ספציה - יובנטוס 2:0
(באדיבות ONE)
עם כל הכבוד לשבת האירופית, משחקי יום ראשון נפתחו בדרמה משוגעת שלא רואים כל יום. על החתום: לאו מסי ושחקני פ.ס.ז'. באנגליה, מרקוס רשפורד המשיך להפציץ והוביל את מנצ'סטר יונייטד אל ניצחון נוסף. בגרמניה, אוניון ברלין אכזבה עם 0:0 ביתי מול שאלקה ואיבדה הזדמנות לעלות אל המקום הראשון. לעומתה, בורוסיה דורטמונד ניצחה 1:4 את הרטה ברלין ונצמדה אל באיירן.

אנגליה

מנצ'סטר יונייטד - לסטר 0:3 | השדים האדומים ומרקוס רשפורד לוהטים. בין שני המשחקים מול ברצלונה בליגה האירופית, הצליחה מנצ'סטר יונייטד להשיג ניצחון שלישי בארבעת מחזורי הליגה האחרונים וצימקה את הפער מסיטי לשלוש נקודות. ורשפורד? הוא כבש צמד הפעם. זה היה משחק הבית השביעי ברציפות בליגה בו רשפורד כובש. רק לכריסטיאנו רונאלדו (10) ולוויין רוני (8) יש רצף ארוך מזה. בנוסף, רשפורד הגיע ל-24 שערים במדי יונייטד העונה בכל המסגרות וקבע שיא אישי.
8 צפייה בגלריה
מרקוס רשפורד שחקן מנצ'סטר יונייטד
מרקוס רשפורד שחקן מנצ'סטר יונייטד
לא עוצר. רשפורד
(צילום: EPA)
הראשון של רשפורד הגיע בדקה ה-25 אחרי מסירת עומק של ברונו פרננדש וכשכל ההגנה של לסטר קופאת במקום. במהלך המחצית הראשונה היה אירוע מעורר מחלוקת כשמרסל זאביצר ביצע עבירה שנראתה ככזו שמצדיקה כרטיס אדום, אולם לא הוחלט לשלוף לו אפילו צהוב. כך או אחרת רשפורד הוסיף עוד אחד בדקה ה-58 בצורה אופיינית אחרי מסירת עומק של פרד וקבע 0:2. יונייטד המשיכה לחגוג במגרש ובדקה ה-62 ג'יידון סאנצ'ו מצא את הרשת אחרי בישול שני של פרננדש במשחק.
טוטנהאם - ווסטהאם 0:2 | התרנגולים עם ניצחון שלישי בארבעת המחזורים האחרונים ובמקום הרביעי בגלל ההפסד של ניוקאסל לליברפול אתמול. אמרסון (56) ויונג מין סון (72) כבשו לזכות טוטנהאם.

