ביציעים הוצגו כרזות עם הודעות עידוד להרמוסו ולשאר השחקניות, ונבחרת ספרד התקבלה בכפיים סוערות כשעלתה לחימום.
לא היה ברור עד שלשום אם השחקניות הספרדיות כלל יעלו על הדשא הערב, או על הטיסה לשוודיה. על אף ההליכים נגד רוביאלס והתפטרותו מתפקיד נשיא ההתאחדות ופיטוריו של המאמן חורחה וילדה, מקורבו של רוביאלס והמאמן איתו היה לחלקן סכסוך, השחקניות המשיכו להכריז קבל עם ועדה: לנבחרת אנחנו לא חוזרות עד שימולאו כל הדרישות שלנו. הן טענו כי עדיין יש בעיות ביחס אל כדורגל הנשים, והשינויים הנחוצים לא יכולים לצאת לפועל כל עוד שותפיו של רוביאלס בהתאחדות עדיין נמצאים בתפקידם.
שלשום, אחרי ועידת פסגה ארוכה במלון שבעיירה אוליביה, שהסתיימה ב-4:40 לפנות בוקר ונמשכה שבע שעות, התרצו השחקניות ונציגיהן, החרם הוסר וההתאחדות הודיעה: "נבצע שינויים מידיים ועמוקים". השחקניות והאיגוד שלהן, ראשי ההתאחדות ומועצת הספורט של ספרד גיבשו מסמך הבנות, ואנחת הרווחה נשמעה עד משרדי אופ"א בשווייץ.
3 צפייה בגלריה
ג'ני הרמוסו
ג'ני הרמוסו
נותרה בחוץ. הרמוסו
(צילום: REUTERS/Hannah Mckay)
3 צפייה בגלריה
מונטסה טומה
מונטסה טומה
לפי הדיווחים תוזז מתפקידה. טומה
(צילום: David Lidstrom/Getty Images)
המאמנת החדשה מונטסה טומה - שלפי הדיווחים תוזז מתפקידה לבקשת השחקניות אחרי צמד המשחקים בליגת האומות, מאחר שלא תמכה אקטיבית בחרם שלהן - זימנה 15 אלופות עולם לסגל הנוכחי (עוד לפני שהחרם הופסק). מי שנותרה בחוץ היא הרמוסו. "הדבר הראשון שיש לי לומר הוא שאנחנו תומכים בג'ני", אמרה טומה במסיבת העיתונאים לקראת משחקי ליגת האומות. "האמנו שהדרך הטובה ביותר להגן עליה היא לא לזמן אותה".