10 צפייה בגלריה
 רוקה, בקאיוקו ואמרי
 רוקה, בקאיוקו ואמרי
רוקה, בקאיוקו ואמרי
(צילום: Johannes Simon/Getty Images, Dean Mouhtaropoulos/Getty Images, AP Photo/Juan Karita)
בעידן בו שחקנים מקבלים בגיל 16 בכורה בבוגרים והופכים לכלים מרכזיים במועדון ובנבחרת, קשה כבר לאתר את "הדבר הגדול הבא". זו מיומנות שדורשת התמצאות בקבוצות טרום ב' של ברצלונה או באיירן מינכן. הכדורגל שייך לילדים. ועדיין, לכל אחד יש את הקצב שלו, ולפעמים הזינוק הגדול מגיע מעט יותר מאוחר. זה יכול להיות בגיל 17, אולי 23. אבל הרגע הזה מגיע. קבלו את עשרת השחקנים ש-2024 אמורה להיות עונת הפריצה הגדולה שלהם. ישנם כאלו שכבר התחילו בה - אבל בשנה הקרובה הם ישודרגו למעמד סופרסטארים שמוכרים בכל מקום.
וורן זאיר-אמרי | 17 | קשר | פ.ס.ז', צרפת
חייבים להתחיל איתו, כי בעוד חצי שנה יכול להיות שתדברו עליו במונחים של "אוקיי, ומי עשרת השחקנים האחרים בהרכב המצטיינים של היורו?" זאיר־אמרי הוא פנומן, השחקן הגדול ביותר שצרפת הצמיחה מאז קיליאן אמבאפה, ואולי זה שיעזור לו לזכות לראשונה באליפות אירופה.
10 צפייה בגלריה
וורן זאיר-אמרי פ.ס.ז'
וורן זאיר-אמרי פ.ס.ז'
השחקן הגדול ביותר שצרפת הצמיחה מאז אמבאפה. זאיר-אמרי
(צילום: AFP)
בגיל 16 הוא הפך לשחקן ולמבקיע הצעיר ביותר בתולדות פ.ס.ז'; השנה דידייה דשאן נתן לו בכורה בהרכב הנבחרת הבוגרת – בה הילד גם כבש. הוא הקשר המושלם, שחקן פיזי ואתלטי מאוד (שעוד לא סיים לגדול) שהבסיס שלו הוא החלק האחורי של מרכז המגרש, אבל גם כזה ששיפר את התפוקה ומצטיין ביציאה קדימה, מסירות גאוניות וסיומת חזקה. הוא עומד להיות אחד מהשחקנים הטובים בעולם בעשור הקרוב.
ויטור רוקה | 18 | חלוץ | ברצלונה, ברזיל
הסקורר הברזילאי היה אמור להיות השקעה לעתיד, שחקן שברצלונה שילמה עבורו לפראננשה 40 מיליון יורו מתקציב הרכש המוגבל והחתימה עד 2031 כדי שיצטרף למכונת הטיקי־טאקה כשיהיה מוכן. אבל ההידרדרות הקבוצתית ברגעי הסיום של 2023, לצד ההבנה שאין עוד הרבה כסף להוציא, הובילה לכך שרוקה הוזעק מברזיל, ויתחיל לשחק בקבוצה עם החזרה מהפגרה.
10 צפייה בגלריה
ויטור רוקה
ויטור רוקה
אמור לתת מענה לבעיית ההבקעה של בארסה המיובשת. רוקה
(צילום: Josep LAGO / AFP)
הוא אמור לתת מענה לבעיית ההבקעה של בארסה המיובשת. יש לו את היכולת לעשות זאת מיידית, ללא תקופת התאקלמות. ב"ספורט" הקטלאני ציינו את הייחוד שלו: הוא לא ברזילאי קלאסי, כמו רבים שכיכבו בברצלונה, אלא שחקן צנוע ושקט יותר, ההפך מניימאר, שעובד קשה ודומה יותר בסגנון ובהשקעה ללואיס סוארס. ההתפתחות שלו שווה מעקב.
יאן אורל ביסק | 23 | בלם | אינטר, גרמניה
המסלול של הבלם ממוצא קמרוני היה שונה מאוד מאשר של גרמנים אחרים בגילו. הילד שגדל בקלן לא השתפשף בבונדסליגה השנייה או במועדונים קטנים יחסית, אלא עשה סיבוב בהולנד, פורטוגל ודנמרק. העובדה שאינטר רכשה אותו מארהוס הדנית, לא קבוצה מדוברת ונוצצת במיוחד, מעידה על כך שביסק הצליח להתבלט מעבר למסגרת המצומצמת שלו ולחייב את אירופה לשים אליו לב.
