האמת, ההודעה הרשמית של ברצלונה - מעט אחרי חצות - כי צ'אבי ימשיך בקטאלוניה לעונה נוספת - לא הפתיעה אף אחד בספרד. כבר שלושה חודשים, מאז הטיל המאמן את הפצצה בסיום המשחק מול ויאריאל בינואר האחרון, שהדיווחים כי אגדת המועדון יישאר על הקווים ויחזור בו נמצאים בתקשורת על בסיס יומי.
נשיא בארסה, ז'ואן לאפורטה, יתייצב במהלך היום בפני התקשורת ויסביר מה הוביל לסוויץ' של צ'אבי, למרות שלא הצליח להביא את הקבוצה לזכייה בתואר העונה (הסיכוי לזכות באליפות, כידוע, הוא אפסי), אבל עוד קודם לכן בתקשורת הקטלאנית כבר פרסמו את מאחורי הקלעים לדרמה הגדולה (או שלא).
4 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
נשאר בבארסה. צ'אבי
(צילום: Lluis GENE / AFP)
צפו שוב ב-2:3 האדיר של ריאל בקלאסיקו
(באדיבות ONE)
ב"מונדו דפורטיבו", למשל, ציינו כי צ'אבי הסכים לחזור בו לאחר שקיבל הבטחה לשינויים שישפרו את צוות מאמני הכושר שלו וייתכן גם את עמדת עוזר המאמן. שמו של דומנק טורנט, שהיה עוזרו בעבר של פפ גווארדיולה, הוזכר כמועמד להגיע. המשמעות הדי מפתיעה: אחיו של צ'אבי ועוזרו הנוכחי, אוסקר הרננדס, יקבל תפקיד אחר.
המאמן נפגש אתמול בשעות אחה"צ עם המנהל המקצועי דקו ולאחר מכן נסע לביתו של לאפורטה, שם קיבל את ההבטחות לתנאים החדשים. אחת מהן - וחשובה לא פחות משדרוג הצוות המקצועי - היא השארת כל השחקנים הצעירים בקבוצה. ביניהם לאמין ימאל בן ה-16. זה לא סוד שימאל מבוקש מאוד בפ.ס.ז', שלאחרונה דווח כי הציעה לבארסה, המצויה בקשיים כלכליים, לא פחות מ-200 מיליון אירו עבור היהלום הצעיר. תנאי נוסף שהציב צ'אבי הייתה החתמת כוכב גדול בקיץ, כשהשמועות מספרות על הבאתו של ברנרדו סילבה ממנצ'סטר סיטי.
4 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
הפגישה שעשתה סוף לסאגה. לאפורטה וצ'אבי
(צילום: David Ramos/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
ימאל
ימאל
צ'אבי דרש. ימאל
(צילום: Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images)
סגן המנהל הספורטיבי ברצלונה, רפא יוסטה, סיפר לתקשורת הקטלאנית כי צ'אבי כבר הראה רצון לחזור בו מהצהרתו בסיום המשחק הראשון ברבע גמר ליגת האלופות, כשהקבוצה חזרה עם 2:3 חשוב מפריז. "הוא זיהה אז את הניצוץ הזה", אמר יוסטה. "התלהבות, פרויקט, מחויבות. גם אנחנו משוכנעים שאנחנו יכולים לעשות דברים גדולים איתו על הקווים".
הפגישה אתמול עם לאפורטה הייתה, כאמור, החותמת הסופית להמשך דרכו של צ'אבי. לאפורטה טען כל הזמן כי צ'אבי הוא המאמן המתאים ביותר לבארסה לתקופה של כמה שנים טובות, מה עוד שהוא קיבל חותמת לכל גם מהשחקנים שניסו בשבועות האחרונים לשכנע את הנשיא ללחוץ עוד יותר על מאמנם שיחזור בו מהחלטתו. "זו הייתה פגישה בין הנשיא למאמן, בה צ'אבי הראה לנו את המחויבות שלו", הוסיף יוסטה. "הוא המאמן המושלם, האדם שיכול לתת יותר מכולם לצעירים שלנו את ההזדמנות. אני משוכנע שהוא יעשה זאת".
4 צפייה בגלריה
צ'אבי
צ'אבי
בברצלונה לא היו מוכנים לוותר עליו. צ'אבי
(צילום: EPA/Alberto Estevez)
ועדיין, שלא יהיה ספק, בברצלונה ישפטו את צ'אבי בעונה הבאה גם לפי טור הניצחונות. "בבארסה אנחנו צריכים קודם כל לנצח", הבהיר יוסטה. "בשנה שעברה זכינו בליגה ובסופר קאפ. בנובמבר אנחנו הולכים לחזור לקאמפ נואו החדש. עכשיו נותרו שישה משחקים ואנחנו צריכים לתת את המיטב בהם".
פורסם לראשונה: 07:00, 25.04.24