זעם גדול נרשם אמש (ראשון) במנצ'סטר יונייטד בעקבות ההרחקה הישירה של הקשר הברזילאי קאסמירו בתיקו 0:0 נגד סאות'המפטון, בעקבותיה ייעדר מארבעת המשחקים הקרובים של השדים האדומים. "הוא משחק קשוח אבל הגון", אמר המנג'ר אריק טן האח, שרשם אתמול עוד פרק במלחמת העולם שלו בשיפוט בפרמייר-ליג.
רק כדי להמחיש את התסכול של טן האח ושל אוהדי יונייטד, שלא ידעו את נפשם בעקבות ההחלטה של השופט אנתוני טיילור, יש לציין כי בכל 500 המשחקים של הקשר בריאל מדריד הוא לא ספג אפילו הרחקה ישירה אחת. הוא אומנם הורחק פעמיים בעשור שרשם אצל אלופת ספרד אבל מצהוב שני בלבד. ועכשיו, באנגליה, הוא הורחק לראשונה באדום ישיר ב-4 בפברואר השנה, ואתמול, שוב. מה שאומר שבסך הכל יורחק הקשר לשמונה משחקים, מאז שנחת בקבוצה בחודש אוגוסט. והעונה טרם הסתיימה.
2 צפייה בגלריה
קאסמירו מורחק
קאסמירו מורחק
קאסמירו מורחק
(צילום: REUTERS/Phil Noble )
הברזליאי בן ה-31 נפרד מהמגרש בדמעות. "כמובן שזה נראה רע כשאתה מקפיא את הפריים", אמר המנג'ר ההולנדי, "אבל כל מי יודע משהו על כדורגל יודע להפריד בין מה שרע לבין מה שהוגן". כשנשאל על כך שדחק בראשי הפרמייר-ליג לאפשר מגע פיזי גדול יותר במהלך משחקי הליגה, הבהיר טן האח: "אמרתי את מה שאמרתי בנושא הזה אבל זה ששיפוט משפיע על משחקים זה דיון בפני עצמו".
"אבל מה עם ההכשלה של ואן דייק?"

וגם הקנטות לא חסרות
ברשתות, אוהדי יונייטד לא היו יוכלים להימנע מהשוואות להרחקות אחרות, במה שנראה בעיניהם כיד קלה על ההדק כשמדובר בקבוצתם ובקסאמירו בפרט. אחת מההשוואות ציינה משחק אחר אותו שפט אנטוני טיילור, בו בוצעה לטענתם עבירה זהה, אבל אז זכה המכשיל להנחה. רק במקרה, מדובר במשחק של אברטון נגד היריבה השנואה ליברפול, והבלם הוא לא אחר מאשר וירג'יל ואן דייק.
2 צפייה בגלריה
אריק טן האח
אריק טן האח
טן האח. "השיפוט משפיע על משחקים"
(צילום: REUTERS/Phil Noble)
וכמובן שיש גם את השמחה לאיד. אחד הציוצים הפופולאריים אמש בטוויטר התחייחס להבטחה שסינן החבר הברזילאי, אנתוני, לשחק המורחק, מיד אחרי שנשלף לעברו האדום. "אני מבטיח שאני אנצח עבורך את המשחק הזה", אמר אנתוני. רק שהשחקן בן ה-21 שנרכש בקיץ האחרון בלא פחות מ-100 מיליון אירו, סיים את המשחק ללא אף בעיטה לכיוון השער.
אז אומנם מדובר במשחק שספק אם יפגע במצבה של יונייטד בטבלה, אבל כשהקבוצה נאבקת להשתחרר ממפלת ה-7:0 נגד ליברפול, כל פיספוס כזה מעלה חשש לגבי עתיד הפרויקט של טאן האח באולד טראפורד. ועם כל הכבוד לחגיגת השערים במשחק הליגה האירופית נגד ריאל בטיס (1:4), התוצאות ובעיקר האופן בו תראה הקבוצה ב-11 המחזורים הקרובים בפרמייר-ליג יהיו משמעותיים יותר עבור הנוגעים בדבר.