אחרי חצי עונה במכבי ת"א - עדן קארצב עובר ליעד חדש. הקשר הושאל היום (ראשון) מבשקשהיר לשנז'ן פנג סיטי הסינית.
קארצב בן ה-24 מצטרף למועדון שנמצא תחת שליטה של סיטי פוטבול גרופ, הקבוצה המחזיקה בין היתר במנצ'סטר סיטי, ג'ירונה, פאלרמו וניו יורק סיטי. שנז'ן מדורגת אחרי 17 מחזורים במקום ה-11 בליגה הסינית עם 16 נקודות, מרחק 29 נקודות משנגחאי פורט הראשונה, אבל חשוב יותר: רק 3 נקודות מעל הקו האדום.
2 צפייה בגלריה
שחקן מכבי ת"א עדן קארצב
שחקן מכבי ת"א עדן קארצב
עובר לסין. קארצב
(צילום: עוז מועלם)
2 צפייה בגלריה
עדן קארצב
עדן קארצב
עדן קארצב
(צילום: האתר הרשמי של שאנזן)
העונה האחרונה, זה לא סודף הייתה הפכפכה עבור קארצב. הוא הגיע בינואר בהשאלה מבשקשהיר לאחר שנאלץ לעזוב את טורקיה בעקבות סטורי שפירסם באינסטגרם ובו קרא להשבת החטופים מעזה, מה שהביא לזימונו לחקירה במשטרת איסטנבול.
"בכל התקופה הזו קיבלתי הוראה מהקבוצה לא להעלות שום דבר פוליטי, אבל במאה הימים שהחטופים בעזה הרגשתי סכין בלב, שאני חייב, זה הבית שלי, המדינה שלי", סיפר במרץ האחרון בריאיון ל"ידיעות אחרונות" ו-ynet. "ואז אני מגלה שעצרו את שגיב וצוחק עם בת הזוג על מה עוצרים אותו, איזה משוגעים. למחרת בבוקר אני מגלה שגם אני אהיה עצור. נכנסו למועדון שלושה חבר'ה, לבוש אזרחי שחור עם נשק, לידם שני שוטרים, אספו אותי עם שתי ניידות משטרה, אחת מקדימה, אחת מאחור ואני באמצע עם עורך דין של הקבוצה והבלשים".
כזכור, ערן זהבי - חברו בעונה האחרונה של קארצב בסגל מכבי ת"א - נחשב לאחד הזרים הגדולים ששיחקו בליגה הסינית. ב-2020 החלוץ הישראלי עזב את גוואנגז'ו אחרי ארבע שנים מוצלחות, במהלכן שיתף פעולה גם עם דיא סבע.