"האמת, חשבתי שזה רק חלום", הודה חצי בחיוך-חצי בביישנות סמואל אמבנגולה לאחר הופעת הבכורה המרשימה שלו ביובנטוס. שחקן הכנף כבש אתמול (שני) את השער הראשון של קבוצתו ב-0:3 על קומו במשחק הפתיחה של השתיים בסרייה א'.
והסיפור של אמבנגולה מפתיע. הטאלנט (20), שעלה מקבוצת הנוער של המועדון, הפתיע את כולם כשנכלל בהרכב להופעת בכורה בקריירה בבוגרים, ועוד יותר כשהבקיע את ה-0:1 עם ביצוע נפלא אחרי 23 דקות. בדקה ה-91 הוא גם הוסיף בישול, ולאחר המשחק אף נבחר למצטיין.
2 צפייה בגלריה
אמבנגולה חוגג
אמבנגולה חוגג
"חשבתי שאני חולם". אמבנגולה חוגג
(צילום: REUTERS/Massimo Pinca)
טבעה באגם: קומו הפסידה 3:0 ליובה של מוטה
(באדיבות ONE)
"זו הייתה התרגשות מיוחדת, כי זו הייתה ההופעה הראשונה שלי בליגה הבכירה", אמר אמבנגולה לאחר המשחק. "כשכבשתי את השער הראשון, חשבתי שאני חולם. כששמעתי את האוהדים באצטדיון, זה פשוט הרגיש מדהים".
טים ווואה הכפיל את היתרון לקראת סיום המחצית הראשונה ואנדראה קמביאסו השלים את החגיגה מאוחר יותר. לא לפני שדושאן ולאחוביץ', הכוכב של יובה, כבש שער שנפסל ובעט פעמיים לקורה.
2 צפייה בגלריה
אמבנגולה חוגג
אמבנגולה חוגג
ההימור הצליחה. אמבנגולה
(צילום: REUTERS/Massimo Pinca)
אמבנגולה, יליד קונגו, ערך שלוש הופעות בנבחרת עד גיל 21 של בלגיה, לאחר שגדל במחלקת הנוער של אנדרלכט, ממנה הצטרף בשנה שעברה ליובה. "הוא היה נהדר", החמיא לו מאמן יובה החדש טיאגו מוטה. "אבל כמו שכבר אמרתי לו, צריך להישאר תמיד עם רגליים על הקרקע". מוטה העדיף את אמבנגולה בין היתר על פני דוגלאס לואיז, שנרכש מאסטון וילה תמורת 50 מיליון אירו. "מסתבר שההחלטה הוכיחה את עצמה", חייך המאמן.
מוטה שינה את השיטה של יובנטוס, שתחת מקסימיליאנו אלגרי הייתה יותר שמרנית. מנואל לוקאטלי, אחד המצטיינים של יובנטוס אתמול, אהב זאת: "ברור שהמאמן ביקש מאיתנו להדליק את הקהל עם ניצוץ. אנחנו צריכים לעבוד קשה ולא לדבר יותר מדי. אני אוהב את זה. יודע שיש ציפיות גבוהות סביבי, אבל אני רוצה לדבר פחות העונה ולעבוד יותר קשה. האמת תמיד יוצאת במגרש".