מריו מנדז'וקיץ' חתום בלי שום ספק על השער החשוב ביותר בהיסטוריה של הכדורגל הקרואטי. בדקה ה-109 של חצי גמר המונדיאל האחרון מול אנגליה הוא הכניע את ג'ורדן פיקפורד, וקבע 1:2 שהעלה את הקרואטים לגמר.
היום (שישי), מנדז'וקיץ' בן ה-35, שלא שיחק כדורגל מאז חודש מאי האחרון לאחר ששוחרר ממילאן (11 הופעות ללא שער) החליט לתלות את הנעליים באופן רשמי עם הודעה לעצמו כילד צעיר.
4 צפייה בגלריה
מריו מנדז'וקיץ'
מריו מנדז'וקיץ'
אגדה קרואטית. מריו מנדז'וקיץ' אחרי השער החשוב ביותר בקריירה שלו
(צילום: AFP)
4 צפייה בגלריה
מריו מנדז'וקיץ' נבחרת קרואטיה
מריו מנדז'וקיץ' נבחרת קרואטיה
"עזרתי לכתוב את ההיסטוריה של הספורט הקרואטי"
(צילום: gettyimages)
"בזמן שאתה נועל בפעם הראשונה את נעלי הכדורגל שלך, אתה אפילו לא יכול לדמיין איזה חוויות יהיו לך על המגרש", כתב מנדז'וקיץ'. "אתה תכבוש שערים על הבמות הכי חשובות ואתה תזכה בגביעים עם המועדונים הכי גדולים. אתה תייצג בגאווה את המדינה שלה, אתה תעזור לכתוב את ההיסטוריה של הספורט הקרואטי".
חלוץ העבר המשיך: "אתה תצליח כי יהיו סביבך אנשים טובים – חברים לקבוצה, מאמנים, אוהדים, סוכן, חברים ומשפחה, שתמיד יהיו שם עבורך. אתה לעד תהיה אסיר תודה להם. מעל הכל, אתה תצליח כי אתה תמיד תיתן את הטוב ביותר שלך. בסוף, זה הדבר שאתה הכי תהיה גאה בו. אתה תקריב המון, אבל אתה תדע שזה היה שווה את זה הודות לכל הרגעים המדהימים".
"אתה תזהה את הרגע לפרוש, לתלות את הנעליים בארון ולא יהיו לך חרטות. כדורגל תמיד יהיה חלק מהחיים שלך, אבל אתה תסתכל קדימה לעבר פרק חדש. תהנה. "נ.ב. אם במקרה יוצא לך לשחק מול אנגליה במונדיאל, תהיה מוכן סביב הדקה ה-109".
4 צפייה בגלריה
טראבל עם באיירן
טראבל עם באיירן
טראבל עם באיירן
(צילום: AFP)
את הפריצה שלו עשה מנדז'וקיץ' בוולפסבורג, שם שיחק שנתיים, והרשים את ראשי באיירן מינכן שרכשו אותו. העונה הראשונה הסתיימה בטראבל מדהים תחת יופ היינקס, עונה לאחר מכן הוא סייע לבאיירן לזכות בדאבל נוסף ועבר לעונה אחת לאתלטיקו מדריד.
הוא לא ממש הסתדר שם ונרכש על ידי יובנטוס, מה שבדיעבד הפך עבור שני הצדדים לשידוך מושלם. מסימיליאנו אלגרי שינה למנדז'וקיץ' את התפקוד, והפך אותו מחלוץ חוד לשחקן כנף שעסוק לא מעט גם בעבודות הגנתיות, ויובה הגיעה עד לגמר, שם סופר מריו הבקיע שער בלתי נשכח בוולה, אך ריאל מדריד הייתה גדולה על הגברת הזקנה וניצחה 1:4.
ארבע אליפויות הוסיף הקרואטי למאזנו ביובנטוס, עשה גיחה קצרה לקטאר ובסופו של דבר סיים את הקריירה במילאן.
4 צפייה בגלריה
השער הווירטואוזי של מנדז'וקיץ' בגמר הצ'מפיונס מול ריאל
השער הווירטואוזי של מנדז'וקיץ' בגמר הצ'מפיונס מול ריאל
השער הווירטואוזי של מנדז'וקיץ' בגמר הצ'מפיונס מול ריאל
(צילום: AP)
הוא רשם 582 הופעות בקבוצות השונות במהלך הקריירה, וכבש 228 שערים. בנבחרת הוא הכובש השני בהיסטוריה, עם 33 שערים ב-89 הופעות, כשרק דאבור שוקר מעליו.