מנצ'סטר יונייטד בדרך לידיים חדשות? בחודש האחרון משפחת גלייזר, הבעלים של מועדון הפאר האנגלי, מנסה למכור אותו, זאת אחרי שהחזיקה בקבוצה ב-17 השנים האחרונות. בממלכה דווח היום (שני) שחברת המסחר האמריקאית 'אמזון' - הנמצאת בבעלותו של המיליארדר ג'ף בזוס - מעוניינת לרכוש את מנצ'סטר יונייטד כבר ב-2023.
'אמזון' מחזיקה בזכויות לשידור והפצת שידורי הפרמיירליג, עם תשלום לליגה של 30 מיליון פאונד בכל שנה. בנוסף לכך, החל מ-2024, חברת ההפצה תשדר משחקי ליגת האלופות בעסקה ששוויה הגיע לכ-1.5 מיליארד פאונד.
2 צפייה בגלריה
אברהם וג'ואל גלייזר
אברהם וג'ואל גלייזר
בדרך החוצה אחרי 17 שנים. אברהם וג'ואל גלייזר
(צילום: getty images)
בשל קהל אוהדים גדול בכל קצוות העולם, יונייטד נחשבת למועדון רווחי, ולכן היא מוערכת בכ-2.45 מיליון פאונד (במקום השני בעולם אחרי ריאל מדריד). מוקדם יותר היום, ב'אתלטיק' הבריטי דווח כי המחיר אותו משפחת גלייזר דורשת הוא לא ריאלי - 6-7 מיליון פאונד. סכום שיא הגדול כמעט פי שלוש מזה שבו נמכרה צ'לסי בקיץ החולף לאמריקאי טד בוהלי.
ההודעה של ראשי המועדון הגיעה אחרי שנים של מחאות גדולות מצד אוהדי הקבוצה כנגד משפחת גלייזר. חלק מהקהל האדום כבר תקף בעבר את ביתו של מנכ"ל המועדון הקודם, אד וודוורד, והיו גם אוהדים שהגיעו במרוצת השנים למתחם האימונים כדי להפגין. השיא הגיע באפריל האחרון, כאשר כ-5,000 מאוהדי יונייטד צעדו לאולד טראפורד לפני המשחק מול נוריץ', השליכו אבוקות אדומות וקראו בין השאר: "ג'ואל גלייזר הולך למות" ו"כל מי ששונא את משפחת גלייזר - לעמוד". בהמשך, לציון 17 שנות השליטה של הגלייזרים במועדון, הם החרימו את 17 הדקות הראשונות של המשחק.
2 צפייה בגלריה
"גלייזר החוצה": המטוס והכיתוב הברור
"גלייזר החוצה": המטוס והכיתוב הברור
"גלייזר החוצה": מחאה של אוהדי יונייטד נגד הבעלים
(צילום: AP)
הטענות העיקריות נוגעות לחוסר ההישגיות של המועדון, שלא זכה בתואר כבר שש שנים, ודרך הניהול של יונייטד. הקהל רואה את הגלייזרים האמריקאים כאנשים שלא מבינים דבר בכדורגל, ופועלים משיקולים כלכליים בלבד - כמו למשל במקרה של ניסיון הקמת הסופרליג האירופית. גם הרכש היקר, לטענת האוהדים, נועד רק כדי להקפיץ את שווי המניה של המועדון, ולא מתבצע מתוך מחשבה על שיפור מקצועי או התאמה של השחקנים החדשים למה שהקבוצה צריכה.