כשמאורו איקרדי הושאל לגלאטסראיי בתחילת העונה שעברה זה היה סימן שהקריירה שלו דועכת. וזה לא עניין אישי איתו. כוכבים שחותמים בטורקיה באים בדרך כלל לסיבוב אחרון לפני פרישה, ואיקרדי היה רק בן 29. הארגנטינאי הגיע לגלאטסראיי אחרי אחת העונות הכי גרועות בתולדותיה, בה סיימה רק במקום ה-13 בליגה הטורקית וסגרה שלוש עונות בלי אליפות. היא הייתה זקוקה בדחיפות למושיע, ואיקרדי מצידו לא מצא קבוצה אירופית בכירה שתיקח אותו. בסופו של דבר השידוך המוזר הזה התברר כמושלם.
זה התחיל ברגל שמאל. במחזורי הליגה הראשונים הוא היה פצוע, לאחר מכן היה חלש ולא מצא את הרשת. היו כאלה בטורקיה שכבר הציעו לספסל את איקרדי אותו או לשלוח אותו בחזרה לפריז. היו גם כאלה שהשוו אותו לרדאמל פלקאו, החלוץ הקולומביאני שהגיע ב-2019 למועדון הפאר וקיבל שכר של 30 מיליון אירו עבור תמורה אפסית. פלקאו היה סמל לבזבזנות של האימפריה הטורקית. את המשכורת של איקארדי שילמה פריז סן ז'רמן, כך שבגלאטסראיי שאבו עידוד מכך שלפחות הפגיעה הכלכלית תהיה מינימלית.
2 צפייה בגלריה
מאורו איקרדי
מאורו איקרדי
מאורו איקרדי. קאמבק השנה?
(צילום: EPA/TOLGA BOZOGLU)
אבל הכל השתנה במהירות. במחזור ה-11 הוא כבש ובישל בפעם הראשונה, ומאז הוא פשוט לא עצר וסיים עם 22 שערי ליגה שהביאו לגלאטסראיי אליפות ראשונה מאז 2019. "אני לא רואה את עצמי במקום אחר", אמר החלוץ הנרגש אחרי הזכייה באליפות שרשומה על שמו, "אני מאושר כאן".
גם בעונה הקודמת הזוגיות שלו עם וונדה נארה תפסה את הכותרות. השניים נפרדו, חזרו, שוב נפרדו, היו על סף גירושין, ונשארו ביחד כשברקע נפוצו שמועות כי וונדה חולה בלוקמיה. אבל למרות הרעש הבלתי פוסק מכיוון מדורי הרכילות, איקארדי לא עצר לרגע והמשיך לכבוש בלי הפסקה. "אני פשוט אוהב להיות כאן", הסביר, "האווירה כאן מדהימה ואני מרגיש כמו בבית".
כשהעונה נגמרה עם תואר מתוק, עלתה האפשרת שאיקארדי יחזור לאיטליה - רומא, מילאן ויובנטוס הוזכרו בהקשר הזה. אולם הוא הבהיר: "בפריז סן ז'רמן שיחקתי עם הטובים בעולם, אבל הלכתי ברחוב ולא הרגשתי כלום, כאן כולם מראים לי אהבה בכל הזדמנות". זה היה קשה ומסובך, אבל בסופו של דבר גלאטסריי הצליחה לרכוש אותו מפריז סן ז'רמן תמורת 10 מיליון אירו. "אנחנו נשלם לו 6.5 מיליון אירו ו-3.5 מיליון אירו יגיעו לספונסרים שלנו", הסביר נשיא גלאטסראיי, "הוא דחה הצעה של 40 מיליון מסעודיה כדי לשחק כאן".
התאקלם: איקרדי חוגג אליפות עם האוהדים

אפשרות לנקמה מתוקה

40,000 אלף אוהדים של גלא הגיעו לאימון פתיחת העונה כדי להריע לאיקרדי, שהגיע עם אישתו וונדה נארה וילדיהם. "כל-כך רציתי להישאר", אמר, "הפרויקט הזה מרגש אותי, אני שמח להיות חלק מהמועדון הזה. האוהדים שלנו מדהימים, אמשיך לתת הכל בשבילם".
אף אחד לא רצה לפגוש את גלאטסראיי ואיקארדי במוקדמות ליגת האלופות, מי שזכתה בתענוג היא אלופת נורבגיה, מולדה, שנתן פייט אדיר לאלופת טורקיה, הבעיה שלה הייתה שמאורו איקרדי שיחק אצל היריבה. הכוכב כבש בוולה אדיר ובישל את שער הניצחון בדקה ה-92 שנתן 2:3 דרמטי לגלא. בגומלין שנערך אתמול (שלישי), הוא כבש את הראשון (בפנדל). מולדה חזרה למשחק והצליחה להלחיץ את הטורקים, אבל אנחלינו כבש בדקה ה-92 והבטיח את העלייה למפעל הכי יוקרתי ביבשת.
2 צפייה בגלריה
מאורו איקרדי ואנחלינו
מאורו איקרדי ואנחלינו
מאורו איקרדי חוגג עם אנחלינו
(צילום: EPA/TOLGA BOZOGLU)
"ממשיכים להגשים חלומות", אמר איקרדי אחרי הניצחון הדרמטי. גלאטסראיי חזרה לשלב הבתים של ליגת האלופות אחרי שלוש שנים, ומחר (חמישי) איקרדי יוכל לדעת האם תהיה לו אפשרות לנקמה באחת מהאקסיות שלו (אינטר ופריז סן ז'רמן, את שתיהן עזב בטונים צורמים).
אבל המשימה תהיה קודם כל להשיג תוצאות הרבה יותר טובות מהקמפיין העלוב ב-2019/2020. מקום אחרון בבית,שתי נקודות, מאזן שערים 14:1, ותבוסות 6:0 ו-5:0 מריאל מדריד ופריז סן ז'רמן (איקרדי כבש). הפעם איקרדי יצטרך להחזיר את הימים בהם כל קבוצה באירופה חששה להגיע לאיסטנבול.
פורסם לראשונה: 20:04, 30.08.23