התקציר באדיבות תאגיד השידור כאן
את הזינוק שעושה הכדורגל הקוריאני אפשר לראות ממונדיאל למונדיאל, לא בהכרח בתוצאות (כי חצי הגמר הביתי ב-2002 הגיע בעיקר באדיבות השופטים) אלא בעיקר בהתמודדות של השחקנים עם סגנונות שונים מאירופה ומדרום אמריקה. זו כבר לא נבחרת שיחד עם יפן ואיראן שולטת באסיה ואז מתבטלת באליפות העולם, אלא כוח רציני. הטירוף סביב סון יונג-מין, כוכב הכדורגל הגדול ביותר שהצמיחה המדינה, מושך ילדים רבים לענף והקוריאנים מאמינים שגרף השיפור רק ילך ויעלה עד להצלחות משמעותיות.
נבחרת הנוער במונדיאליטו - כתבות נוספות
במונדיאליטו זה כבר קורה. דרום קוריאה היא חברה קבועה בשלבי הנוקאאוט בטורנירים האחרונים, ובגרסה הקודמת, אליפות העולם של 2019 (הקורונה ביטלה את מונדיאליטו 2021), "השדים האדומים" הגיעו עד לגמר. מה ששמעתם. זו לא הבלחה חד פעמית. קוריאה בנתה מסורת חזקה בגילים האלה, ופיינל פור שני ברציפות זה עניין שקשה להמעיט בחשיבותו. ואם אז הם הפסידו לאוקראינה, הפעם הם נכנעו לאיטליה שנראית כמו הנבחרת הטובה בטורניר, והם פייבוריטים מול ישראל.
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת דרורם קוריאה עד גיל 20
שחקני נבחרת דרורם קוריאה עד גיל 20
יודעים להשיג את התוצאה. שחקני נבחרת דרום קוריאה עד גיל 20
(צילום: Luis ROBAYO / AFP)
3 צפייה בגלריה
אוהדי נבחרת דרורם קוריאה עד גיל 20
אוהדי נבחרת דרורם קוריאה עד גיל 20
גם להם יש קהל. אוהדי נבחרת דרום קוריאה בחצי הגמר מול איטליה
(צילום: Luis ROBAYO / AFP)
זו נבחרת חביבה, מסודרת מאוד, לא תמיד מלהיבה, אבל יש לה יתרון בולט אחד – היא יודעת להשיג כמעט תמיד את התוצאה, והיא יודעת שהיא יודעת לעשות את זה, מה שמוסיף לה המון ביטחון. וכך היא ניצחה נבחרות חזקות כמו צרפת ואקוודור ובחצי הגמר החזיקה את איטליה קרוב עד לשער המאוחר. לעומת זאת, היא התקשתה להסתדר עם יריבה חלשה בדמות הונדורס, שהייתה רוב המשחק בעשרה שחקנים, אבל עדיין נמנעה מהפסד וחזרה מפיגור כפול ל-2:2. כלומר, לא כיף לשחק נגדה, והיא מוציאה את הנשמה. גם באליפות אסיה שנערכה לאחרונה היא הודחה רק בפנדלים אחרי 0:0 בחצי הגמר מול המארחת אוזבקיסטן, נבחרת שישראל כבר הכירה.
ובהתאם לנבחרת שהנחישות והאופי הם כוחות העל שלה, כך גם הגיבור מגיע משטח אפור של המגרש – הבלם בן ה-20 צ'וי סוק-יון. אתם לא מכירים אותו, וגם אם אתם מכירים כמה קבוצות קוריאניות, לא בטוח ששמעתם על קבוצת דנקוק שמייצגת את האוניברסיטה בה הוא לומד. אבל צ'וי הוא העוגן ההגנתי של דרום קוריאה, ובנוקאאוט הוא גם המוציא לפועל. ב-2:3 על אקוודור בשמינית הגמר הוא כבש את השלישי, שער שלמעשה הכריע את המשחק, וכשהקרב הצמוד מול ניגריה ברבע הגמר נכנס להארכה, נגיחה שלו בדקה ה-95 לקחה את הקוריאנים לחצי הגמר.
3 צפייה בגלריה
צ'וי סוק-יון
צ'וי סוק-יון
העוגן ההגנתי של דרום קוריאה, ובנוקאאוט הוא גם המוציא לפועל. צ'וי סוק-יון חוגג
(צילום: Luis ROBAYO / AFP)
לא שמדובר ביוון של יורו 2004, כן? את החוד מאייש לי יונג-ג'ון (1.90 מ'), חלוץ מהדור הקוריאני החדש של שחקנים עם יכולות פיזיות אירופיות יותר, והקשר המבריק קאנג סונג-ג'ין אמור לצאת לליגה בכירה אם הכל יסתדר לו. אין הרבה כאלה בסגל, אגב, רק הקשרים קים יונג-האק מפורטימוננשה הפורטוגלית ולי ג'י-האן מפרייבורג, אבל זה אמור להשתנות בקרוב.
ועוד דבר אחד חשוב להתכונן אליו, חוץ מהחוסן המנטלי של הקוריאנים והאיום של הבלם: למאמן קוראים קים און-ג'ונג. אל תתבלבלו ואל תדאגו, זה רק דומה, והוא לא מהצפון.