קלאסיקו לבן: ריאל מביסה את בארסה 1:3
(באדיבות ONE)
אם למישהו היה ספק מי הקבוצה הטובה ביותר העונה בספרד, הוא קיבל חותמת לכך אתמול (ראשון), כשריאל מדריד גברה 1:3 על ברצלונה בקלאסיקו ופתחה פער של שלוש נקודות בפסגה.
התקשורת בספרד החמיאה כמובן לחבורה של קרלו אנצ'לוטי, שהייתה רמה אחת מעל יריבתה המרה. "מדריד שולטת", הייתה הכותרת ב"אס", גם ב"מארקה" המשיכו באותו הקו: "ריאל היא הבכירה".
3 צפייה בגלריה
ריאל מדריד
ריאל מדריד
ברמה מעל היתר. שחקני ריאל חוגגים בקלאסיקו
(צילום: AFP)
3 צפייה בגלריה
ואלוורדה ובנזמה
ואלוורדה ובנזמה
הכוכבים הגדולים של המשחק. ואלוורדה ובנזמה
(צילום: gettyimages)
מירב המחמאות הופנו לשני שחקנים - קארים בנזמה ופדריקו ואלוורדה. הראשון צפוי לזכות הערב בכדור הזהב, בטקס המסורתי שעורך המגזין הצרפתי "פראנס פוטבול". אם וכאשר, יעשה זאת אחרי שער גדול, שפתח את הסכר בקלאסיקו. "מגיע לו לזכות בתואר", פירגן לו לוקה מודריץ'. רודריגו הוסיף: "עונג גדול לשחק לידו בהתקפה".
אגב, השער של בנזמה בדקה ה-12 היה המהיר ביותר של ריאל בברנבאו מול ברצלונה מאז מרץ 2013. גם אז היה החלוץ הצרפתי שכבש בדקה השישית ב-1:2. בנזמה נצמד לסנטיאנה במקום החמישי של כובשי הקלאסיקו בכל הזמנים - עם 12 שערים כל אחד. לאו מסי (26), כריסטיאנו רונאלדו ואלפרדו די סטפנו (18 כ"א) מוליכים את הרשימה.
"מדריד שולטת כאן": שער ה"אס"
"הבכירה ביותר": שער ה"מארקה"
ואלוורדה, שהרשית את השני של ריאל, זכה גם הוא לפרגונים מכל עבר. טוני קרוס היה זה שהלך הכי רחוק וצייץ כי הוא "טופ 3 בעולם היום". ב"מארקה" הוסיפו: "הוא היה הסיוט של בארסה במשחק הזה. היעילות שלו חיסלה את האגף השמאלי של ברצלונה, בהתקפה, מאחר והוא זז לכל מקום".
"טופ 3 בעולם היום": הפרגון של קרוס לוואלוורדה
כדור הזהב ממתין לבנזמה

"היום השחור ביותר של לבנדובסקי בברצלונה"

הרבה פרצופים מאוכזבים היו בברצלונה אתמול, אבל מי שבלט ביניהם הוא רוברט לבנדובסקי. החלוץ הפולני, שעבר בקיץ מבאיירן מינכן תמורת 50 מיליון אירו, אמנם כבש צמד מול אינטר במהלך השבוע, אבל גם כך בארסה קרובה מאוד להדחה. נגד ריאל מדריד ברצלונה לא הבריקה, שוב ספגה שלושה שערים והפסידה 3:1 בקלאסיקו.
ב"ספורט" הקטאלני נכתב על לבנדובסקי: "החלוץ הוא הפרצוף של האכזבה, של חוסר היכולת לכבוש. למרות שהוא נאבק ונלחם יותר מכולם, הוא לא הצליח לעשות את ההבדל. הוא החמיץ ממצב נוח מאוד אחרי מסירה של ראפיניה. גם מול אינטר, למרות הצמד, וגם מול ריאל - היריבה הצליחה לבודד אותו משאר הקבוצה. נגד אינטר הוא הצליח להבליח עם שני שערים, שני סימנים לכוכב שהוא. אבל צ'אבי איבד את הדרך אליו".
3 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי שחקן ברצלונה
רוברט לבנדובסקי שחקן ברצלונה
"היה מבודד משאר הקבוצה". לבנדובסקי
(צילום: AFP)
"חסרי נשמה": שער ה"ספורט"
"רוברט היה האחרון לעזוב את המגרש. הוא התחבק ממושכות עם דייויד אלאבה, ששיחק איתו בבאיירן, ועם מאמנו לשעבר קרלו אנצ'לוטי, אבל כל מילות הנחמה היו לא מספיקות כדי להקל על הכאב שלו. זה ללא ספק היה היום השחור ביותר שלו כשחקן ברצלונה". לבנדובסקי עצמו העלה בסיום פוסט באינסטגרם: "היום זה כואב, אבל זה גורם לנו לעבוד קשה יותר מחר".
ב"ספורט" כמובן לא הסתירו את אכזבתם מההפסד וטענו כי ברצלונה היא "חסרת נשמה". מי שזכה לביקורת רבה היה אריק גרסיה, עליו נכתב: "היה אשם בשני השערים האחרונים של ריאל. הוא עשה טעות עם נגיחה שהובילה לשער השני וגרם לפנדל שגרם לשלישי. יום רע שלו". גם סרחיו בוסקטס ספג אש: "סגירה לא טובה שלו על קרוס עלתה לברצלונה בשער הראשון. הקפטן היה לא טוב בדקות שהיה במגרש".