לגרמניה לא נדרש יותר מחצי שעה כדי להכריע מעשית את המשחק נגד בוסניה (1:2), בדרך לניצחון שני בבית 3 בדרג 1 בליגת האומות (7 נקודות סה"כ). מי שהיה חתום על התוצאה הוא הג'וקר של המאמן יוליאן נאגלסמן, דניז אונדב, שקיבל את המושכות בעקבות פציעה של קאי האברץ ולקח את ההזדמנות בשתי הידיים.
חלוץ שטוטגרט בן ה-28 כבש בדקות ה-30 וה-36 והיה אף קרוב להשלים בדקה ה-58 שלושער, אולם המבשל טים קליינדינסט נתפס על ידי מערכת ה-VAR בעמדת אופסייד. 20 דקות לסיום אדין דז'קו הבלתי נגמר (38) המתיק את הגלולה עבור המארחת עם שער מצמק.
3 צפייה בגלריה
דניז אונדב
דניז אונדב
אונדב חוגג עם החברים
(צילום: Maja Hitij/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
דניז אונדב
דניז אונדב
"מנהיג אמיתי". אונדב
(צילום: Elvis Barukcic / AFP)
הוא זומן לראשונה לנבחרת גרמניה במרץ 2024 ורשם 6 דקות בלבד בטורניר היורו האחרון (בניצחון 0:2 על הונגריה), כאמור סיכם אתמול הופעה חלומית מבחינתו עם שני שערים בשתי הזדמנויות שקיבל מול השער. אלה השלימו עבורו שלושה שערים בחמש הופעות במדים הלאומיים – כולם בליגת האומות, הראשון שבהם במחזור הפתיחה נגד הולנד (2:2). בבונדסליגה, אגב, כמות השערים שלו בעונה הנוכחית עומדת על ארבעה בשישה משחקים.
נאגלסמן פירגן לחלוץ שלו: "הוא לא צריך הרבה הזדמנויות, הוא פשוט לוקח אותן בקור רוח. בזכות הפיזיות שלו והחוכמה שלו, זה כמעט בלתי אפשרי לשמור עליו. אבל ערך המוסף שלו הוא לא רק בשערים אלא גם בחדר ההלבשה. הוא מביא איתו הרבה חיוביות ושמחה. הוא מנהיג אמיתי שהצוות המקצועי אוהב".
3 צפייה בגלריה
נגלסמן
נגלסמן
"יש לו ערך מוסף מעבר לשערים". נאגלסמן
(צילום: Alex Grimm/Getty Images)
הוא גדל במחלקת הנוער של ורדר ברמן, שהראתה לו את הדרך החוצה, ופילס את הדרך למעלה מהליגות הנמוכות של גרמניה. בעונת 2021/22 הוא הצטרף לסן ז'ילאוז הבלגית (במדיה משחק היום ענאן חלאילי), אז קבוצה בליגת המשנה, והוביל אותה לליגה הבכירה. בינואר 2022 חתם אונדוב על חוזה לארבע עונות בברייטון אבל התקשה להתאקלם וחזר בעסקות השאלה לבלגיה ואז לשטוטגרט, במדיה חתם בקיץ האחרון על חוזה ל-4 עונות.
אונדב, בן למשפחה טורקית-כורדית מדיארבקיר, נוהג לחגוג את שעריו בריקוד כורדי מסורתי ולא מסתיר את הזהות הלאומית שלו. כשנשאל ב-2015 האם היה רוצה לשחק בנבחרת טורקיה ענה בפשטות: "אני כורדי, ואני לא מעוניין בכך". בעקבות ההופעה המרשימה אתמול, התעוררה ברשתות סערה טורקית לא קטנה, כשמצד אחד אוהדים שמצטערים שהוא בחר לשחק דווקא במדי גרמניה וכאלה שטוענים שאין לו מקום שם. אחד מהם כתב: "לא שאני מגן על החבר ב'פ.פ.ק' (ארגון טרור כורדי) אבל המולדת שלו היא גרמניה. הוא לא כמו מוסיט אוזיל, 'טורקי על סוס'. אונדב הוא נטל על נבחרת טורקיה".
לאחר שלושה מחזורים מובילה גרמניה את בית 3 בדרג 1, ובמחזור הבא (שני) תתמודד נגד הולנד שמדורגת שנייה ותגיע ללא הקפטן והבלם וירג'יל ואן דייק, שספג במשחק אמש נגד הונגריה שני כרטיסים צהובים בתוך 2 דקות (בין ה-77 ל-79). בוסניה תארח את ההונגרים לקרב על המקום השלישי.