אחרי 251 משחקי לה ליגה רצופים בהם שותף, שהם שיא לה ליגה, איניאקי וויליאמס (28) הפצוע לא לקח בהפסד של קבוצתו אתלטיק בילבאו לסלטה (1:0). שחקן ההתקפה הבאסקי-גנאי מחזיק במעמד של אגדה בבילבאו, ושותף בכל משחק ליגה של הקבוצה מאז ה-20 באפריל 2016.
אחרי ששבר את השיא בתחילת העונה הקודמת (השיא הקודם היה שייך לחואן לראניאגה ששיחק ב-202 משחקים רצופים של ריאל סוסיאדד בין 1986 ל-1992), סיפר וויליאמס בראיון ל"מארקה" הספרדי: "זה חלום וזה הישג היסטורי. היה לי מזל שלא נפצעתי ואפילו לא חליתי, המאמנים שהיו לי סמכו עליי. לראניאגה בירך אותי כי עברו הרבה שנים בלי שהתקרבו אליו. אני לא אעצור עד המשחק ה-300".
3 צפייה בגלריה
איניאקי וויליאמס חוגג
איניאקי וויליאמס חוגג
אגדה באסקית. וויליאמס
(צילום: גטי אימג'ס)
לצערו ולצער האוהדים, ל-300 משחקים הוא כבר לא יגיע, אך העובדה כי דווקא וויליאמס הגיע להישג כזה - המבטא בצורה הטובה ביותר את היותו "סמל" בקבוצתו - היא מעניינת במיוחד. בבילבאו משחקים מאז ומתמיד רק באסקים או כאלה שנולדו בחבל הארץ. המדיניות הזו, בצירוף העובדה שההגירה לחבל הבאסקים נמוכה יחסית, הובילה לכך שבילבאו הייתה המועדון האחרון בספרד שבמדיו הופיע שחקן כהה עור. ההורים של וויליאמס - אמא מליבריה ואבא מגאנה - היגרו לספרד על מנת להעניק לילדיהם חיים טובים יותר, וכך עמד אינאקי בקריטריון הדרוש על מנת לשחק בקבוצה.
וויליאמס גדל במחלקות הנוער של הקבוצה, וגם הפך לשחקן השחור הראשון שכבש עבורה. בקיץ 2019 חתם וויליאמס על חוזה ללא פחות מתשע שנים בבילבאו, עד שיהיה בן 34. מדובר בחוזה השני הכי ארוך שנחתם בלה ליגה, ומקדימה אותו רק העסקה לעשור שלם בין דנליסון לבטיס בשנות התשעים. "אין לי שום תוכנית חוץ מללבוש את החולצה של אתלטיק בילבאו", אמר אז וויליאמס, "כל מה שחשוב לי ככדורגלן זה להפוך את המועדון הזה לכמה שיותר גדול. הגעתי לכאן כילד ואני רוצה לפרוש פה כאגדה".
3 צפייה בגלריה
ניקו וויליאמס איניאקי וויליאמס אתלטיק בילבאו
ניקו וויליאמס איניאקי וויליאמס אתלטיק בילבאו
איניאקי וויליאמס (מימין) חוגג עם אחיו ניקו וויליאמס
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
איניאקי וויליאמס
איניאקי וויליאמס
וויליאמס במדי גאנה
(צילום: EPA)
אחרי שלא זכה לקחת חלק בנבחרת ספרד במהלך הקריירה, הקיץ הודיע וויליאמס כי החליט לייצג מעתה את נבחרת גאנה, ושיחק במדיה במונדיאל. מנגד, אחיו הצעיר ניקו (20), שמשחק לצידו באתלטיק בילבאו ונחשב לכישרון ענק, מייצג את נבחרת ספרד ושיחק במדיה בגביע העולם האחרון.