עוד מכה במסגרת חבלי הלידה הבלתי נגמרים של הסופר-ליג האירופית? היום (רביעי) נודע כי יוזמי המפעל יתקשו לרשום אותו תחת השם אותו קיוו להפוך למותג הנוצץ של הכדורגל ביבשת.
ראשי הסופר-ליג האירופית, שקיימו את אירוע ההשקה הראשון שלה באפריל 2021, כאלטרנטיבה לליגת האלופות של אופ"א, ביקשו לרשום את השם של הליגה כסימן מסחרי במשרד הקניין הרוחני של האיחוד האירופי (EUIPO). אבל שם חיכתה להם הפתעה - הרשות פסלה את הבקשה מאחר שהשם כבר מוגדר כקניין של הליגה הבכירה בדנמרק.
1 צפייה בגלריה
סופר-ליג
סופר-ליג
חבלי לידה. סופר-ליג
(REUTERS/Dado Ruvic)
עכשיו טוענים בצד המנצח כי היוזמה החדשה תיאלץ לחפש שם אחר או לערער על ההחלטה. "אנו שמחים על ההחלטה של רשות לקניין רוחני של האיחוד האירופי", אמר בתגובה המנכ"ל של הסופר-ליג הדנית, קלאוס תומסן. "בכך היא הגנה על ההשקעות של בעלי הקבוצות בליגה שלנו לאורך השנים. בנוסף, תמיד התנגדנו לרצון של המועדונים הגדולים להקים ליגה אירופית חדשה. אנחנו מאמינים שכל ליגה יבשתית צריכה להיות תלויה בתחרויות ובטורנירים הארציים, המקומיים. כדורגל הוא לא מועדון סגור. אנחנו שמחים על הניצחון שהשגנו מחוץ למגרש".
כזכור, הסופר-ליג האירופית נאלצה להתמודד עם לא מעט קשיים מאז השקתה, לפני כשלוש שנים. את ההתנגדות הגדולה להקמתה הובילו קבוצות הפרמייר-ליג, כאשר מחאת אוהדים גדולה גרמה לשש הגדולות (לליברפול, מנצ'סטר יונייטד, טוטנהאם, צ'לסי, מנצ'סטר סיטי וארסנל) להתנער מהמפעל החדש, על אף שחלקן נטלו חלק בהקמתו.
לצד זאת, היוזמה רשמה גם הצלחות. לפני כשלושה חודשים פסק בית הדין העליון של האיחוד האירופי כי אופ"א ופיפ"א עברו על חוק התחרות של האיחוד בכך שפעלו נגד הקמת המפעל, מה שסלל את הדרך להשק הליגה בעונת 2025/26. לאחר הפסיקה, חברת הניהול A22 Sports Management Group, שעומדת מאחורי הסופר-ליג, פרסמה את הפורמט החדש של המפעל.
בברצלונה וריאל מדריד חגגו לאחר הפסיקה של בית הדין. לעומת זאת, קבוצות רבות מרחבי אירופה - כולל, באיירן מינכן, פ.ס.ז', אינטר, אתלטיקו מדריד ורומא, שהצטרפו לאנגליות - הודיעו כי הן דוחות את הצעת הסופר-ליג.