קול פאלמר הוא לא רק כוכב כדורגל, אלא גם "השחקן הכי טוב בפרמייר-ליג", כך לפחות לפי מאמנו בצ'לסי אנצו מארסקה. הקשר ההתקפי בן ה-22 הוביל אתמול (שבת) את הבלוז לניצחון רביעי ברציפות בכל המסגרות, 2:4 על ביתי על ברייטון, עם ארבעה שערים בחצי הראשון (במרווח של 20 דקות), ובכך הפך לראשון אי פעם שרושם הישג זה בפרמייר-ליג. פאלמר אף היה קרוב לסיים את המשחק עם עוד כיבושים, כששער נוסף שלו נפסל והוא גם פגע בקורה.
מארסקה, שמונה בקיץ אחרי שהעלה את לסטר לפרמייר-ליג, עבד בעבר עם פאלמר כבמנצ'סטר סיטי - וכעת נראה שהוא שמח מאוד מהאיחוד. "שערים, בישולים, השחקן הטוב ביותר בפרמיר-ליג - זה לא משנה את את מי שהוא. הוא בחור צנוע וזה בשבילי הדבר החשוב ביותר", הסביר האיטלקי. "הוא כבש ארבעה שערים אבל הוא גם יכול היה לכבוש שניים או שלושה נוספים. חשוב שהוא יישאר רעב ושאפתן".
2 צפייה בגלריה
פאלמר
פאלמר
השחקן הטוב בפרמייר-ליג? פאלמר
(צילום: Reuters/Matthew Childs)
צ'לסי החתימה מספר רב של שחקנים לאחרונה, אבל העסקה הטובה ביותר שלה היא ללא ספק רכישתו של פאלמר ממנצ'סטר סיטי תמורת 42.5 מיליון פאונד בקיץ שעבר. הוא כבש 22 שערי פרמיר-ליג בעונתו הראשונה בסטמפורד ברידג', והעונה כבר יש לו שישה העונה. בתקשורת, איך לא, מהללים.
"הוא מזכיר לי את ברגקאמפ ו-ואן פרסי, והם היו לא רעים בכלל," אמר תיאו וולקוט, שחקן העבר של אנגליה וארסנל, אחרי המשחק. "אי אפשר להשאיר אותו מחוץ לשום הרכב, ואני מדבר גם על נבחרת אנגליה. הוא כל כך מוכשר, תהיה לו הילה סביבו כך ששחקנים יפחדו ממנו. אם הוא ימשיך ככה, הוא יהיה אגדת פרמיר-ליג".
2 צפייה בגלריה
פאלמר
פאלמר
פאלמר
(צילום: Glyn KIRK / AFP)
מיקה ריצ'רדס, מגן מנצ'סטר סיטי לשעבר, אמר: "כשהוא כבש 22 שערים בעונה שעברה, שאלנו: 'האם הוא יוכל לעשות זאת שוב?'. אנחנו לא מדברים מספיק על התנועה שלו, העיתוי של הריצות שלו מבריק. כל מה שהוא עושה נראה חסר מאמץ. תענוג מוחלט לצפות בו. יש לו הכל. כשאתה הופך לאיש המרכזי, עושים עליך שמירה כפולה, אבל הוא עדיין מספק את הסחורה".
גארי לינקר, חלוץ נבחרת אנגליה לשעבר, הוסיף: "בכל פעם שאני רואה אותו, הוא עוצר לי את הנשימה. הוא שחקן כדורגל יוצא דופן. מכל השחקנים המוכשרים שיש לאנגליה, הוא עשוי להיות הטוב מכולם".
פאלמר עצמו אמר בסיום: "הייתי צריך לכבוש חמישה או שישה שערים! כשפספסתי את ההזדמנות הראשונה הייתי מאוכזב, אבל בגלל הדרך שבה הם שיחקו והקו (הגנה) הגבוה שלהם, הרגשתי שנקבל עוד הזדמנויות. אני מנסה לשחק הכי טוב שאני יכול בכל משחק".

הנתונים שוברי השיאים של פאלמר

בנוסף להיותו השחקן הראשון בהיסטוריה של הפרמיר-ליג שכבש ארבעה שערים במחצית הראשונה של משחק, פאלמר גם:
  • כבש את השלושער המהיר ביותר של שחקן צ'לסי בפרמיר-ליג עם שלושה שערים בתשע דקות ו-48 שניות.
  • כבש את כל ארבעת שעריו בפרק זמן של 19 דקות ו-57 שניות במחצית הראשונה, כשרק ג'רמיין דפו כבש ארבעה שערים מהר יותר בפרמיר-ליג, עבור טוטנהאם נגד ויגאן ב-2009.
  • יש לו כבר שלושה שלושערים בפרמיר-ליג מאז העונה שעברה. זה שיא מועדון עבור צ'לסי, יחד עם ג'ימי פלויד האסלבאנק ופרנק למפארד.
  • הבקיע את כל 10 הפנדלים הראשונים שלו במדי צ'לסי, הרצף הארוך ביותר במועדון מאז שהאסלבאנק השלים 12 מ-12. רק יאיא טורה עם 11 מ-11 הראשונים שלו במנצ'סטר סיטי כבש יותר פנדלים ברצף אחרי הצטרפות למועדון.
  • מעורב ישירות ב-43 שערים (28 כיבושים, 15 בישולים) בפרמיר-ליג, יותר מכל שחקן אחר מאז תחילת עונת 2023/24.
  • הוא השחקן התשיעי שכובש רביעייה בשני משחקי פרמיר-ליג או יותר, אחרי פרנק למפארד, סרחיו אגוארו, אולה גונאר סולשיאר, דימיטר ברבטוב, יעקובו, אנדי קול, מייקל אוון ורובי פאולר.
פורסם לראשונה: 09:57, 29.09.24