הכוכב האדום מאכזבת מאוד בתקופה האחרונה, בטח בליגה הסרבית, ולא מעט מהחיצים מופנים כלפי מאמנה ברק בכר. אחרי התיקו הביתי 1:1 מול באצ'קה טופולה ביום רביעי היו קולות שקראו לפטר את הישראלי, שאף ערך שיחה עם ההנהלה מיד לאחר ההתמודדות.
בכר, שלא דיבר עם התקשורת אחרי התיקו, ערך היום (שישי) מסיבת עיתונאים ובמשך קרוב לחצי שעה ענה על כל השאלות הקשות של התקשורת הסרבית.
2 צפייה בגלריה
ברק בכר
ברק בכר
ברק בכר
(צילום: Ronny HARTMANN / AFP)
"אני מבין את הרעש שיש מצד האוהדים והתקשורת, הציפיות תמיד גבוהות. פתחנו את העונה עם תוצאות נהדרות בהכנה, אז הציפיות גדלו עוד יותר. אולי לא היינו צנועים מספיק. לקח לי זמן להבין את הליגה, הפסדנו שני משחקים. הכוכב האדום לא מפסידה בליגה, ולמדנו הרבה מזה", אמר בכר.
המאמן הישראלי סיפר גם על הסיבה שבגללה לא דיבר עם התקשורת מיד אחרי המשחק: "אניל יודע שהתאכזבתם שלא דיברתי אחרי המשחק. יש לזה סיבה, האוהדים הגיעו לחדר ההלבשה ורצו לדבר איתי ועם השחקנים. זו הייתה שיחה כנה וחשובה. רציתי לשמוע אותם, הייתה שיחה נורמלית. מעולם לא ברחתי משאלות, בעיקר לא אחרי תוצאות רעות, וזו הסיבה שעכשיו אני מדבר".
בכר התייחס גם לאפשרות שיפוטר מתפקידו בקרוב: "אני לא מפחד שיפטרו אותי. אני מאמין בעצמי, אבל אין לי כוונה לחשוף יותר מדי על השיחה עם ההנהלה. היא הייתה סביב הקבוצה והעובדה שאיבדנו הרבה נקודות. הם רצו לקבל תשובות ונתתי אותן להם. אני מרגיש שיש לי תמיכה מלאה מההנהלה. אנחנו משחקים טוב והתוצאות יגיעו. בנוגע להגנה, כל השערים שספגנו הגיעו מחצאי הזדמנויות. זה היה ככה נגד ג'אבור, כשספגנו פעמיים מבעיטה אחת. לא איכנע בקלות, אני מאמין במועדון ובשחקנים. אם נמצא איזון בין ההגנה להתקפה - התוצאות יגיעו".
2 צפייה בגלריה
מאמן הכוכב האדום בלגרד ברק בכר עם עוזרו גיא צרפתי, גיא ויזיגר
מאמן הכוכב האדום בלגרד ברק בכר עם עוזרו גיא צרפתי, גיא ויזיגר
בכר והצוות הישראלי שלו
( REUTERS/Novak Djurovic)
העיתונאים הסרבים רצו לדעת אם המצב כעת בישראל והעובדה שמשפחתו נמצאת בארץ בזמן המלחמה משפיעים עליו: "דיברנו על העובדה שהמדינה שלי מדממת. המשפחה שלי שם ועד כמה לכולם כואב. אני לא מספר את זה כדי שירחמו עליי, אבל אנשים אומרים שהראש שלי לא בקבוצה, וזה לא נכון. אני 100% בכוכב האדום, כמו כל הצוות שלי. אני צריך להביא הצלחה למועדון הזה. אנחנו עובדים יום וליל ומשוכנעים יגיעו אם נמשיך ככה".
לא רק בכר סופג ביקורת, גם שחקניו, שעל חלקם שילמה הקבוצה לא מעט כסף בקיץ האחרון. "אפשר לדבר על כך שיש לנו הרבה זרים, זו עובדה. הם שחקנים ובני אדם טובים, כולם איכותיים מאוד. יש לנו חדר הלבשה טוב וגם האווירה טובה. כל מי שאומר אחרת משקר", ציין הישראלי, שמיד לאחר מכן הרים את קולו ואמר "כולנו יחד, צוות האימון, השחקנים והאוהדים. יש לנו עתיד יחד".
אחרי שמונה מחזורים בליגה הסרבית, הכוכב מדורגת במקום השני עם 28 נקודות, כשמעליה היריבה המרה פרטיזן בלגרד (34 נקודות), שהייתה רגילה לראות בשנים האחרונות את הגב של הכוכב. ""גם על זה דיברתי עם ההנהלה", התייחס בכר לפער מפרטיזן. "יש עלינו המון לחץ, ואנחנו לא רגילים לסיטואציה הזו. פרטיזן נמצאת ברצף של 11 ניצחונות, משהו שלא קרה בעבר. זו הסיבה שהשחקנים שלנו צריכים לנצח את כל המשחקים עד סיום הליגה".
הכוכב האדום תארח מחר (שבת, 19:00) את רדניק במסגרת המחזור התשיעי בליגה. עוד תוצאה רעה ונראה כי מעמדו של בכר יתערער עוד יותר. בשלישי תתמודד האלופה הסרבית נגד לייפציג בליגת האלופות. בכר יודע טוב מאוד מה מונח על הכף מבחינתו ומבחינת קבוצתו: "קודם כל יש לנו משחק מול רדניק בליגה, אנחנו לא חושבים על לייפציג. שני המשחקים הקרובים יכולים לשנות לנו את העונה. אנחנו לא כובשים ומחמיצים הרבה. אבל הסטטיסטיקה לטובתנו. אם נמשיך במספרים האלה התוצאות יגיעו".