לאחר שהמעבר של מנור סולומון לטוטנהאם הפך רשמי, באנגליה ניתחו את החתימה של שחקן הכנף הישראלי בתרנגולים. אוהדי קבוצתו החדשה בירכו אותו על הצטרפותו, וגם לסולומון עצמו התייחס לכך בחשבון הטוויטר שלו. כוכב נבחרת ישראל חתם ל-5 שנים וצפוי להרוויח 2.5 מיליון פאונד לעונה.
"אני שמח ומתרגש להצטרף למועדון הנפלא הזה", צייץ מנור סולומון לאחר החתימה. "זה באמת כבוד גדול בשבילי להיות כאן ואני לא יכול לחכות להתחיל". את דבריו חתם סולומון עם הססמא המזוהה עם טוטנהאם - "להעז זה לעשות". כאמור, בדפי האוהדים של הקבוצה ברחבי הרשת בירכו את סולומון לרגל הצטרפותו לקבוצה, ואף פרסמו סרטונים עם ביצועיו במדי פולהאם בעונה החולפת.
2 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
"שמח ומתרגש להצטרף". מנור סולומון
(צילום: פרטי)
בעמוד הטוויטר המפורסם squaka, שמספק שלל נתונים על כדורגל עולמי ומחזיק ב-1.2 מיליון עוקבים, התייחסו לאחוזים הנהדרים של סולומון בעונה שעברה: "למנור סולומון יש את אחוזי ההבקעה הגבוהים ביותר מכל שחקן שאיים לפחות 10 פעמים על השער - לא בפנדל - בשבע הליגות הבכירות באירופה בעונה שעברה". הנתונים שעלו הצביעו על כך שבמדי פולהאם סולומון עמד על 36.4 אחוזי הבקעה, כאשר מתוך 11 בעיטות, 7 הלכו למסגרת ו-4 הלכו לרשת (זה לא כולל את השער שכבש בגביע האנגלי).
ב'דיילי מייל', תהו האם ההחתמה של סולומון מצביעה באיזשהו אופן על עתידו של כוכב הקבוצה הארי קיין, שרבות דובר במהלך הקיץ הנוכחי על האפשרות שיעזוב לבאיירן מינכן. "אוהדי טוטנהאם יקוו כי החתמתו של סולומון לא קשורה לעתידו של הארי קיין", נכתב. "קפטן הבחרת אנגליה מחוזר על ידיבאיירן מינכן, אך הבעלים דניאל לוי דחה את את ההצעה השנייה של אלופת גרמניה בסך 70 מיליון פאונד".
2 צפייה בגלריה
מנור סולומון
מנור סולומון
מנור סולומון
(צילום: האתר הרשמי של טוטנהאם)
טוטנהאם צפוי לערוך מספר משחקי הכנה, כאשר בעוד שבוע חבריו החדשים של סולומון יתמודדו מול יריבתם העירונית ווסטהאם, וחמישה ימים לאחר כך מול לסטר. ב-6 באוגוסט, יתקיים משחק ידידות בין התרנגולים לבין קבוצתו לשעבר של סולומון שחטאר דונייצק. ב-9 באוגוסט יגיע סולומון לקאמפ נואו ויתמודד מול ברצלונה במסגרת גביע גאמפר, טורניר אותו מקיימים הקטלאנים בכל שנה מאז 1966.
רבים מאוהדי הקבוצה תהו לגבי המצב שלו מול שחטאר דונייצק, אותה הוא עזב באופן סופי לאור החלטת פיפ"א לגבי שחקנים השייכים לשחקנים בליגה האוקראינית (וגם הרוסית), זאת לאור המלחמה בין אוקראינה לרוסיה. סולומון אמנם נמצא תחת חוזה בשחטאר דונייצק האוקראינית, והוא אמור להסתיים רק בדצמבר 2023. עם זאת, לפני כחודש הודיעה פיפ"א כי החוק שאיפשר בעונה החולפת לשחקני הליגות ברוסיה ובאוקראינה לעזוב את קבוצותיהם גם ללא אישור של המועדונים, יוחל גם על עונת 2023/24.
המשמעות מבחינת סולומון הייתה ברורה: הוא למעשה שחקן חופשי, והאיומים של קבוצתו כלפי מועדונים אחרים שמבקשים להחתימו חסרי משמעות. ואכן, בשבוע שעבר נודע שהוא סיכם את תנאיו בטוטנהאם. עם או בלי קשר, ב-6 באוגוסט תארח טוטנהאם את שחטאר למשחק ראווה, כאשר כל ההכנסות מיועדות לטובת קרן הצדקה של אלופת אוקראינה, המסייעת לקורבנות המלחמה במדינה. היום כבר הספיק סולומון להיפרד משחטאר: "למרות שלא שיחקתי עבור שחטאר זמן מה, היום הגיע הזמן להיפרד. תודה גדולה למועדון, לחבריי לקבוצה ולאוהדים. מאחל כל טוב לשחטאר ולכולם באוקראינה".