10 צפייה בגלריה
יאן אורל ביסק
יאן אורל ביסק
הפך לאחד העוגנים של מוליכת הטבלה באיטליה. אורל ביסק
(צילום: Marco Luzzani/Getty Images)
הוא כמעט לא שיחק בתחילת העונה, נחשב יותר כפרויקט, אבל בחודש החולף ביסק הפך לאחד העוגנים של מוליכת הטבלה באיטליה. הוא ענק (1.96 מ'), חזק מאוד, והתקופה הקרובה אמורה להעיף אותו לשמיים: מקפטן הנבחרת הצעירה לשחקן ביורו הביתי, משם אלמוני לאחת הסיבות לזכייה של אינטר באליפות.
יובאן מיאטוביץ' | 18 | חלוץ | הכוכב האדום, סרביה
יום אחד, במסיבת העיתונאים לכבוד הפרישה, מיאטוביץ' יישב ויגרד בזקנו המאפיר, ויספר ברטט למיקרופונים איך ברק בכר היה האיש שפתח לו את השער לקריירה מפוארת. יכול להיות שהסקורר יהיה המורשת היחידה של המאמן הישראלי מהקדנציה הכושלת בבלגרד: הוא כבש כמה שערים קריטיים שהאריכו את התקופה של בכר במועדון, והפך לתגלית שלו, הנשק הסודי שאפשר לשלוף במקרה הצורך.
המחליף ששודרג לאחר שהוכיח את עצמו ניחן בתכונות חשובות: יש לו ביטחון עצמי אדיר, והוא לא מפחד משום דבר, בעיקר לחץ. הוא תרם 11 שערים בחצי עונה, ויכול להיות שהמחיר הסביר יגרום למועדונים הגדולים שהתעניינו בו ללכת עליו כבר החודש. זה בטוח יגרום לבכר לחייך בזמנים לא נעימים.
ויקטור בוניפייס | 23 | חלוץ | לברקוזן, ניגריה
שאלה של מידתיות, או במילים אחרות, מה גדול יותר: האושר של נבחרת ניגריה שמגיעה לאליפות אפריקה עם חלוץ בכושר כזה, או התסכול של לברקוזן שעלולה לשלם על ההיעדרות שלו בחודש הקרוב (מינימום) בנקודות יקרות במאבק האליפות? הרי לבוניפייס יש חלק ענק בכך שלברקוזן היא אלופת החורף: הוא הגיע נלהב מסן־ז'ילואז הבלגית, בלי ניסיון באחת מהליגות הגדולות, ומוביל את אחת הקבוצות המלהיבות באירופה עם 16 שערים בכל המסגרות.
10 צפייה בגלריה
ויקטור בוניפייס
ויקטור בוניפייס
יש לו חלק ענק בכך שלברקוזן היא אלופת החורף. ויקטור בוניפייס
(צילום: EPA/Ronald Wittek )
השווי שלו כבר הוכפל מאז שהגיע לגרמניה, והשאלה הגדולה כעת היא הצעד הבא. ההשתתפות באליפות היבשת יוצרת בעיה מבחינת רוכשות פוטנציאליות, אבל קבוצות נואשות כמו מילאן וארסנל, שכבר רודפות אחריו, עשויות לבצע את המהלך בכל זאת.
גיאורגי ממרדשוילי | 23 | שוער | ולנסיה, גיאורגיה
דור הזהב של הכדורגל הגיאורגי הולך ומתגבש, והנבחרת רחוקה רק שני משחקים מיורו היסטורי: ניצחונות על לוקסמבורג ויוון/קזחסטן יהיו שווים כרטיס מהפלייאוף של דרג 3. אבל חביצ'ה קברצחליה לא יוכל לעשות זאת בלי שוער ברמה של ממרדשוילי.
10 צפייה בגלריה
ממרדשוילי
ממרדשוילי
כמעט אין מועדון פאר שלא רוצה אותו. ממרדשוילי
(צילום: Fran Santiago/Getty Images)
נכון לעכשיו, כמעט אין מועדון פאר שלא רוצה אותו, כשבראש הרשימה באיירן מינכן, ריאל מדריד ומנצ'סטר יונייטד. ולנסיה בכלל חשבה לבדוק איך יסתדר בקבוצת המילואים כשהגיע ב־2021 מדינמו טביליסי, אבל במהירות הוא הפך לשוער הבכיר של המועדון ואחד הטובים בלה ליגה. לקראת תום עידן הענקים, בסגנון קורטואה/נוייר/טר שטגן ודומיהם, ממרדשוילי הוא הבוס של דור השוערים הבא.
אלחנדרו גרנאצ'ו | 19 | קיצוני | מנצ'סטר יונייטד, ארגנטינה
בדיוק דבר אחד טוב קרה העונה למנצ'סטר יונייטד, וזה גרנאצ'ו. בזמן שכוכבים בכירים נראים סובלים מעצם הציפיות, הוא נכנס כמו רוח סערה לאולד טראפורד והבהיר לכל מי שצפה בו שאין לו בעיה שכולם יזוזו מהדרך וייתנו לו כבר את המושכות.
