אחרי פתיחה די נוראית לעונה הראשונה שלו בין הקורות של מנצ'סטר יונייטד, אנדרה אוננה הפך בחודשים האחרונים לאחד השחקנים הבולטים של השדים האודמים, ובשבוע שעבר אף נבחר לשחקן חודש מרץ של הקבוצה. אתמול (שבת), ב-2:2 מול ליברפול באולד טראפורד, הוא שוב הצטיין, הפעם עם שש הצלות, כולל אחת מרשימה במיוחד שעצרה בעיטה נהדרת של דומיניק סובוסלאי.
אך לא בזכות היכולת המרשימה מופיע היום שמו של אוננה בכותרות של אתרי הספורט בעולם, אלא בגלל קופסת וזלין. במהלך החצי הראשון של המשחק, מרח השוער הקמרוני ויזלין על הכפפות שלו - מה שגרם ללא מעט בלבול בקרב אוהדים רבים ברשתות החברתיות.
1 צפייה בגלריה
אוננה מורח וזלין על הכפפות שלו
אוננה מורח וזלין על הכפפות שלו
אוננה מורח וזלין על הכפפות שלו
(צילום: REUTERS/Carl Recine)
"איך שימון הכפפות עוזר לך לתפוס את הכדור?", שאל גולש אחד. "אני חייב לדעת מה ההיגיון מאחורי זה שאואנה שם וזלין על הכפפות שלו, זה לא הגיוני", כתב אחר. ב-"The Athletic" שאלו על כך את בן פוסטר, שוער יונייטד לשעבר, שסיפר כי "קשה להסביר, אבל באימונים יכולתי לדעת על אילו כפפות יש וזלין, כי ברגע שתפסת את הכדור עם הכפפות האלו, האחיזה יותר נוחה".
פוסטר טען גם טען ששוער נבחרת אנגליה לשעבר ג'ו הארט היה הראשון שהוא ראה נוקט בגישה הזו, במהלך מונדיאל 2014: "הוא שם וזלין על הכפפות שלו ואמר 'בכנות, זה משנה משחק!'". גם שוער נבחרת אירלנד לשעבר שיי גיבן דיבר בעבר על הנושא. "כשהכדור רטוב זה עוזר לאחיזה", הוא סיפר לאחר שאוהד הבחין בו מורח את המשחה על הכפפות שלו ב-2016.
אוננה, אגב, נצפה מורח וזלין על הכפפות שלו גם במהלך המשחק מול ווסטהאם בדצמבר. הוא מוביל העונה את הפרמייר-ליג בהצלות (120) ונמצא במקום השלישי במרוץ לכפפת הזהב עם שמונה משחקים שבהם שמר על רשת נקייה, ארבעה פחות מדויד ראיה של ארסנל שנמצא בפסגה.