העונה ההיסטורית (וההיסטרית) של באייר לברקוזן נמשכה הערב (שבת) עם ציון דרך נוסף: הקבוצה היחידה בתולדות הבונדסליגה שסיימה עונה ללא הפסד. החבורה של צ'אבי אלונסו, שהבטיחה כבר בחודש שעבר את צלחת האליפות הראשונה בתולדותיה, קינחה את עונת 2023/24 בליגה הגרמנית עם 1:2 על אוגסבורג בבית.
לברקוזן סיימה את העונה עם 28 ניצחונות, שש תוצאות תיקו ו-90 נקודות, אחת פחות משיא כל הזמנים שקבעה באיירן מינכן בעונת 2012/13. למעשה היא יכולה לסיים עונה מושלמת מבחינתה, אם תנצח את שני משחקיה הקרובים: ביום רביעי (22:00) מול אטאלנטה בגמר הליגה האירופית ובשבת הבאה נגד קייזרסלאוטרן מליגת המשנה בגמר הגביע הגרמני. כרגע היא עומדת על 51 משחקים רצופים העונה ללא הפסד.
6 צפייה בגלריה
שחקני לברקוזן והצלחת
שחקני לברקוזן והצלחת
51 משחקים רצופים ללא הפסד. שחקני לברקוזן עם אלונסו והצלחת
(צילום: INA FASSBENDER / AFP)
6 צפייה בגלריה
ויקטור בוניפייס
ויקטור בוניפייס
עונה חלומית. בונפייס ושחקני לברקוזן חוגגים
(צילום: Stuart Franklin/Getty Images)
אלונסו רצה לשמור היום על כשירות לקראת הגמר נגד אטאלנטה, ולשם כך שחקני מפתח רבים קיבלו מנוחה, בראשם פלוריאן וירץ. מי שכן פתח הוא ויקטור בונפייס, אחד הכוכבים הגדולים של לברקוזן העונה, והוא העלה אותה ליתרון כבר בדקה ה-12. החלוץ הניגרי ראה את רוברט אנדריך מכפיל את התוצאה בדקה ה-27, והשער המצמק של מרט קומור בדקה ה-74 לא הרס את החגיגות.
והניצחון של לברקוזן ממש לא היה הדבר הגדול היחיד שקרה היום בגרמניה. אחרי 12 שנה במועדון, במהלכם הפך לאחד הסמלים הגדולים שלו, מרקו רויס יעזוב בקיץ את בורוסיה דורטמונד, והיום הוא שיחק בפעם האחרונה בזיגנאל אידונה פארק, הבית של הצהובים שחורים. הוא עשה זאת בסטייל - עם שער ובישול ב-0:4 על נועלת הטבלה דרמשטאדט, שכבר ירדה מזמן. הגרמני בישל לאיאן מאצן (30) וכעבור שמונה דקות כבש בעצמו. המחליפים יוליאן בראנט (72) ודונייל מאלן (88) כבשו גם הם. לרויס נותר עוד משחק במדים של דורטמונד, גמר ליגת האלופות ב-1 ביוני מול ריאל מדריד.
6 צפייה בגלריה
רויס
רויס
רויס בטירוף
(צילום: Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)
6 צפייה בגלריה
רויס
רויס
ככה יעשה לאיש אשר דורטמונד חפצה ביקרו
(צילום: Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)
לא רק דורטמונד אמרה שלום היום, אלא גם באיירן מינכן שנפרדה מהמאמן תומאס טוכל, אלא שעבורה זה הלך הרבה פחות טוב. אחרי שאיבדה את התואר ללברקוזן, באיירן חטפה היום 4:2 מהופנהיים בחוץ, וסיימה במקום השלישי בלבד. זו הפעם הראשונה שהיא סיימה מתחת למקום השני מאז עונת 2010/11. מי שנהנתה מההפסד של הבווארים היא שטוטגרט, שהביסה 0:4 את בורוסיה מנשנגלדבארך, וסיימה את העונה המדהימה שלה במקום השני עם יתרון של נקודה על הקבוצה של טוכל.
באיירן, שהגיעה למשחק ללא מלך שערי הליגה הארי קיין שפצוע, פתחה את המשחק בצורה מדהימה עם שערים של מאתיס טל (4) ואלפונסו דייויס (6), אבל אנדריי קרמאריץ' בישל למקסימיליאן בייר (8) ואז חגג שלושער גדול (68, 85 ו-87). אם זה לא מספיק, קשר באיירן אלכסנדר פבלוביץ' נפצע והוחלף בדקה ה-35, מה שעשוי להעמיד בסכנה את השתתפותו ביורו הביתי. שטוטגרט ניצחה הודות לצמד של סרו גיראסי (23 ו-31) - שכבש 28 שערים ב-28 משחקי ליגה העונה - ושערים של המחליפים וואו יאונג (75) וסילאס קטומפה (83).
6 צפייה בגלריה
טוכל מאוכזב
טוכל מאוכזב
סיום עגום במיוחד לקדנציה בבאיירן. טוכל מאוכזב
(צילום: Matthias Hangst/Getty Images)
קלן הפסידה 4:1 להיידנהיים בחוץ וירדה לליגת המשנה יחד עם דרמשטאדט. אוניון ברלין, שהייתה העונה בליגת האלופות, ניצחה 1:2 את פרייבורג בבית הודות לשער בדקה ה-92 ונמנעה ברגע האחרון מהמבחנים. בוכום, שחטפה 4:1 מוורדר ברמן בחוץ, סיימה במקום ה-16, והיא תשחק מול פורטונה דיסלדורף בפלייאוף העלייה/ירידה. במשחקים נוספים: מיינץ השלימה משחק תשיעי ברציפות ללא הפסד עם 1:3 על וולפסבורג, פרנקפורט ולייפציג נפרדו ב-2:2.
6 צפייה בגלריה
טיגס ויתר שחקני קלן המומים אחרי ירידת הליגה
טיגס ויתר שחקני קלן המומים אחרי ירידת הליגה
טיגס ויתר שחקני קלן המומים אחרי ירידת הליגה
(צילום: EPA/ANNA SZILAGYI)
ספרדי כפול: 0:2 לבארסה, צמד לפרמין
(ONE)