10 צפייה בגלריה
מנצ'סטר יונייטד גרנאצ'ו
מנצ'סטר יונייטד גרנאצ'ו
רגע השיא. גרנאצ'ו מתעופף נגד אברטון
(צילום: REUTERS/Jason Cairnduff)
גרנאצ'ו, יליד מדריד שהחליט לפני מספר חודשים לייצג את מולדת אמו ארגנטינה, הוא החומר ממנו עשויות אגדות כדורגל. הוא וירטואוז, חוצפן, יש לו אופי מתריס ולעומתי, ואחרי טעימות קטנות ממנו בשנה שעברה, הוא ממש הכריח את אריק טן האח לתת לו תפקיד מרכזי השנה. רגע השיא היה השער הגדול של 2023, המספרת המטורפת לחיבורים מול אברטון. הוא הולך לעצבן הרבה אוהדים, ולהיות האליל של רבים אחרים.
יוהאן בקאיוקו | 20 | קיצוני | איינדהובן, בלגיה
לא בטוח שתאי עבד יזכה ליהנות יותר מדי מהנוכחות של בקאיוקו לצידו. הבלגי משחק כל כך טוב השנה, שזו תהיה הפתעה מסוימת לראות אותו נשאר עד לסיום העונה בהולנד. אמנם נבחרת בלגיה בנסיגה, אבל יש לה אור בקצה המנהרה, וזה השילוב בין בקאיוקו בכנף ימין וז'רמי דוקו בכנף שמאל, שנראה מבהיל.
10 צפייה בגלריה
בקאיוקו
בקאיוקו
האור בקצה המנהרה של בלגיה. בקאיוקו
(צילום: Dean Mouhtaropoulos/Getty Images)
הסופרסטאר המתהווה הוא שחקן מהיר בצורה יוצאת דופן, שמחבר את היתרון הזה עם שליטה אבסולוטית בכדור ודריבל הרסני. קשה מאוד למנוע ממנו את הפריצות באגף שמסתיימות במסירות מדויקות לאמצע. אם יתחיל להבקיע יותר ולא יסתפק רק במספרים גבוהים של בישולים, השווי שלו יתקרב ל־100 מיליון יורו.
אוסקר בוב | 20 | קיצוני | מנצ'סטר סיטי, נורווגיה
לכו תבינו את נבחרת נורווגיה. נבחרות הרבה פחות מוכשרות ממנה מגיעות בקביעות לטורנירים גדולים, כאלו שאין להן מישהו כמו ארלינג הולאנד, או מרטין אודגור, ובטח לא שניהם. כנראה שהיא זקוקה לעוד דחיפה של שחקן מהיר, טכני, חכם. או בקיצור, אוסקר בוב.
10 צפייה בגלריה
בוב
בוב
רואים שיש בו משהו מיוחד. בוב
(צילום: Srdjan Stevanovic/Getty Images)
לא קל למצוא את המקום בקבוצה כמו מנצ'סטר סיטי, אבל בכל פעם שבוב מקבל דקות מפפ גווארדיולה רואים שיש בו משהו מיוחד. מכת הפציעות בחלק הקדמי והעומס העצום על סיטי אמורים לסדר לו עוד הזדמנויות בחלק השני של העונה. ייתכן שהשאלה הייתה עושה לו טוב, אבל מצד שני, לא עוזבים בקלות את אלופת אירופה, בטח לא כשהיא בונה עליך לעתיד ומוכנה לתת לך להשתלב.
לואיס מיילי | 17 | קשר | ניוקאסל, אנגליה
ימים קשים בניוקאסל. הכסף הסעודי, מסתבר, עדיין לא יכול לשמור על הגוף בריא (סביר להניח שבעתיד הם גם יפתחו פתרון יקר לזה), והפתעת העונה שעברה לא שרדה את שלב הבתים בצ'מפיונס ומתרחקת מהצמרת באנגליה בגלל שרשרת פציעות בלתי נגמרת שהותירה סגל מדולל. מצד שני, בלי המשבר הזה אדי האו לא היה נותן את הצ'אנס למיילי, אחת מתגליות השנה באירופה.
10 צפייה בגלריה
מיילי
מיילי
משחק בניוקאסל מגיל שבע. מיילי
(צילום: Stu Forster/Getty Images)
התיכוניסט והאוהד השרוף של הקבוצה, שמשחק במועדון מגיל שבע, יכול להיות הדבר הגדול הבא במפעל הכוכבים של ההתאחדות האנגלית. עוד לא בטוח אם התפקיד הנכון לו הוא קשר אחורי או קדמי יותר, אבל זה הסוד – הוא עושה הכל בצורה הטובה ביותר, ולפי האו, מדובר ב"מוח מבריק".