צרפת

פ.ס.ז' - ליל 3:4 | אחרי ההפסד הביתי לבאיירן מינכן וכשהמשך הדרך שלה בליגת האלופות בסכנה, פריז סן ז'רמן חזרה מעט לחייך - רק שזה הלך אחרי לא מעט דם, יזע והרבה דמעות. האלופה הצרפתית איבדה יתרון כפול ונזקקה לשער של לאו מסי בדקה ה-95 כדי לנצח את ליל.
8 צפייה בגלריה
מסי חוגג
מסי חוגג
ניצח את ליל עבור פריז. מסי חוגג
(צילום: AFP)
8 צפייה בגלריה
מסי חוגג
מסי חוגג
גם גאלטייה הצטרף לחגיגה
(צילום: AFP)
השער הראשון במשחק היה שייך לקיליאן אמבאפה, שנכבש כבר אחרי 12 דקות. ניימאר הכפיל בדקה ה-17, אך משם הכל נהרס עבור פ.ס.ז'. באפודה דיאקיטה צימק (24), ניימאר נפגע בקרסול בדקה ה-51 ונראה על סף דמעות כשפונה באלונקה. שבע דקות לאחר מכן מרקו וראטי הכשיל את טיאגו דיאלו ברחבה וג'ונתן דייויד המיר את הפנדל לשער שוויון מוצדק, ובדקה ה-69 השלים ג'ונתן במבה את המהפך אחרי בישול נפלא של אנדרה גומש. רק בדקות הסיום התעוררה המוליכה, לצד שריקות הבוז של אוהדיה, והצליחה לבסוף להשיג שלוש נקודות יקרות. אמבאפה איזן (87) ומסי, מי אם לא הוא, הכריע (95) בכדור חופשי מהסרטים.
מאמן פ.ס.ז', כריסטוף גאלטייה, שמעמדו התערער בעקבות התוצאות המאכזבות שהקבוצה השיגה בתקופה האחרונה, שיחרר המון לחץ וקפץ על שחקניו שחגגו את שער הניצחון. עבור גאלטייה מדובר היה במפגש מול האקסית, איתה זכה באליפות מפתיעה בעונת 2020/21.
8 צפייה בגלריה
שחקני מונאקו חוגגים
שחקני מונאקו חוגגים
ניצחון ליגה רביעי ברציפות. שחקני מונאקו חוגגים
(צילום: AFP)
ברסט - מונאקו 2:1 | האורחת, שהגיעה אחרי 2:3 גדול באייר לברקוזן בליגה האירופית, השיגה ניצחון ליגה רביעי ברציפות ושמרה על פער של שבע נקודות מפריז סן ז'רמן. אלכסנדר גולובין כבש את הראשון בדקה ה-39 ומירון בואדו הוסיף עוד אחד בדקה ה-73 כדי לקבוע 0:2. ז'רמי לה דוארון רק צימק בדקה ה-86.
8 צפייה בגלריה
כריסטופר טרימל שחקן אוניון ברלין
כריסטופר טרימל שחקן אוניון ברלין
אוניון ברלין פישלה. טרימל
(צילום: EPA)

גרמניה

אוניון ברלין - שאלקה 0:0 | שבוע לפני המשחק מול באיירן מינכן, דווקא אחרי חמישה ניצחונות ליגה ברציפות ועוד מול שאלקה החלשה, נעצרה הקבוצה מבירת גרמניה עם תיקו מאכזב שמנע ממנה לעלות אל המקום הראשון. שאלקה, מנגד, עם משחק רביעי ברציפות ללא הפסד, אבל מצד שני גם ללא ניצחון והיא תקועה עמוק במקום האחרון עם 13 נקודות בלבד, שש מתחת לקו האדום. למעשה, זה היה ה-0:0 הרביעי שלה ברציפות. לאוניון, אגב, זה היה 0:0 שני ברציפות אחרי שסיימה באותה תוצאה גם מול איאקס באמסטרדם במשחק הראשון בשלב הנוקאאוט של הליגה האירופית.
8 צפייה בגלריה
מרקו רויס שחקן בורוסיה דורטמונד
מרקו רויס שחקן בורוסיה דורטמונד
שער, בישול וניצחון שמיני ברציפות. רויס
(צילום: AFP)
בורוסיה דורטמונד - הרטה ברלין 1:4 | הצהובים-שחורים עם ניצחון שמיני ברציפות בכל המסגרות מאז החזרה מפגרת המונדיאל. קארים אדיימי, שכבש שער גדול נגד צ'לסי, מצא את הרשת בדקה ה-27 עם העקב אחרי ניסיון בעיטה של מרקו רויס וקבע 0:1. דונייל מאלן הכפיל את התוצאה בדקה ה-32 אחרי מהלך ענק ובישול יפה של אדיימי, שגם נפצע תוך כדי הדריבל שלו ועלול להיעדר מהגומלין נגד צ'לסי בליגת האלופות. לוקא טוזאר עוד צימק בדקה ה-47, אבל מרקו רויס בעט כדור חופשי נהדר פנימה בדקה ה-76 ויוליאן בראנדט הוסיף עוד אחד בדקה ה-90 אחרי מהלך ובישול גדול של ג'יימי ביינו גיטנס. הניצחון של דורטמונד יוצר ראש חץ מרתק בצמרת הבונדסליגה: באיירן, דורטמונד ואוניון ברלין עם 43 נקודות כל אחת, פרייבורג עם 40, ר.ב לייפציג עם 39 ואיינטרכט פרנקפורט עם 38.
באייר לברקוזן - מיינץ 3:2 | הקבוצה של צ'אבי אלונסו עם הפסד 3:2 ביתי שני ברציפות אחרי שנוצחו באותה תוצאה גם על ידי מונאקו בליגה האירופית. אדמונד טפסובה החמיץ פנדל (23), אנתוני קאסי כבש וסידר למיינץ יתרון בדקה ה-26, נאדים אמירי איזן בדקה ה-32, אבל לאנדרו באריירו החזיר את היתרון לאורחת בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. פטריק שיק, שחזר מפציעה שהשביתה אותו לתקופה ממושכת, קבע 2:2 בדקה ה-58, אבל אמין עדלי הורחק בדקה ה-80 ומרקוס אינגברטסן כבש מ-11 מטר בדקה ה-82 וקבע 2:3.
8 צפייה בגלריה
שחקני יובנטוס
שחקני יובנטוס
שחקני יובנטוס
(צילום: AFP)

