במסגרת הופעתה הראשונה אי פעם ביורו הצעירות, נבחרת גאורגיה, שמארחת את הטורניר הנוכחי בצוותא עם רומניה, השלימה היום (שלישי) סנסציה גדולה ועלתה לרבע הגמר מהמקום הראשון בבית 1 עם חמש נקודות אחרי 1:1 מול הולנד, שסיימה במקום השלישי עם שלוש נקודות והודחה מהטורניר. אם נבחרת ישראל תנצח מחר (19:00) את צ'כיה ותסיים במקום השני, יריבתה תהיה גאורגיה.
גאורגיה, שטרם הפסידה בטורניר (ניצחה 0:2 את פורטוגל וחזרה מפיגור 2:0 ל-2:2 מול בלגיה), עלתה ליתרון בדקה ה-42 משער ענק של זוריקו דאביטשווילי, שלקח את הכדור קרוב לקו מחצית המגרש וכידרר לרחבה ההולנדית, ומתוכה גילגל בקלות לרשת. הולנד השוותה עוד במחצית הראשונה (45+6) משער של קנת טיילור, לחצה בהמשך המשחק והחזיקה בכדור (72 אחוז מהזמן), אך לא הצליחה למצוא את השער שהיה מעלה אותה לשלב הבא.
1 צפייה בגלריה
 זוריקו דאביטשווילי
 זוריקו דאביטשווילי
שער ענק. דאביטשווילי
(צילום: EPA/DAVID MDZINARISHVILI)
גאורגיה שברה פעם נוספת את שיא הצופים במשחק יורו צעירות, אחרי שעשתה זאת גם מול בלגיה. הפעם הגיעו 43,043 אוהדים לאצטדיון פאיצ'דזה שבטביליסי. אגב, בעקבות העלייה של גאורגיה, אופ"א הודיעה על העברת משחק רבע הגמר שלה - שכאמור יכול להיות מול ישראל - מאצטדיון מיכאיל מסחי בטביליסי (27 אלף מקומות) לאצטדיון פאיצ'דזה (54 אלף מקומות).
במשחק המקביל בבית 1, פורטוגל עלתה מהמקום השני עם ארבע נקודות בזכות פנדל בדקה ה-89 שהקנה לה 1:2 על בלגיה שסיימה אחרונה עם שתי נקודות. ז'ואאו ניבס העלה את פורטוגל ליתרון (56), יורבה ורטסן השווה (64), אך טיאגו דאנטאס דייק כאמור מהנקודה הלבנה דקה לפני הכניסה לתוספת הזמן והעניק לנבחרתו מקום ברבע הגמר מול אנגליה, על חשבון היריבה שהייתה עולה במקרה של תיקו.
בבית 2, ספרד ואוקראינה שכבר הבטיחו העפלה טרם המחזור סיימו ב-2:2 דרמטי שהעניק לספרד את המקום הראשון בזכות הפרש שערים עדיף על פני היריבה, כשכל אחת מהן עם עם שבע נקודות. ההגנה של אוקראינה ביצעה מספר טעויות גדולות במחצית הראשונה, אך השוער רוסלן נשצ'רט עצר כל ניסיון ספרדי, ובדקה ה-43 בוגדאן ויוניק העניש והעלה את הצהובים ליתרון. שער עצמי של איבן ז'ליקו השווה את התוצאה בדקה ה-49 והספרדים השתלטו על המשחק והיו קרובים לשער השני, אך בדקה ה-81 שוב חטפו, כשהפעם הירוי סודאקוב כבש בפנדל. אבל שיאנית הזכיות במפעל (5) לא אמרה נואש, ובדקה ה-89 השוותה שוב משער של המחליף אבל רואיז, שהעניק לה כאמור את פסגת הבית.
במשחק המקביל בבית 2, שהיה לפרוטורול בלבד, רומניה - המארחת השנייה של הטורניר - סיימה ב-0:0 עם קרואטיה ושתיהן סיימו את דרכן עם נקודה בלבד ואפס שערי זכות.
פורסם לראשונה: 21:19, 27.06.23