ברחבי העולם עדיין נדהמים מפיצוצי הביפרים ומכשירי הקשר של אנשי חיזבאללה ביומיים האחרונים. גם קפטן נבחרת איראן לשעבר, עלי כרימי, התייחס לפעולות, שפגעו בין השאר גם באנשי משמרות המהפכה ואפילו בשגריר איראן בלבנון, תוך כדי שהוא משבח אותן ואף את ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו.
ב"יום הזיכרון לבני איראן שנפלו בהמוניהם במלחמה (הכוונה למלחמת איראן-עירק), תכה בהם ביבי הכי טוב שתוכל", כתב כרימי בחשבונו ב-X (לשעבר טוויטר). "זאת תהיה התרופה לכאב הלב של איראן והאיראנים". כרימי הוסיף לציוצו את ההאשתגים "לפקודתך יא נתניהו" ו-"ביבי גול".
1 צפייה בגלריה
עלי כרימי
עלי כרימי
שיבח את "מבצע הביפרים". עלי כרימי
(צילום: gettyimages)
זוהי לא הפעם הראשונה שכרימי יוצא נגד המשטר האיראני. לפני כחמישה חודשים הוא צייץ: "אנחנו איראן, לא הרפובליקה האיסלאמית".
לפני כשנתיים, עם פרוץ המהומות בעקבות רציחתה של מהסא אמיני בידי משטרת הצניעות המקומית, הוא קרא להפיכה שלטונית נגד משטר האייתולות: "האיראנים מאוחדים היום יותר מבעבר, גם אם יסגרו לנו את האינטרנט. צבא איראן, המולדת שלך מחכה לך. אל תאפשר לדם של אזרחים תמימים להישפך ברחובות. כמו פשוטי העם שלי, אני לא מחפש תפקיד או מעמד, אלא רק שלום וחיים נוחים עם רווחה טובה בכל חלקי ארצי".
בעקבות דברים אלה, השלטונות באיראן החליטו להחרים את ביתו של כרימי בשכונת לבאסן שבטהרן בהוראתו, לכאורה, של התובע המקומי. בנוסף, צבא משמרות המהפכה קרא לעצור את כרימי, בטענה שקרא למרד ל-11 מיליון עוקביו בחשבון האינסטגרם שלו.
כרימי בן ה-45 רשם 127 שערים בקריירה בת 18 שנה, שיחק 127 משחקים בנבחרת איראן במדיה הבקיע 38 פעמים ואף כונה "מראדונה האסייתי". הוא רשם קריירה מרשימה בין השאר בגרמניה במדי באיירן מינכן (במדיה זכה בשתי אליפויות ובשני גביעים בשנים 2005 ו-2006) ובשאלקה.