קשה לזכור מתי ברזיל הגיעה בכזו נחיתות מקצועית למשחק מול אנגליה, ב־27 הפעמים בהן שתי אימפריות הכדורגל נפגשו. בשבת בוומבלי, ההגנה הברזילאית כללה את השוער בנטו מפראננשה, בלם פ.ס.ז' לוקאס בראלדו, מגן פורטו וונדל ובלם פלמנגו פבריסיו ברונו – כשעבור כולם זו הייתה הופעה ראשונה במדים הלאומיים. גם קשר וולבס ז'ואאו גומש ערך בכורה. מול כל מה שהיה לאנגלים להציע – אפילו שהארי קיין היה מושבת – נראה היה שאנחנו בדרך לשלישייה אפשרית.
זה נגמר ב־0:1 לברזיל, ניצחון ראשון על אנגליה אחרי 15 שנים וחצי. בדקה ה־71 המאמן דוריבאל ג'וניור שלח למגרש את אנדריק בן ה־17 במקום רודריגו, ותוך תשע דקות הילד הבקיע שער ראשון בנבחרת. הביטחון שלו היה מטורף – אמנם השער היה מריבאונד סטנדרטי, אבל כל שאר הפעולות היו הקפצות, עקבים, דריבלים, משהו שהיריבה לא הבינה מאיפה נחת עליה.
4 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת ברזיל אנדריק
שחקן נבחרת ברזיל אנדריק
הביטחון שלו היה מטורף. אנדריק
(Catherine Ivill/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
ויניסיוס ואנדריק חוגגים
ויניסיוס ואנדריק חוגגים
אמורים לחגוג בקרוב יחדיו בריאל. ויניסיוס ואנדריק
(צילום: Ben Stansall / AFP)
בניגוד לכל מי שציינו בהתחלה, אנדריק כבר "ותיק", זה היה משחקו השלישי בנבחרת. עם שער הניצחון בוומבלי, החלוץ הפך לכובש השלישי הכי צעיר בתולדות הסלסאו. התוצאה הזו, השחקן הזה, היו בדיוק מה שברזיל הייתה צריכה בתקופה קשה שכוללת כישלון נוסף במונדיאל, תוצאות איומות במוקדמות ל־2026 ואפילו היעדרות ממשחקי פריז בקיץ הקרוב אחרי זכייה בשתי מדליות זהב רצופות.

