טורניר הקופה אמריקה מתקרב לסיומו והלילה (בין שבת לראשון) נערך המשחק על המקום השלישי, בו ניצחה אורוגוואי את קנדה בתום דרמה. המשחק הסתיים ב-2:2 בתום 120 דקות, מה שקבע כי ההתמודדות תוכרע בדו-קרב מהנקודה הלבנה. הסלסטה היא זאת שעמדה בלחץ וניצחה לאחר 3:4 בפנדלים.
בדקה ה-8 רודריגו בנטנקור העלה את אורוגוואי ליתרון לאחר בישול של סבסטיאן קסרס, אך הקנדים השוו 12 דקות לאחר מכן כשאיסמעל קונה מצא את הרשת והשלימו את המהפך בדקה ה-80 בזכות שער של ג'ונתן דייויד. החבורה מצפון אמריקה כבר חשבה שהניצחון בכיס שלה, אבל אז, שתי דקות בתוספת הזמן, הגיע לואיס סוארס הוותיק - שהשווה ושלח את המשחק להארכה.
1 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת אורוגוואי לואיס סוארס
שחקן נבחרת אורוגוואי לואיס סוארס
שמר על אורוגוואי בחיים, כל הדרך למקום השלישי. לואיס סוארס
(EPA/ERIK S. LESSER)
לאחר ששתי הנבחרות לא הצליחו להשיג הכרעה בחצי השעה הנוספת, הן ניגשו כאמור לדו-קרב מהנקודה הלבנה כדי לקבוע את זהות המנצחת. כל ארבעת הבועטים האורוגוואים, פדריקו ואלוורדה, בנטנקור, ג'יורג'יאן דה ארסקאטה וסוארס, הבקיעו, אך בצד השני כובש השער קונה והכוכב הגדול של הקנדים אלפונסו דייויס לא עמדו בלחץ וראו את היריבה חוגגת על חשבונם.
מבחינת המנצחת, מדובר במעין פרס ניחומים לאחר ההפסד הכואב לקולומביה בחצי הגמר והתקרית האלימה והשערורייתית שבאה בעקבותיו. כזכור, עם שריקת הסיום החלה קטטה מאחורי הספסל של אורוגוואי. דרווין נונייס וחוסה חימנס טיפסו ביחד עם מספר שחקנים נוספים אל עבר היציע והתעמתו עם אוהדי היריבה. גם לואיס סוארס ורונלד אראוחו היו חלק מהעימות, שגרם לכוחות האבטחה והמשטרה להיכנס ליציע ולפזר את המהומה בעצמם.
מאמן אורוגוואי מרסלו ביילסה הגן על שחקניו במסיבת העיתונאים לקראת המשחק הלילה ובנוסף הוא גם תקף בחריפות את מארגני הטורניר, להם קרא "מגיפה של שקרנים".
ביילסה מתפוצץ במסיבת עיתונאים
(ONE)