שחקני נבחרת ספרד חגגו כל הלילה עם מאות אלפי אוהדים במדריד את הזכייה ביורו 2024, ואיכשהו גם זה נגמר עם רגע שנוי במחלוקת.
אלבארו מוראטה ורודרי הוביל את הקהל לשיר "גיברלטר היא ספרדית". גיברלטר היא מדינה עצמאית שנמצאת בחסות בריטית, ספרד טוענת לבעלות עליה ועקב המחלוקת הפוליטית הן לא נפגשות במסגרת אופ"א. כלי התקשורת בספרד אף נוהגים להתעלם ממשחקיה של נבחרת גיברלטר, אחת הנבחרות החלשות באירופה. מוראטה הזכיר לרודרי שהוא משחק בקבוצה אנגלית בזמן שהם שרו את השיר השנוי במחלוקת, אך הקשר השיב "לא אכפת לי". אלפי האוהדים שרו יחד איתם "גיברלטר היא ספרדית". במהלך הגמר מול אנגליה, אוהדים ספרדים שרו: "המנצחת לוקחת גם את גיברלטר".
1 צפייה בגלריה
רודרי ונבחרת ספרד
רודרי ונבחרת ספרד
שחקני ספרד שרים - וגורמים לסערה
(צילום: Gonzalo Arroyo Moreno/Getty Images)
הגיברלטרים, מצידם, מיהרו להגיש תלונה לאופ"א. "ההתאחדות הגיברלטרית מגנה את ההתנהגות המעליבה והפרובוקטיבית של שחקני נבחרת ספרד. השירה הזו בלתי מתקבלת ואין לה מקום בכדורגל. אסור לתת מקום לפוליטיקה בכדורגל", נכתב.
פביאן פיקארד, ראש מדינת גיברלטר, כתב: "השירה הזאת מזהמת את הכדורגל, אסור לתת לה מקום. צוק גיברלטר שייך לנו".
זה לא היה הדבר היחיד השנוי במחלוקת בחגיגות של ספרד. המגן ואחד הקפטנים של הנבחרת, דני קרבחאל, נראה לוחץ יד בקרירות לראש ממשלת ספרד פדרו סאנצ'ס ובכלל לא מתסכל לכיוונו. הרקע למתיחות הוא ההתעלמות של ראש הממשלה מהזכייה של הנבחרת בליגת האומות בשנה שעברה. חלק מהשחקנים, ובראשם קרבחאל, כועסים מאוד על כך שהוא לא התייחס לזכייה בליגת האומות, בעוד שהוא הגיע כמובן לגמר היורו.