תחילה היה לה ג'יידון סאנצ'ו, ואחר כך ג'וד בלינגהאם. כעת, כך לפחות מסתמן לפי היכולת שלו בפתיחת העונה הזו, ג'יימי גיטנס עשוי להפוך לכוכב האנגלי הבא של בורוסיה דורטמונד.
אתמול (רביעי) דורטמונד התקשתה במשחק החוץ מול קלאב ברוז' במסגרת המחזור הראשון בליגת האלופות – אבל אז גיטנס עלה מהספסל בדקה ה-68. שחקן הכנף כבש את שני השערים הראשונים של דורטמונד ב-0:3. הראשון שלו אולי היה לא מעט בעזרת מזל כשהבעיטה שלו פגעה בשני שחקני הגנה של ברוז' לפני שפגעה ברשת, אבל השני היה מהלך מבריק שכלל ביצוע של מספר פעולות הטעיה לפני שחתך לרגל ימין ושלח כדור שטוח לפינה הרחוקה.
2 צפייה בגלריה
ג'יימי גיטנס
ג'יימי גיטנס
עלה מהספסל - ושינה את המשחק. גיטנס
(צילום: AP Photo/Omar Havana)
"המהירות שיש לו, התנועה של המותניים, כמגן זה הסיוט הגרוע ביותר שלך", אמר מגן ליברפול לשעבר סטיבן וורנוק על גיטנס, שנבחר כמובן לאיש המשחק. "אתה לא יכול להתקרב אליו, כזו היא הזריזות הרגליים שלו".
ההשפעה המיידית והמשמעותית של גינטס מהספסל לא הפתיעה את אוהדי דורטמונד, מאחר שהוא עשה את אותו הדבר בדיוק במחזור פתיחת העונה של הבונדסליגה, אז עלה מהספסל בדקה ה-58 וכבש צמד ב-0:2 הביתי על פרנקפורט.
אבל ההופעה שלו בליגת האלופות גרמה לאוהדים ברחבי העולם לשים לב אליו. ייתכן שיש כאלה שהכירו אותו בשם המשפחה הארוך יותר שלו, ביינו-גיטנס. לפני פתיחת העונה הזו, גיטנס הסיר את החלק הראשון של שם משפחתו מחולצתו, ואמר לאתר של דורטמונד ששני השמות משפחה הם של אביו, שהציע את המהלך.
הוא נולד בלונדון באוגוסט 2004 וגדל אצל רדינג. ב-2018 הוא עבר לאקדמיה של מנצ'סטר סיטי, אבל כמו סאנצ'ו, בחר שלא לחתום בקבוצה שנתיים מאוחר יותר ועבר לדורטמונד ב-2020. הוא ערך את הופעת הבכורה שלו בקבוצה הבוגרת באפריל 2022, ועשרה חודשים לאחר מכן את הבכורה שלו בליגת האלופות נגד צ'לסי. את שער הבכורה שלו במפעל הקבוצות היוקרתי בעולם הוא השיג נגד מילאן בעונה שעברה. וככל שעלה בסולם הדרגות בדורטמונד, הוא התקדם גם בנבחרות הצעירות של אנגליה. ב-2022 גיטנס עזר לאריות הצעירים לזכות באליפות אירופה עד גיל 19, כשפתח בהרכב בגמר.
2 צפייה בגלריה
ג'יימי גיטנס
ג'יימי גיטנס
גם אנגליה עוד עשויה להינות ממנו. גיטנס במדי הנבחרת הצעירה
(צילום: David Rogers/Getty Images)
כעת, תחת המאמן החדש נורי שאהין, מתחילה הפריצה האמיתית שלו. בעונה שעברה הוא כבש רק שני שערים בליגה ואחד באירופה. בחמישה משחקים בלבד העונה הוא כבר עשה יותר, וזאת למרות שבאף אחד מהם הוא לא השלים יותר מ-58 דקות על הדשא. בנוסף, בבונדסליגה העונה הוא כבר ביצע 88 "ספרינטים אינטנסיביים", מה שמספר הרבה על סגנון המשחק המלהיב שלו.
"זה באמת חשוב שפתחתי ככה", הוא סיפר אחרי המשחק אתמול. "ביקשו ממני ליצור יותר הזדמנויות לקבוצה שלי, זה מה שעשיתי". אם הוא יוכל להמשיך בכושר הזה, לדורטמונד, ולאנגליה, יש שחקן מצוין בידיים.