יומיים לאחר המשחק הסוער בחצי גמר קופה אמריקה, בסיומו ניצחה קולומביה 0:1 את אורוגוואי ועלתה לגמר, והתקרית האלימה בסיומו - הרוחות מסרבות להירגע. מאמן הנבחרת המפסידה, מרסלו ביילסה, תקף בחריפות את מארגני הטורניר, בעיקר לאור האבטחה הרעועה סביב המשחק לטענתו.
לטענת ביילסה, בעקבות המחסור במאבטחים, שחקניו היו "מחוייבים" לעלות ליציעים ולהגן על קרוביהם. עוד הוסיף: "השחקנים שלי הם לא אלה שצריכים להיענש, אלא אלה שלא השאירו להם ברירה אלא לפעול כפי שפעלו - מארגני הטורניר".
2 צפייה בגלריה
מאמן נבחרת אורוגוואי מרסלו ביילסה
מאמן נבחרת אורוגוואי מרסלו ביילסה
מאמן נבחרת אורוגוואי מרסלו ביילסה
(JUAN MABROMATA / AFP)
2 צפייה בגלריה
חימנס מתעמת עם אוהדי קולומביה
חימנס מתעמת עם אוהדי קולומביה
חימנס מתעמת עם אוהדי קולומביה
(צילום: AP Photo/Julia Nikhinson)
"מדובר בציד מכשפות", תקף ביילסה במסיבת עיתונאים. "כל אדם היה מגיב כמו אותם שחקנים. אם היית רואה את אשתך, אמא שלך או התינוק שלך מותקפים - מה היית עושה?", לאחר מכן פנה לכתב שהפנה אליו את השאלה בנוגע לתקרית: "אם היה לך גרם של סימפטיה היית שואל האם השחקנים קיבלו התנצלות מאלה שאחרים לאבטחה ולבטיחות של כל מי שביציע".
מעבר לתקרית, ביילסה תקף בחריפות את CONMEBOL (קונפדרציית הכדורגל של אמריקה הדרומית), שתחתה נערך הטורניר: "מדובר במגיפה של שקרנים. הדשא באצטדיונים ומגרשי האימונים היה מתחת לכל ביקורת. מאמן נבחרת ארגנטינה, ליונל סקאלוני, אמר את זה - ואיימו עליו והזהירו אותו שלא ידבר על זה שוב. הם אומרים שהמגרשים במצב מושלם - זה עוד שקר".
כאמור, עם שריקת הסיום בחצי הגמר בין קולומביה לאורוגוואי, החלה קטטה מאחורי הספסל של אורוגוואי. דרווין נונייס וחוסה חימנס חימנס טיפסו ביחד עם מספר שחקנים נוספים אל עבר היציע ועל-פי מספר סרטונים נראה הראשון שולח אגרופים לעבר האוהדים. גם לואיס סוארס ורונלד אראוחו היו חלק מהעימות, שגרם לכוחות האבטחה והמשטרה להיכנס ליציע ולפזר את המהומה בעצמם.
המנצחת באותו משחק, קולומביה, תשחק נגד ארגנטינה בגמר שייערך בלילה שבין ראשון לשני (3:00). זו תהיה ההופעה השלישית אי-פעם של הקולומביאנים בגמר קופה אמריקה והראשונה שלהם מאז 2001.
דרווין נונייס חוטף אגרוף מאוהדי קולומביה
(ONE)