לא מעט דרמות נרשמו אתמול (חמישי) במפגשי הגומלין בסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית, אך מעל כולם בלט המשחק המשוגע בין איאקס לפנאתינייקוס. ההולנדים הגיעו למשחק הביתי אחרי שניצחו 0:1 ביוון, אך ספגו בדקה ה-89 וההתמודדות נגררה להארכה ואז לדו-קרב פנדלים - שנכנס לספרי ההיסטוריה של המפעלים האירופיים.
לא פחות מ-34 בעיטות נרשמו עד שבסופו של דבר הצליחה המארחת להבקיע את השער המכריע ששלח אותה לפלייאוף הליגה האירופית בתום 12:13 מטורף, זאת אחרי שארבע פעמים היא יכלה להכריע את ההתמודדות, אך החטיאה. בסופו של דבר היה זה אנטון גאי שדייק ושלח את איאקס לפלייאוף ואת פאו לקונפרנס-ליג, אך הגיבור הגדול הוא דווקא השוער בן ה-40, רמקו פאסביר.
1 צפייה בגלריה
שחקני איאקס חוגגים
שחקני איאקס חוגגים
שיא במפעלים של אופ"א. שחקני איאקס חוגגים
(EPA/OLAF KRAAK)
פאסביר הדף חמישה פנדלים של היוונים ואף כבש אחד בעצמו. בכל רחבי אירופה הצדיעו לשוער בן ה-40, שהפך לשיחת היום בכדורגל האירופי.
"זה היה מוזר לגמרי", התייחס פאסביר למה שקרה אתמול באמסטרדם. היו כל כך הרבה בעיטות ועו ועוד הזדמנויות לנצח - אבל החמצנו שוב ושוב. היה עלינו לחץ גדול, וגם אחרי שהדפתי כמה בעיטות לא הצלחנו לכבוש את השער המכריע. היינו צריכים לגמור את המשחק תוך 90 דקות ולא עשינו את זה. זה היה פרוע וסוער אבל הצלחנו לעשות את זה, ואני שמח. הפנדלים שעצרתי? זו העבודה שלי".
מאמן איאקס, פרנצ'סקו פריולי (צעיר בחמש שנים מפאסביר), התייחס בסיום לדו-קרב הבלתי נגמר: "הכל הלך לנו הפוך במשחק הזה. היו לנו כל כך הרבה הזדמנויות להכריע את המשחק והחטאנו. זה היה פשוט לא ייאמן. הייתי קפוא על הספסל בפנדלים האחרונים, קשה לי לתאר מה עבר בראש של השחקנים".
איאקס עברה ב-2023/24 עונת בלהות בליגה ההולנדית, במהלכה הייתה אפילו במקום האחרון. בהמשך מועדון הפאר התאושש מעט והצליח לסיים במקום החמישי, מה שסידר לו את המקום במוקדמות הליגה האירופית. כעת, הקבוצה של פריולי תנסה להמשיך הלאה לשלב הבתים ולצורך כך תצטרך לעבור את יגילוניה ביאליסטוק הפולנית בפלייאוף.