מנצ'סטר יונייטד מגיעה למחזור הנעילה של שלב הבתים בליגת האלופות במצב לא אידיאלי, בלשון המעטה. שלוש שנים עברו מאז הפעם האחרונה שהשדים האדומים לא הצליחו לעלות לשמינית הגמר במפעל, והלילה (שלישי, 22:00), הם עלולים אפילו לסיים את העונה האירופית אם ישארו במקום האחרון - דבר שלא קרה להם מאז 2005/6.
יונייטד חייבת ניצחון על באיירן מינכן, שלא הפסידה עד כה במפעל - וגם זה עלול לא להספיק לה. מעבר לכך, השחקנים של טן האח מגיעים לאחר שהובסו 3:0 בביתם בידי בורנמות' במחזור האחרון בפרמייר-ליג, ועם מכת פציעות לא פשוטה, כאשר קאסמירו, ויקטור לינדלוף, מייסון מאונט וכריסטיאן אריקסן הם רק חלק מהשמות שלא יעמדו לרשות המאמן.
2 צפייה בגלריה
   עומדים בפני הדחה. שחקני מנצ'סטר יונייטד
   עומדים בפני הדחה. שחקני מנצ'סטר יונייטד
עומדים בפני הדחה. שחקני מנצ'סטר יונייטד
(צילום: Oli SCARFF / AFP))
אז מה יונייטד צריכה? ראשית, כאמור, היא חייבת לנצח את הקבוצה של תומאס טוכל שמגיעה ללא סרג' גנאברי, וגם ללא שוערה המחליף סוון אולרייך (מה שאומר שדניאל פרץ יישב על הספסל). תיקו לא יספיק לה כדי לעלות מהמקום השני, אך עשוי להספיק לה בשביל המקום השלישי, זאת במקרה שקופנהאגן תפסיד לגלאטסראיי. בנוסף לניצחון על באיירן, האנגלים צריכים תיקו במשחק המקביל בין הדנים לטורקים.
המפגש הקודם בין באיירן ליונייטד היה במחזור הפתיחה והסתיים ב-3:4 לבוווארים. גם באיירן מגיעה למשחק לאחר שחטפה השפלה בליגה המקומית - 5:1 מהדהד מפרנקפורט. ברור שהאורחת היא קבוצה טובה יותר, אך מצד שני היא מגיעה לאולד טראפורד כשאין לה על מה לשחק (כבר הבטיחה את המקום הראשון בבית).
2 צפייה בגלריה
אריק טן האח
אריק טן האח
בדרך הביתה? טן האח
(צילום: REUTERS/Molly Darlington)
מנצ'סטר יונייטד לא ניצחה את באיירן מינכן מאז ה-2:3 ברבע הגמר ב-2010 (שלא הספיק לה כדי לעלות נוכח ה-1:2 של באיירן במשחק שנערך במינכן, כשאז עוד היה יתרון לשני שערי החוץ שהבקיעו הגרמנים), אך גם לא הפסידה בביתה לבאיירן מאז אפריל 2001.
מבחינת היריבות, במקרה שמנצ'סטר יונייטד לא תנצח את באיירן, לקופנהאגן יספיק תיקו ביתי מול גלאטסראיי, אם השדים האדומים ינצחו, אז הדנים יצטרכו לנצח כדי לעלות. מבחינת הטורקים, הם צריכים ניצחון חוץ בבירת דנמרק כדי להבטיח את המקום השני ואת המקום בשמינית הגמר.
בינתיים, טן האח כבר מכין את התירוצים, כשטען כי מכת הפציעות ממנה סובלת הקבוצה מקשה עליה מאוד לנצח משחקים, אך גם הודה ששחקניו מתקשים לגלות יציבות. "אנחנו ממש לא עקביים", הודה ההולנדי לאחר התבוסה לבורנמות'. "יש לנו את היכולות לעשות את זה, אבל זה לא קורה".