עושה את העבודה: נאפולי מנצחת את אטאלנטה
(באדיבות one)
המחזורים בליגות הבכירות באירופה נמשכים היום (שבת). אחרי ארבעה ניצחונות בחמשת משחקי הליגה האחרונים, ליברפול הופתעה על ידי בורנמות' שהגיעה למשחק מהמקום האחרון בפרמייר-ליג. צ'לסי רשמה ניצחון שלישי ברציפות בכל המסגרות, וגם סיטי וטוטנהאם ניצחו. באיירן מינכן רשמה הצגה נוספת עם 3:5 על אוגסבורג וברחה בפסגה כי דורטמונד סיימה ב-2:2 מול שאלקה בדרבי. נאפולי חזרה למסלול הניצחונות עם 0:2 על אטאלנטה.

אנגליה

בורנמות' - ליברפול 0:1 | דווקא אחרי ה-0:7 ההיסטורי על מנצ'סטר יונייטד, הקבוצה של יורגן קלופ ספגה שער לראשונה אחרי חמישה מחזורים ונחלה הפסד לקבוצה אותה הביסה 0:9 בסיבוב הראשון. ליברפול הייתה טובה יותר מבורנמות', אך רשמה החמצה אחר החמצה ולא הצליחה למצוא מענה לעקיצה של פיליפ בילינג (28), שהעלתה את המארחת אל מעל הקו האדום. האורחת קיבלה פנדל בדקה ה-69 - הראשון שלה העונה בליגה - אך מוחמד סלאח בעט רע והרחק מהמסגרת.
10 צפייה בגלריה
אליסון מאוכזב
אליסון מאוכזב
ליברפול לא יציבה. אליסון מאוכזב
(צילום: Luke Walker / Getty Images)
10 צפייה בגלריה
בילינג כובש מול ליברפול
בילינג כובש מול ליברפול
נקם על ה-9:0. בילינג
(צילום: רויטרס)
קריסטל פאלאס - מנצ'סטר סיטי 1:0 | זה לקח 77 דקות, אבל אז קיבלה האורחת פנדל, שאותו המיר ארלינג הולאנד לשער שהעניק לקבוצתו ניצחון ליגה שלישי ברציפות. הקבוצה של פטריק ויירה לא ניצחה כלל ב-11 משחקיה האחרונים. סיטי תקווה שפולהאם ומנור סולומון יפתיעו מחר (16:00) את ארסנל על מנת שהפער מהמוליכה ישאר שתי נקודות.
10 צפייה בגלריה
ארלינג הולאנד
ארלינג הולאנד
הלך קשה. הולאנד
(צילום: AP)
לסטר - צ'לסי 3:1 | גרהאם פוטר הודה בשבוע שעבר כי אם יפסיד ללידס הוא עלול לאבד את עבודתו, אך מאז צ'לסי משחקת הרבה יותר טוב והיום היא רשמה ניצחון שלישי ברציפות בכל המסגרות לראשונה מאז אוקטובר. בן צ'ילוול כבש שער נהדר בוולה (11), פאטסון דאקה השווה (39), אך קאי האברץ החזיר את היתרון למארחת עוד במחצית הראשונה (45+6). מתאו קובאצ'יץ' סגר את העניין (78) מבישול של מיכאלו מודריק שרשם מעורבות ראשונה בשער. וואוט פאס השאיר את השועלים בעשרה שחקנים (87), והם מסובכים בתחתית - שתי נקודות בלבד מעל הקו האדום - אחרי הפסד ליגה רביעי ברציפות.
10 צפייה בגלריה
האברץ ופליקס
האברץ ופליקס
שלושה ניצחונות רצופים לראשונה מאז אוקטובר. פליקס (מימין) והאברץ חוגגים
(צילום: רויטרס)
טוטנהאם - נוטינגהאם פורסט 1:3 | אחרי שלא כבשה בשלושת משחקיה הקודמים והודחה מליגת האלופות ומהגביע האנגלי, הקבוצה של אנטוניו קונטה התאוששה בזכות צמד של הארי קיין (19 ו-35 בפנדל) - שהעלה את מאזנו ל-20 כיבושים העונה - ושער של יונג מין סון (62). רישארליסון שהתראיין השבוע ואמר: "אני לא מבין למה אני לא משחק, זו עונה חרא", פתח ובישל פעמיים, ושער שלו גם נפסל על ידי ה-VAR בדקה השלישית. ג'ו ווראל רק צימק, ופנדל של אנדרה איוו המחליף נעצר על ידי פרייז'ר פורסטר. טוטנהאם שבמקום הרביעי ניצלה את ההפסד של ליברפול והגדילה את הפער ממנה לשש נקודות. עבור נוטינגהאם שמסובכת בתחתית - שלוש נקודות בלבד מעל הקו האדום - מדובר במשחק חמישי ברציפות ללא ניצחון.
10 צפייה בגלריה
הארי קיין
הארי קיין
כבש כבר 20 שערים העונה. קיין
(צילום: EPA)
במשחקים נוספים: אברטון - ברנטפורד 0:1 לידס - ברייטון 2:2

