נבחרת קטאר אולי לא עשתה לעצמה הרבה כבוד בהופעתה במודניאל הביתי לפני קצת יותר משנה, אז היא סיימה במקום האחרון בבית 1 עם אפס נקודות, אבל ביבשת אסיה היא ללא ספק כוח משמעותי, שרק הולך ומתעצם.
היום (רביעי), בתום אחד המשחקים הטובים של הטורניר, ניצחה המארחת קטאר את איראן 2:3 ועלתה לגמר אליפות אסיה 2023. היא רחוקה ניצחון על ירדן המפתיעה בגמר (שבת, 17:00) מזכייה שנייה ברציפות באליפות, אחרי שב-2019 היא קטפה את התואר לראשונה אי פעם. אגב, מאז הזכיות העוקבות של יפן ב-2000 ו-2004 באליפות אסיה, אף נבחרת לא הצליחה לזכות פעמיים ברציפות.
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת קטאר חוגגים עם הקהל הביתי
שחקני נבחרת קטאר חוגגים עם הקהל הביתי
שוב הם. שחקני נבחרת קטאר חוגגים עם הקהל הביתי
(צילום: AP Photo/Aijaz Rahi)
3 צפייה בגלריה
אפיף
אפיף
מועמד בכיר לתואר שחקן הטורניר. אפיף
(צילום: AP Photo/Thanassis Stavrakis)
חלוץ רומא סרדר אזמון העלה את איראן ליתרון כבר בדקה השלישית עם חצי מספרת נהדרת, אבל אכרם עפיף, הכוכב הבלתי מעורער של קטאר, סידר מהפך עוד במחצית הראשונה כשבישל ליאסים ג'אבר בדקה ה-17 וקבע בעצמו את ה-1:2 בדקה ה-43.
אלירזה גח'אנבאחש השווה בפנדל בדקה ה-51 והאיראנים השתלטו על המשחק והיו מסוכנים יותר, אבל בדקה ה-82 עלמועז עלי, מלך השערים של הטורניר ב-2019 עם תשעה, החזיר את היתרון לקטאר עם שערו השני בטורניר. בדקה ה-93 איראן איבדה את שויה חלילאדה, שהורחק אחרי שביצע עבירה על אפיף שמנעה ממנו מצב כיבוש. היא לחצה עד לסיום ואף הגיעה למספר מצבים מסוכנים, אך לבסוף נכנעה.
3 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת איראן מאוכזבים
שחקני נבחרת איראן מאוכזבים
לא זכו מאז 1976. שחקני נבחרת איראן מאוכזבים
(צילום: KARIM JAAFAR / AFP)
אפיף בן ה-27, כוכבה של אל-סאד המקומית, שיפר את מאזנו בטורניר לחמישה שערים ושלושה בישולים, והוא ללא ספק יזכה בתואר שחקן הטורניר אם הוא יצליח להוביל את נבחרתו לעוד ניצחון אחד. איראן, שהדיחה את הפייבוריטית הגדולה יפן ברבע, שוב חוזרת הביתה מאוכזבת, כשהזכייה האחרונה שלה בתואר הייתה ב-1976.