מזל של אלופה? תלוי את מי שואלים. מנצ'סטר סיטי השיגה אתמול (ראשון) את ניצחונה השישי בשמונה משחקים העונה בפרמייר-ליג - 1:2 דרמטי ושנוי במחלוקת בחוץ על וולבס. ג'ון סטונס כבש את שער הניצחון בדקה ה-95 - וכמו שהבנתם הוא עורר לא מעט שאלות.
בשניות האחרונות של תוספת הזמן, פיל פודן בעט קרן וסטונס נגח את הכדור לרשת. אך בעוד שחקני סיטי חגגו, הקוון הרים את הדגל לנבדל, כאשר ברנרדו סילבה עמד לפני שוער וולבס, ז'וזה סה, כשהכדור חצה את קו השער.
3 צפייה בגלריה
היה לא היה? שער הניצחון של סיטי
היה לא היה? שער הניצחון של סיטי
היה לא היה? שער הניצחון של סיטי
(צילום: Adrian Dennis / AFP)
3 צפייה בגלריה
היה לא היה? שער הניצחון של סיטי
היה לא היה? שער הניצחון של סיטי
פפ בטירוף אחרי אישור השער
(צילום: REUTERS/Molly Darlington)
ה-VAR בחן את ההחלטה והמליץ לשופט כריס קוואנה לבדוק את המהלך שוב בצג שבצד המגרש. הצילומים החוזרים הראו שסילבה התכופף ולא היה בקו הראייה של סה, ולכן קוואנה אישר את השער - ושלח את פפ גווארדיולה ושחקני סיטי לחגוג שלוש נקודות יקרות, שאולי יכריעו, מי יודע, את מרוץ האליפות.
הפרמייר-ליג פרסמה הסבר בסיום המשחק לאישור הגול הדרמטי: "השער של סטונס נפסל בתחילה על-ידי השופט בגלל שברנרדו סילבה היה במצב נבדל ובקו הראייה של השוער. ה-VAR קבע שסילבה לא היה בקו הראייה ולא השפיע על סה, והמליץ על בדיקה נוספת. השופט ביטל את החלטתו המקורית והשער אושר".
3 צפייה בגלריה
היה לא היה? שער הניצחון של סיטי
היה לא היה? שער הניצחון של סיטי
בסוף ה-VAR הכריע
(צילום: Ryan Pierse/Getty Images)
חוק הנבדל קובע: "השחקן התוקף נענש על מניעת יריב מלשחק או להיות מסוגל לתפוס את הכדור על-ידי חסימה ברורה של קו הראייה של השוער". השאלה ששאלו אנשי וולבס סיום הייתה אחרת - מה לגבי הדחיפה של סילבה במהלך השער?
הצילומים החוזרים הראו את סילבה נצמד ודוחף קלות את סה, חברו לנבחרת פורטוגל, רגע לפני שהקרן בוצעה. השער נפסל במקור בגלל נבדל, אך שחקן לא יכול להיות במצב של נבדל מכדור קרן. כשסטונס נגח את הכדור, סילבה כבר התרחק מסה ונקבע שלא השפיע על ראייתו של השוער או על יכולתו להגיע לכדור.
עם זאת, ניתן לטעון שסילבה היה צריך להיענש על עבירה על השוער. מאמן וולבס, גארי אוניל, אמר בסיום שההחלטה המקורית (נבדל) נגד סילבה הייתה צריכה להישאר בעינה. "אני מנסה להישאר רגוע", אמר אתמול ל"סקיי ספורטס" "הייתי מעורב בכמה מקרים כאלה והם לרוב לא היו לטובתנו. לכן ציפיתי לתוצאה הזו".
מיקה ריצ'רדס, שחקן מנצ'סטר סיטי ואסטון וילה לשעבר, הוסיף: "הייתי רוצה לראות שער מאושר במקרה כזה, כי אני לא חושב שיש יותר מדי מגע. אבל העובדה היא שהוא (סילבה) עדיין היה בטווח הראייה של השוער, אז זה לטעמי השפיע על המשחק".
דניאל סטארידג', חלוץ ליברפול לשעבר, סיכם: "ברנרדו תזמן את זה. כשהנגיחה נכנסה לרשת, הוא כבר לא היה ליד השוער. זה כאילו 'עשיתי את תפקידי, אבל לא הפרעתי'. אני כן מאמין שהוא הפריע לשוער קצת".