באנגליה עדיין לא נרגעים מה-2:2 הדרמטי בין מנצ'סטר סיטי לארסנל. אומנם מדובר רק במחזור החמישי בפרמייר-ליג, אך בממלכה מדברים כבר על אחד המשחקים הגדולים של העונה, שעשויה להיות לו השפעה על המשך הדרך.
ארסנל הייתה ממש קרובה לצאת עם ניצחון חוץ גדול על האלופה. עד כמה קרובה? התותחנים, שנותרו בעשרה שחקנים החל משלהי המחצית הראשונה בשל הרחקה של לאנדרו טרוסארד, הוליכו 1:2 עד הדקה ה-98, אך אז הגיע המחליף ג'ון סטונס שהשווה וקבע חלוקת נקודות דרמטית, שהשאירה את הסיטיזנס במקום הראשון בטבלה.
2 צפייה בגלריה
מאמן ארסנל מיקל ארטטה
מאמן ארסנל מיקל ארטטה
כעס על השיפוט. מיקל ארטטה
(REUTERS/Molly Darlington)
מאמן התותחנים, מיקל ארטטה, זעם בסיום על ההחלטה להוציא צהוב שני לטרוסארד. "יש לכם את כל התמונות והתיעודים, זה די ברור מה היה שם", אמר הספרדי בסיום. "היו שתי עבירות מאוד דומות במהלך המשחק, אחת שלנו ואחת שלהם. באחת התקבלה החלטה שונה מאוד מהשנייה, מה שהצריך אותנו לשחק בצורה שונה".
שחקן מנצ'סטר יונייטד לשעבר ופרשן 'סקיי' בהווה, רוי קין, ביקר בחריפות את דבריו של ארטטה. "בכל שבוע מגיע מאמן שטוען שהשיפוט נגדו", אמר קין. "עמוק בפנים ארטטה מרוצה מהנקודה. תראה מעט קלאסה, אתה מאמן ארסנל. תגיד 'ככל הנראה הגיע לו הכרטיס האדום, אבל הגבנו טוב ואנחנו ממשיכים הלאה'. זה הכול. קח את התרופה שלך ותמשיך הלאה".
קין המשיך: "זה יהיה נחמד אם מאמן יבוא בסוף המשחק ויגיד 'כן, זה היה צהוב טיפשי, זה הגיע לשחקן שלי'. אבל זה לא קורה. כל מאמן טוען כל פעם 'לא, לא הייתה עבירה, משהו אחר קרה חמש דקות קודם לכן' - פשוט תהיו גדולים מספיק ותגידו 'אנחנו מאוכזבים, אבל נלמד מזה לפעמים הבאות'".
2 צפייה בגלריה
מאמן ארסנל מיקל ארטטה
מאמן ארסנל מיקל ארטטה
"תראה קלאסה". ארטטה עם השופט הרביעי אחרי ההרחקה של טרוסארד
(REUTERS/Molly Darlington)

גם בסיטי באו בטענות לשופט

לא רק ארסנל התלוננו על השופט. אחרי שער השוויון של ריקרדו קלאפיורי, נראה פפ גווארדיולה מגיב בזעם, תוך כדי שהוא בועט בכיסא שלו. מאמן הסיטיזנס נשאל על כך בסיום והסביר כי הוא כעס על כך שהשופט שוחח עם קייל ווקר ארוכות לפני המצב הנייח בסיומו נכבש השער, ולא איפשר לבלם מספיק זמן כדי לחזור לעמדה שלו - מה שלטענתו של המאמן עלה לקבוצתו ביוקר.
"ווקר צדק", אמר פפ בסיום. "השופט ביקש ממנו לבוא לדבר איתו, ולא היה לנו זמן לארגן את הרביעייה האחורית. ידענו שהם אוהבים למסור מהר לשחקני הכנף במצבים נייחים, אז לפחות שהשופט ייתן לווקר מספיק זמן כדי לחזור אחרי שהוא אמר לו 'בוא לדבר איתי'. בפעם הבאה פשוט לא נלך לדבר איתם".