גרמניה

שאלקה - בורוסיה דורטמונד 2:2 | האורחת הגיעה להתמודדות מול הקבוצה שטרם המשחק הייתה במקום האחרון עם רצף של שמונה ניצחונות בליגה (אחד נוסף היה שובר את שיא המועדון), אבל לדרבי חוקים משלו. ניקו שלוטרבק כבש ראשון עבור האורחת (38), אך מאוריס בולטר השווה (50). רפאל גריירו החזיר את היתרון (60), אך קנן קאראמן שוב קבע שוויון בזכות בישול של בולטר (79). כעת, דורטמונד שנמצאת במקום השני רחוקה שתי נקודות מבאיירן המוליכה, בעוד רק הפרש שערים מונע משאלקה לטפס מעל הקו האדום.
10 צפייה בגלריה
אמרה צ'אן
אמרה צ'אן
נתנו לבאיירן לברוח. צ'אן מאוכזב
(צילום: Mouhtaropoulos/Getty Images)
באיירן מינכן - אוגסבורג 3:5 | אלופת גרמניה הנצחית נוטה להסתבך בדרבי הבווארי, כולל בסיבוב הראשון אז הפסידה 1:0, וגם היום היא נקלעה לפיגור, אך מחקה אותו במהירות ושמרה על המקום הראשון כשהיא ממשיכה את התקופה הטובה שלה. מרגים ברישה העלה את האורחת ליתרון מפתיע כבר אחרי שתי דקות, אך ז'ואאו קאנסלו – שחזר להרכב אחרי שבשלושת המשחקים האחרונים שותף רק ל-18 דקות - השווה (15) עם שער בכורה במדי באיירן. בנז'מן פבאר העלה אותה ליתרון (19) והשלים צמד עם וולה יפה (35), ולירוי סאנה הצטרף לחגיגה (45). ברישה השלים צמד משל עצמו וצימק זמנית (60 בפנדל), אך קאנסלו בישל לאלפונסו דיוויס שהתכבד בשער ראשון העונה (74). אירבן קרדונה המחליף המתיק את הגלולה עבור הפסידה (90+3). באיירן שמרה על המקום הראשון, אבל יוצאת מודאגת מהיכולת ההגנתית שלה.
10 צפייה בגלריה
ז'ואאו קאנסלו ובנז'מן פאבר חוגגים
ז'ואאו קאנסלו ובנז'מן פאבר חוגגים
באיירן ממשיכה להרשים. קאנסלו ופאבר חוגגים
(צילום: EPA)
10 צפייה בגלריה
ז'ואאו קאנסלו חוגגים
ז'ואאו קאנסלו חוגגים
חזר להרכב וגמל עם שער ובישול. קאנסלו
(צילום: AFP)
ר.ב לייפציג - בורוסיה מנשנגלדבאך 0:3 | השוורים התאוששו מההפסד לדורטמונד במחזור הקודם. אלסאן פלאה החמיץ פנדל (53) וטימו ורנר העניש כעבור ארבע דקות. בדקה ה-70 גם לייפציג קיבלה פנדל ואמיל פורסברג דייק. יושקו גבארדיול השלים תבוסה עם שערו הראשון העונה (80). הניצחון הזה שומר את לייפציג במקום השלישי, בעוד גלדבאך שבמרכז הטבלה עדיין עם ניצחון חוץ אחד בלבד העונה.
10 צפייה בגלריה
פורסברג והחברים חוגגים
פורסברג והחברים חוגגים
ככה מתאוששים. פורסברג והחברים חוגגים
(צילום: AFP)
במשחקים נוספים: איינטרכט פרנקפורט - שטוטגרט 1:1 הרטה ברלין - מיינץ 1:1

איטליה

נאפולי - אטלאנטה 0:2 | מוליכת הליגה האיטלקית חזרה למסלול הניצחונות אחרי שמעדה במחזור הקודם כשהפסידה 1:0 ללאציו. שני הכוכבים הגדולים של הקבוצה היו אחראים לשער הראשון, כשויקטור אוסימן בישל לחביצ'ה קברצחליה (60). הבלם אמיר רחמני - שיפגוש את נבחרת ישראל במדי נבחרת קוסבו בסוף החודש - סגר את העניין (77). אטאלנטה בכושר נוראי עם ניצחון בודד בששת המשחקים האחרונים, בעוד נאפולי ניצלה את ההפסד של אינטר כדי להגדיל את הפער ממנה ל-18 נקודות.
10 צפייה בגלריה
חביצה קברצחליה
חביצה קברצחליה
רגיל לחגוג. קברצחליה
(צילום: רויטרס )
בולוניה - לאציו 0:0 | דווקא אחרי הניצחון על נאפולי במחזור הקודם, הנשרים - שניצחון היה מעלה אותם למקום השני - היו נחותים בהרבה מהיריבה, ובסיום המחזור הם עלולים למצוא את עצמן במקום החמישי. בולוניה שמרשמיה לאחרונה עברה זמנית את יובנטוס ועלתה למקום השביעי.
במשחק נוסף: אמפולי - אודינזה 1:0
בליגה הספרדית: ריאל מדריד - אספניול 1:3 אלצ'ה - ויאדוליד 1:1 סלטה ויגו - ראיו 0:3 ולנסיה - אוסאסונה 0:1
בליגה הצרפתית: ברסט - פ.ס.ז' 2:1 אוקזר - ראן 0:0
פורסם לראשונה: 16:26, 11.03.23