כ-30 שחקני כדורגל, קריקט וראגבי בבריטניה קיימו דיון בעקבות הכוונה לקיים טקס לזכר הנרצחים בטבח בעוטף עזה. בסיומו, מדווח ה"מירור" הבריטי, הבהירו המשתתפים כי הם דורשים שבמהלך המחווה יוזכרו כל מי שנהרגו בששת הימים האחרונים, גם אלה מהצד הפלסטיני.
כזכור, בהתאחדות הכדורגל האנגלית דנו בימים האחרונים בשאלה האם להאיר את אצטדיון וומבלי בצבעי דגל ישראל או לקיים דקת דומיה, במשחק הידידות שיתקיים מחר נגד אוסטרליה. זאת על רקע חשש כי מיצג תמיכה בישראל יעורר תגובות נגד מצד חלק מהאוהדים, ומארגונים פרו פלסטיניים. עכשיו מתברר כי ישנם שחקנים שמאיימים כי יחרימו את טקסים דומים אם לא יוזכרו גם האבידות בצד הפלסטיני.
2 צפייה בגלריה
הפרמייר-ליג
הפרמייר-ליג
תחת לחץ. הפרמייר-ליג
(צילום: Dan Kitwood/Getty Images)
2 צפייה בגלריה
דגל ישראל על הבית ברחוב 'דאונינג'
דגל ישראל על הבית ברחוב 'דאונינג'
דגל ישראל על הבית ברחוב דאונינג
(צילום: Justin Palmer/Getty Images)
עוד לפני נשמעו מצד מוסלמים וגורמים פרו-פלסטיניים האשמות נגד ההתאחדות האנגלית והפרמייר-ליג על כך שהן נוקטים בגישה של מוסר כפול, לאחר שלא ערכו ב-2019 טקס לאירוע טראגי ובו נרצחו כ-50 בני אדם בהתקפות על מסגדים בניו זילנד, למרות שב-2015 קיימו מחווה לזכר מעשי טבח שנעשו בפריז במהלכם נרצחו 129 בני אדם.
"מעל 950 בני אדם נהרגו בעזה ו-1,200 בני אדם נהרגו בישראל", אמר אחד מהשחקנים שנכח בפגישה. "כל מוות של אזרחים הוא טרגדיה וצריך להתאבל עליו. למה שתהיה לנו דקת דומיה לישראלים אבל לא לפלסטינים שאף הם סובלים? אף אחד מהשחקנים לא מתנגד לדקת דומיה לקורבנות המלחמה. למה שנתנגד? אבל יש לנו קול ואנחנו לא נשתוק".
בנוסף, התבקשו הנוכחים בפגישה "לצמצם" נוכחות ברשתות החברתיות, זאת לאחר תגובות קשות שספגו שחקנים מכל הצדדים בימים האחרונים, כמו שחקן ארסנל, אולכסנדר זינצ'נקו, שנאלץ להגביל את הגישה לחשבון שלו לאחר שפירסם פוסט תמיכה בישראל, וחברו לקבוצה המצרי, מוחמד א-נני, שספג גם ביקורת קשה על תמיכה בצד הפלסטיני.
כל הספורטאים הבכירים של ישראל בסרטון הסברה
(צילום: ענבר לניר, שיר קלנר ו-standwithus)
יש לציין כי בכל הזמן הזה, קבוצות הפרמייר-ליג נזהרות מלהביע עמדה או התייחסות למצב בישראל, ומחכות להנחיה מהליגה כיצד להנציח את קורבנות הטבח בעוטף עזה. גם פיפ"א ואופ"א שומרות על שתיקה, ונמנעות מלהרים את תפוח האדמה הלוהט הזה.