זו כבר מוזמן עובדה מוגמרת שלאמין ימאל הפך לאחד הכוכבים הגדולים של ברצלונה והכדורגל הספרדי, על אף גילו הצעיר. עם שישה שערים וחמישה בישולים בכל המסגרות ילד הפלא בן ה-17 מוביל את בארסה לפתיחת עונה נהדרת, עם שמונה ניצחונות מתוך עשרה משחקים בליגה ובאירופה, והיא צועדת במקום הראשון בספרד.
עם זאת, במהלך הניצחון האחרון על אלאבס בליגה (0:3), נרשמה תקרית לאחר שימאל, שהוחלף בדקה ה-67, נראה מתוסכל על הספסל. רבים ייחסו זאת לכעס של שחקן הכנף כלפי מאמנו, האנזי פליק, אך הוא הבהיר כי זה לא נכון.
2 צפייה בגלריה
שחקן ברצלונה לאמין ימאל
שחקן ברצלונה לאמין ימאל
רבים תהו לגבי הכעס שלו על ספסל ברצלונה. לאמין ימאל
(REUTERS/Vincent West)
2 צפייה בגלריה
שחקן ברצלונה לאמין ימאל עם רוברט לבנדובסקי
שחקן ברצלונה לאמין ימאל עם רוברט לבנדובסקי
"אנחנו מאוד שמחים עבורו". ימאל עם רוברט לבנדובסקי
(Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images)
"כעסתי על עצמי ועל היכולת הלא טובה שהצגתי", אמר ימאל בריאיון לתחנת הרדיו הספרדית RNE. "חשבתי שאני יכול לשחק טוב יותר. אני דורש מעצמי הרבה ואני מתכוון להמשיך לעשות את זה ולתת מאה אחוזים בכל משחק. המאמן שאל אותי מה קרה והאם זה בגלל החילוף, אז אמרתי לו שזה קשור אליי וליכולת שלי ושאני מרגיש שלא עזרתי מספיק לקבוצה. הבטחתי לו שאהיה טוב יותר במשחק הבא".
בנוסף, ימאל נשאל על נבחרת ספרד, שתארח ביום שבת הקרוב את דנמרק (21:45) במסגרת ליגת האומות: "אני משחק כבר שנה במדי הנבחרת, וברחוב מזהים אותי הרבה יותר. אני חושב שאני מתמודד עם זה די טוב. אני נהנה מהכדורגל - זה כיף גדול לעבוד במה שאתה אוהב".
ימאל דיבר גם על שיתוף הפעולה עם רוברט לבנדובסקי, שפתח את העונה בצורה מדהימה תוך כדי שהוא כובש 14 שערים ב-13 משחקים בכל המסגרות, כולל שלושער במשחק האחרון נגד אלאבס: "הוא מבקיע כל כדור שמוסרים לו. אנחנו מאוד שמחים עבורו בקבוצה שהוא טוב כל-כך. אני מאחל לו שיסיים כמלך השערים".
היהלום של בארסה התייחס גם לאגדת המועדון, אנדרס אינייסטה, שהודיע על פרישה בגיל 40: "אני לא זוכר כלום ממונדיאל 2010 (בו אינייסטה כבש את שער הניצחון בגמר), אבל אני זוכר שראיתי אותו משחק עם מסי וניימאר. זה נראה כאילו הכול בא לו בקלות. הוא יהיה ממש חסר לכדורגל".