איתור מוקדם במיוחד

חידת "הזוכה בפרס הגדול" נפתרה כבר בדצמבר 2022, כשהוא היה בן 16 וחצי בלבד, כאשר ריאל מדריד סגרה דיל עם פלמייראס – ברגע שהילד בן 18, וזה יקרה ב־21 ביולי 2024, הוא הופך להיות בלאנקו (חוקי פיפ"א לא מאפשרים מעבר בינלאומי לפני כן). זה קרב שהוכרע בקלות מול פ.ס.ז' וברצלונה, אבל לא מול צ'לסי: המועדון האנגלי אירח את המשפחה של הנער בלונדון ושיכנע אותו לחתום, אבל הבעלים טוד בולי נסוג מהעסקה ברגע האחרון מאחר שחשש מכך שתשלום של עשרות מיליונים עבור ילד ייצור אינפלציה מיותרת בשוק (מה שבולי עושה על בסיס קבוע...).
ריאל ניצלה את ההזדמנות, ונשיאת פלמייראס ליילה פריירה הכריזה אחרי שהעסקה נסגרה: "ההצעה של ריאל התאימה לכישרון העצום של אנדריק ולמטרות הכלכליות והמקצועיות שהצבנו בתחילת המו"מ". המטרות האלה, על פי פרסומים, עומדות על בין 60 ל־75 מיליון יורו, תלוי בבונוסים ובמסים. המטרות המקצועיות? אנדריק כבר זכה עם פלמייראס בארבעה תארים בגיל הצעיר, בהם שתי אליפויות.
בלי קשר לענייני קיליאן אמבאפה והחתימה הצפויה שלו בקיץ, דרך הפעולה הקבועה של ריאל יכולה ליצור חוליית התקפה מלאה. בכל המקרים מדובר בעסקה שנסגרה בשלב מוקדם מאוד בקריירה של צעיר ברזילאי, כמעט מבלי שהספיק לשחק בבוגרים, רק על סמך הנתונים והפוטנציאל האדיר. עסקת ויניסיוס ג'וניור מפלמנגו נסגרה כשהיה בגיל דומה לאנדריק, מעט לפני שחגג 17, רודריגו מסנטוס סגר גם הוא הרבה לפני שמלאו לו 18. מעבר לעובדה שמדובר בחלק מרכזי בבנייה של סגל איכותי וצעיר מאוד לשנים רבות, ריאל גם מקדימה מועדונים גדולים אחרים לפני ששווי השחקן יעלה, והסכומים, שנעים באזור 50 מיליון יורו, מהווים הימור סביר גם אם בסופו של דבר השחקן לא יבשיל – ובמקרה של השלישייה הברזילאית, בינתיים זה נראה מבטיח.
4 צפייה בגלריה
ויניסיוס שחקן ריאל מדריד עם רודריגו
ויניסיוס שחקן ריאל מדריד עם רודריגו
בכל המקרים מדובר בעסקה שנסגרה בשלב מוקדם מאוד בקריירה של צעיר ברזילאי. רודריגו ו-וויניסיוס חוגגים במדי ריאל
(צילום: רויטרס)
אז מה יש באנדריק שמשך את ריאל? הוא מהיר מאוד, תכונה שכבר כמעט אי־אפשר בלעדיה בטופ, ולמרות גובהו (1.73 מטר) הוא חזק פיזית ובעל בעיטה עוצמתית בשתי הרגליים. יש לו עדיין בעיה של יעילות, כפי שראו בוומבלי – הוא לא הופך מספיק מצבים לשערים, ומעדיף את המהלך היפה על פני המהלך שמביא תוצאות – אבל יש לו כל כך הרבה תכונות חיוביות שאפשר לפתח, שאוהדי ריאל כבר לא יכולים לחכות לקיץ. גם לברזיל יש ציפיות – בעיית החלוץ המרכזי הצורבת לא נעלמת, אבל בין ויטור רוקה מברצלונה לאנדריק, מתפתחת תקווה לצמיחה של סקורר חדש שיהיה המוציא לפועל בדרך לתארים.

בחזרה לעתיד

סילאס אדוארדו סברינו, שאימן את החלוץ בילדותו, סיפר למגזין "דה וויק" שנערים מבוגרים מאנדריק היו פורצים בבכי באימונים כשראו עד כמה הוא יותר טוב מהם: "העוצמה והחוכמה שלו ישנו את הענף, בגלל שככה נראה העתיד של הכדורגל".
לעתיד של הכדורגל יש עבר כואב, והוא ומשפחתו לא מתביישים לדבר עליו. אביו ניסה לפתח את הקריירה ככדורגלן, ותפס טרמפים ברחבי ברזיל בניסיון למצוא קבוצה. האם נשארה עם ארבעה ילדים בהם לא יכלה לטפל, נזרקה לרחוב, ואנדריק ושתיים מאחיותיו נשלחו לבית יתומים למספר חודשים. "מעולם לא הייתי רעב", אמר אנדריק, "אבל ההורים שלי הרעיבו את עצמם בשבילי. הם חיזקו אותי, כי לא רציתי לראות אותם שוב במצב הזה, שהם נזקקים, שהם נותנים לי את האוכל שלהם". לאט־לאט המצב השתנה, והאב קיבל עבודה בתור איש תחזוקה בפלמייראס, בזמן שהילד התפתח. למשפחה כבר לא יהיה חסר כלום.
4 צפייה בגלריה
אנדריק
אנדריק
בינתיים הוא עדיין בפלמייראס. אנדריק
(צילום: Pedro Vilela/Getty Images)
ואולי אנדריק, שכבר הספיק להתחשל בחייו, אכן יביא בשורה חדשה לברזיל בזכות האופי המיוחד, הסגור יותר, הכי רחוק מניימאר שאפשר: "אמי ואחותי אומרות שאני קר", הוא אמר ל"גרדיאן", "אנשים טוענים שיש לי לב מקרח בגלל ההחלטות שאני מקבל ומה שאני אומר. הביקורות כבר לא פוגעות בי. אני לא צריך להוכיח כלום לאף אחד. אני אנדריק".
פורסם לראשונה: 01:30, 26.03.24