קפטן דומיניק | שבת, 16:00: הונגריה - שווייץ. משחקי היום שני של האליפות ייפתחו עם משחק השלמה מהמחזור הראשון בבית 1, בקלן, בו תתמודד הונגריה נגד שווייץ. כפי שישראל למדה היטב, הונגריה מוכנה ליורו, ולמרות הדאגות לגביו, הכוכב דומיניק סובוסלאי כשיר לעלות (אחרי שהחמיץ את אליפות אירופה הקודמת בגלל פציעה).
בגיל 23, הוא יהפוך בכך לקפטן הצעיר ביותר בתולדות היורו. ההונגרים בהחלט אינם אנדרדוג מול שווייץ שהייתה רחוקה מלהרשים בבית הישראלי במוקדמות.
3 צפייה בגלריה
דומיניק סובוסלאי
דומיניק סובוסלאי
יהפוך לקפטן הצעיר ביותר בתולדות היורו. סובוסלאי
(צילום: EPA/Tibor Illyes)
הזקן והימאל | שבת, 19:00: ספרד - קרואטיה. המשחק הגדול של סוף השבוע יפתח מחר בברלין, בו תתמודד במסגרת המחזור הראשון בבית 2 – ספרד הצעירה מול קרואטיה הקשישה. לא בקטע רע – פשוט שחקני המפתח שלה די מבוגרים, בעיקר לוקה מודריץ' בן ה־38, אבל הם המומחים האולטימטיביים בהשגת תוצאות בזמן אמת (לא לשכוח – מקום שני ושלישי בשני המונדיאלים האחרונים).
3 צפייה בגלריה
לוקה מודריץ'
לוקה מודריץ'
ניסיון מוצלח במאני טיים. מודריץ'
(צילום: Christophe SIMON / AFP)
מודריץ' מקבל חולצה של מראדונה במנהלך האימון המסכם לקראת ספרד
(באדיבות ONE)
גם כאן יישבר שיא גיל, כאשר לאמין ימאל הספרדי (בן 17 בחודש הבא) יהפוך לשחקן הצעיר ביותר שהופיע אי פעם ביורו. החלוץ הקרואטי אנטה בודימיר, אחרי העונה הטובה בקריירה באוסאסונה הספרדית, התפעל: "ימאל מקבל החלטות כמו שחקן מבוגר יותר. הוא משהו מיוחד, סכנה גדולה". ביורו הקודם, אגב, המשחק המדהים ביניהן נגמר ב־3:5 ספרדי בהארכה בשמינית הגמר, כשקרואטיה משווה בדקות ה־85 וה־92 ולא מחזיקה מעמד בהמשך.
לקראת פתיחת האליפות אמר מודריץ', שרק לפני כשבועיים זכה בגביע ליגת אלופות שישי עם ריאל מדריד: "למרות שאני לא אוהב להשוות, אני חושב שהמונדיאל יותר קשה מהיורו. זה הטורניר היחיד שמפגיש את המדינות הטובות ביותר בכל העולם ומביא את השחקנים הטובים ביותר בעולם לזירה אחת".
כשהסבו את תשומת לבו על פערי הגילים בינו ובין יאמל, אמר הקרואטי בחצי חיוך: "כשאני שומע נתונים כאלה אני מרגיש שאני די זקן. אבל הגיל הוא לא באמת משנה. ללאמין יש יכולות אדירות והוא כבר הוכיח את עצמו. לא סתם הוא שם מדובר ברמה הזאת. יש לו פוטנציאל וכישרון אדירים, ומצפה לו עתיד מזהיר".
3 צפייה בגלריה
לאמין ימאל
לאמין ימאל
עוד שיא לאוסף. ימאל
(צילום: LLUIS GENE / AFP)
מוקש לאלופה | שבת, 22:00: איטליה - אלבניה. את השבת תחתום אלופת אירופה איטליה. פייבוריטית מול אלבניה בדורטמונד? ברור. אבל אלבניה סיימה את בית המוקדמות שלה במקום הראשון, לפני צ'כיה ופולין, ולאיטלקים אין שמות מובהקים שאפשר לומר שיכולים לשלוט בטורניר. כמו כן, לא פחות מעשרה מהאלבנים משחקים באיטליה ויודעים למה לצפות. הבלם ג'ורג'יו קייליני, מכוכבי הזכייה ב־2021 שכבר פרש, מצא את היתרון של נבחרתו: "יש לאיטליה מזל שלוצ'אנו ספאלטי מאמן אותה".
פורסם לראשונה: 01:30, 14.06.24