הכדורגלן ההודי האגדי סוניל צ'הטרי הודיע ​​היום (חמישי) כי משחק מוקדמות המונדיאל של הודו מול כווית ב-6 ביוני יהיה האחרון של. החלוץ בן ה-39 הוא הקפטן של נבחרת הודו כבר יותר מעשור, והוא נחשב בעיני רבים לשחקן הכדורגל הגדול ביותר של הודו בכל הזמנים.
צ'הטרי הוא מלך השערים של נבחרתו בכל הזמנים עם 94 כבושים במדים הלאומיים וגם שיאן ההופעות שלה עם 150 כאלה. רק כריסטיאנו רונאלדו (128, פורטוגל) ולאו מסי (106, ארגנטינה) כבשו יותר שערים בינלאומיים ממנו בקרב הכדורגלנים הפעילים. מבין אלא שכבר פרשו, רק עלי דאי (108, איראן) מקדים אותו.
1 צפייה בגלריה
סוניל צ'הטרי
סוניל צ'הטרי
סוף עידן בהודו. צ'הטרי
(צילום: PUNIT PARANJPE / AFP)
בסרטון של כמעט 10 דקות שפרסם ב-X, הודה השחקן כי ההחלטה לא הייתה קלה עבורו. "הילד בפנים כנראה ימשיך להילחם כדי לשחק כדורגל, אבל השחקן והאדם ההגיוני והבוגר יודעים שזהו", אמר. במדינה שמטורפת על קריקט כמו הודו, כדורגל וענפי ספורט אחרים נדחים לעתים קרובות והספורטאים סובלים מחוסר מימון ותשומת לב לספורט. אבל בשני העשורים האחרונים הצליח צ'טרי לחולל שינוי קטן.
הוא הוביל הנבחרת לזכייה בגביע נהרו ב-2007, 2009, ו-2012, ובאליפות דרום אסיה ב-2011, 2015 ו-2021. משמעותית יותר מהכל הייתה תרומתו לזכייה של הודו בגביע האתגר של ה-AFC ב-2008, מה שסידר לה מקום באליפות אסיה לראשונה זה 27 שנה.
3 שנים בדיוק: המשחק האחרון של מסי בבארסה
(באדיבות one)
הכישרון שלו לקח אותו עד מהרה לקיירה בינלאומית עם קדנציות במילואים של ספורטינג קנזס סיטי בארה"ב וספורטינג ליסבון בפורטוגל. בהודו, הוא לבש את החולצות של מועדונים יוקרתיים רבים, בהם מזרח בנגל, דמפו, מומבאי סיטי ובנגלורו, קבוצתו האחרונה.