תקרית אנטישמית נרשמה אתמול (שבת) לפני ובמהלך המשחק בו אירחה אול בויז את אתלטיקו אטלנטה במסגרת ליגת המשנה בארגנטינה. אוהדי המארחת רצו להקניט את היריבה, שנחשבת בעלת שורשים יהודיים ומזוהה עם הקהילה היהודית, ובתהלוכה לפני המשחק נשאו ארון קבורה עם הצבעים של אטלנטה כשעליו הונח דגל ישראל הונח.
אבל זה לא הסתיים כאן. בנוסף, אוהדי אול בויז, שתיעדו את עצמם בדרך לאצטדיון, הניפו דגלים של איראן וגם דגלי פלסטין והוסיפו קריאות אנישמיות במהלך המשחק עצמו.
1 צפייה בגלריה
אוהדי אול בויז עם ארון קבורה ועליו דגל ישראל
אוהדי אול בויז עם ארון קבורה ועליו דגל ישראל
"פשע שנאה". אוהדי אול בויז עם ארון קבורה ועליו דגל ישראל
(צילום מסך מתוך טוויטר)
המשחק עצמו היה עצבני והסתיים עם שני כרטיסים אדומים (אחד לכל קבוצה). אול בויז אומנם ניצחה 0:1, אבל חמישה מאוהדיה נעצרו לאור המפגן המחליא. אול בויז מזוהה עם שכונת פלורסטה בבואנוס איירס.
שר הביטחון של עיריית בואנוס איירס, וולדו וולף, הגיב למקרה: "לפרובוקציות האלה של אוהדי אול בויז אין שום קשר למהות הספורט. חמישה אוהדים נעצרו - לא נקל ראש וננקוט בסנקציות המתאימות נגד כל מי שמסית לאלימות. אין מקום לאלימות בעיר הזו".
בקהילה היהודית בארגנטינה זעמו לאור התיעודים מהמשחק ולפניו, ובהודעה רשמית מטעמה נכתב: "אסור שהכדורגל הארגנטינאי יסכים לקבל פשעי שנאה מהסוג הזה. את האנטישמיות חייבים להוקיע בהקדם. יש להעניש בחומרה את אלה שנעצרו".
כל שערי ריאל מדריד ב-2023/24 בלה ליגה
(ONE)