איטליה

ספציה - יובנטוס 2:0 | יובה עם ניצחון ליגה שלישי ברציפות והיא כבר במקום השביעי, אבל בפער גדול מאוד מאטאלנטה השישית (תשע נקודות). מואיז קן (32) ואנחל די מריה (66) כבשו לזכות יובנטוס.
סלרניטנה - לאציו 2:0 | הרומאים עם ניצחון ליגה ראשון אחרי שלושה משחקים ברציפות. צ'ירו אימובילה כבש פעמיים במחצית השנייה, השער הראשון הגיע בדקה ה-60 והשני בפנדל כעבור תשע דקות. לואיס אלברטו קיבל הזדמנות להוסיף עוד אחד, אבל החמיץ פנדל בדקה ה-89 אחרי שדילן ברון ספג שני כרטיסים צהובים והשאיר את המארחת בעשרה שחקנים.
רומא - ורונה 0:1 | שער של אולה סולבאקן בדקה ה-45 סידר לז'וזה מוריניו ניצחון רביעי בששת מחזורי הליגה האחרונים ועלייה אל המקום השלישי על חשבון מילאן עם 44 נקודות ויחס שערים עדיף.
חוזרת לנצח: 0:2 ללאציו על סלרניטנה
(באדיבות ONE)
8 צפייה בגלריה
אנטואן גריזמן שחקן אתלטיקו מדריד
אנטואן גריזמן שחקן אתלטיקו מדריד
השער שלו עשה את ההבדל. גריזמן
(צילום: AFP)

ספרד

אתלטיקו מדריד - אתלטיק בילבאו 0:1 | הקבוצה של דייגו סימאונה עם ניצחון ליגה שני ברציפות והיא מתבססת במקום הרביעי עם 41 נקודות, ארבע מעל ריאל בטיס החמישית. ממפיס דפאי נכנס כמחליף בדקה ה-72 ואחרי דקה בישל לאנטואן גריזמן את השער היחיד במשחק.
אלצ'ה - אספניול 1:0 | לאלצ'ה: חוסה אנחל קארמונה (הורחק, 81), לאספניול: סרג'י דארדר (92)
ראיו וייקאנו - סביליה 1:1 | לראיו: פלוריאן לז'ואנה (65), לסביליה: סוסו (29)
סביליה וראיו נפרדות בתיקו מלא מצבים
(באדיבות ONE)
פורסם לראשונה: 16:06, 19.02.23