טוני קרוס מתרגל לחיים אחרי הכדורגל. שלושה וחצי חודשים אחרי משחקו האחרון במדי נבחרת גרמניה, הכדורגלן שתלה את נעליו התראיין ל'מארקה' הספרדי וסיפר על שגרתו החדשה.
"טוב לי, אני שמח ומרגיש בר מזל - אבל אלה חיים שונים", אמר קרוס כשנשאל איך זה להיות מחוץ לכדורגל. "כששיחקתי הייתי צריך להקדיש את חיי לאימונים ולמשחקים, עכשיו יש לי זמן לעצור ולתכנן דברים. יש לי פרוייקטים מעניינים כמו בית ספר לכדורגל וקרן שעוזרת לילדים חולים בה מעורבת המשפחה שלי".
2 צפייה בגלריה
טוני קרוס
טוני קרוס
מתרגל לחיים אחרי הכדורגל. טוני קרוס
(צילום: Angel Martinez/Getty Images)
על ההחלטה לפרוש וההודעה לריאל מדריד, בה כיכב במשך עשור: "היה לי קשה לספר לקרלו אנצ'לוטי, שציפה שאשאר, אבל ידעתי שהוא לא יכעס עליי - גם אם יהיה קצת עצוב. אנחנו שומרים על קשר והיחסים בינינו מצוינים. בסופו של דבר לכל דבר יש סוף. לגבי הפרידה מחבריי לקבוצה, נפרדתי מכל אחד באופן אישי. זכינו באליפות ואז מצאתי את התזמון הנכון, לקראת גמר ליגת האלופות".
לגבי האפשרות שמישהו בריאל מדריד ינסה לשכנע אותו להישאר: "שיחקתי במועדון במשך עשר שנים וכולם למדו להכיר אותי. הם ידעו שכשאני מקבל החלטה - אין דרך חזרה. קרלו ניסה לגרום לי לחזור בי - אך הוא ידע שאין סיכוי שזה יקרה".
בנוסף, קרוס התייחס למערכת היחסים שלו עם ריאל: "מהרגע הראשון הכול היה מאוד מיוחד. הגעתי אחרי שהקבוצה זכתה בליגת האלופות וזה לא היה פשוט להוכיח שמקומי במועדון. מהר מאוד כולם גרמו לי להרגיש בנוח וגם כשהיה קשה אף אחד לא הטיל בי ספק. בכל פעם שהגיע הזמן להאריך חוזה זה לקח חמש דקות".
2 צפייה בגלריה
שחקן ריאל מדריד טוני קרוס עם גביע ליגת האלופות ב-2016
שחקן ריאל מדריד טוני קרוס עם גביע ליגת האלופות ב-2016
קרוס עם גביע ליגת האלופות ב-2016
(AP Photo/Manu Fernandez)

מכונת תארים

טוני קרוס עלה לבוגרים של באיירן מינכן ב-2007 ושיחק תחילה בקבוצת המילואים של המועדון. ב-2009 הושאל לבאייר לברקוזן, במדיה כבש עשרה שערים. כשחזר מתקופה ההשאלה לבאיירן, הוא קיבל הרבה יותר דקות משחק וזכה עם הקבוצה בטרבל (אליפות, גביע וליגת האלופות) בעונת 2012/13 ובדאבל בעונת 2013/14.
ביוני 2014 נרכש קרוס על ידי ריאל מדריד תמורת 25 מיליון אירו, ושיחק אצלה במשך עשר שנים. ב-470 הופעות בכל המסדרות במדי הבלאנקוס הוא כבש 28 שערים והוסיף 107 בישולים. הוא זכה עם הקבוצה חמש פעמים בליגת האלופות, ארבע פעמים באליפות ספרד, חמש פעמים באליפות העולם לקבוצות, פעם אחת בגביע המלך הספרדי, ארבע פעמים בסופר-קאפ האירופי ועוד ארבע פעמים בסופר-קאפ הספרדי.
בסך הכל יש לו בקריירה שש זכיות בליגת האלופות, שבע אליפויות, חמש זכיות בסופר-קאפ האירופי ועוד חמש זכיות באליפות העולם למועדונים - זאת בנוסף לזכייה גביע העולמי עם נבחרת גרמניה. קרוס, שהיה אז בן 24, נבחר לנבחרת הטורניר של מונדיאל 2014, ונבחר לאיש המשחק ב-1:7 ההיסטורי והבלתי נשכח של המנשאפט על ברזיל - המארחת של הטורניר - בחצי הגמר, לאחר שהבקיע בדקות 24 ו-26, הצמד המהיר בתולדות הגביע העולמי. הוא סיים את המונדיאל עם ארבעה בישולים.