לאו מסי עוזב את ברצלונה – זו לא הודעה שמישהו חשב שתצא מהמועדון הקטלאני, אבל הערב (חמישי) זה קרה, בלי שאף אחד היה מוכן לכך.
למעשה, הכל כבר היה סגור בין מסי ובארסה, התנאים לחוזה החדש לשנתיים כבר סוכמו, כולם היו מרוצים מהמו"מ המוצלח, וכל מה שנותר, לפחות כך חשבו הצדדים, היא ההודעה הרשמית.
3 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
שום דבר עוד לא גמור. לאו מסי
(צילום: AFP)
הודעה רשמית אכן הייתה, אבל הפוכה לחלוטין – כזו שהאשימה את ראשי לה-ליגה (הליגה הספרדית) בנפילת המו"מ ובכישלון בחתימת העסקה.
"למרות שהגענו לסיכום עם לאו מסי בכוונה ברורה של שני הצדדים לחתום היום על חוזה חדש, הוא לא יכול להיחתם כתוצאה ממכשולים כלכליים ומבניים (תקנות של הליגה הספרדית)", כך נכתב בהודעה הרשמית של המועדון.
עוד נכתב: "כתוצאה מהמצב, לאו מסי לא יכול להמשיך בברצלונה. שני הצדדים מאוד מאוכזבים שהרצונות שלהם לא יכולים להתממש. אנו רוצים להודות לשחקן על התרומה שלו לקידום של המועדון ולאחל לו רק טוב בחייו האישיים והמקצועיים".
כמה מפתיע המהלך? ב"קופה" נטען שהקפטנים של הקבוצה שמעו על ההחלטה רק לאחר שיצאה ההודעה הרשמית. ב"ספורט" הוסיפו שמסי היה שבור מההכרזה והעובדה שהוא יאלץ לעזוב את המועדון אחרי 21 שנים.
3 צפייה בגלריה
לאו מסי חוגג עם החברים
לאו מסי חוגג עם החברים
מסי והחברים. "אתה לא הולך לשום מקום, שמעת?"
(צילום: AFP)
אבל לא הכל נגמר, לפחות אם להאמין לכלי התקשורת בספרד – שמשוכנעים לחלוטין שהמהלך הדרמטי הוא בסך הכל כלי להפעלת לחץ על חאבייר טבאס, נשיא לה-ליגה, כדי ש"יסדר מחדש" את תקרות השכר למען "טובת הכלל".
לכולם, למסי עצמו, לברצלונה וגם לראשי הליגה הספרדית, ברור שלה-ליגה שווה הרבה פחות ללא הכוכב הגדול בעולם. איבוד שלו יעלה ברווחים אדירים גם לכל הקבוצות, בהסכמי חסות, חוזי שידור, מכירת כרטיסים, ובעצם כל אספקט שנוגע להכנסות.
שלא תטעו, בארסה הולכת עם התרגיל הזה עד הסוף. היא הספיקה כבר להוציא את הפרעוש מהאתר הרשמי שלה ויצאה במתקפה נגד ההסכם החדש של הליגה עם קרן ההשקעות CVC. הסכם שנכון לעכשיו ייחתם ל-50 שנה.
"חתימה על חוזה ל-50 שנה אינה דרך ראויה להתנהל בה, בטח בחוסר הוודאות שתמיד מקיף את עולם הכדורגל", נכתב בהצהרה הרשמית. "תנאי החוזה החדש יפגעו בעתיד של ברצלונה. אנו מופתעים מההסכם שלא קיבל את האישור של רוב המועדונים, אנו ביניהם, ויש המון שאלות וחוסר ודאות בנוגע אליו, בטח בתקופה הזו שלאחר התפרצות מגפת הקורונה".
3 צפייה בגלריה
חאבייר טבאס
חאבייר טבאס
יתקפל? חאבייר טבאס
(צילום: AP)
הצעד הבא של בארסה אמור להיות ההתייצבות של הנשיא ז'ואן לאפורטה מול המצלמות למסיבת עיתונאים. נכון לעכשיו היא מתוכננת לחצות בלילה שבין שישי לשבת.
אגב, אף לא אחד משחקני הסגל של הקבוצה פירסם הודעת פרידה ממסי – אולי הם עדיין בהלם, ואולי גם הם מבינים שזהו לא סוף הסיפור ובימים הקרובים צפויים להיות התפתחויות מעניינות.
האם זה אומר שמסי יישאר? כלל לא בטוח. ההימור שלקחה ברצלונה עשוי לחזור אליה בבומרנג והיא עלולה להפסיד לא רק את הקלף הכי חזק שלה נגד הליגה הספרדית, אלא בעיקר את הכוכב הגדול בעולם.