"הבריגדה הירוקה" הבטיחה וקיימה – ובניגוד להוראת המועדון ואופ"א הציף ארגון האוהדים את היציע הצפוני הפינתי בסלטיק פארק באלפי דגלי פלסטין, במה שהוא מכנה "הזכות להביע ביטוי פוליטי בגבולות האצטדיון".
הדגלים קיבלו חיזוק בדמות תפאורה שיצרה דגל פלסטין באמצעות מאות פלקטים קטנים, שגנבה אתמול (רביעי) את ההצגה לאלופת סקוטלנד ולאתלטיקו מדריד, שבסיום המשחק נפרדו בתיקו 2:2.
3 צפייה בגלריה
אוהדי סלטיק
אוהדי סלטיק
"המועדון ניסה להזכיר לאוהדים שהם מגיעים לאצטדיון כדי לצפות במשחק כדורגל"
(צילום: EPA/ROBERT PERRY)
"המועדון ניסה להזכיר לאוהדים שהם מגיעים לאצטדיון כדי לצפות במשחק כדורגל", כתב הפרשן ג'ון מקגארי מה"דיילי מייל" בטור שממחיש עד כמה המחאה הירוקה-לבנה איבדה שליטה, כשכבר עברו יותר משבועיים מאז יצאה מתקפת הטרור על עוטף עזה. "אבל הבריגדה הירוקה כבשה גול עצמי ענק, עם מחאה שמפספסת את המטרה".
העיתונאית הסקוטית של BBC, מייגן בונאר, גם כן לא נותרה אדישה למפגן של האוהדים הירוקים-לבנים, שכאמור, גנב את הפוקוס לכוכבים על המגרש: "צריך להבין שמדובר במועדון שהתפתח על אתוס של עזרה לחלשים, ושם לנגד עיניו את השוויון והצדק החברתי כמטרה. אז איך אותם אוהדים יבטאו את עצמם פוליטית בעולם כל כך מקוטב וכשהתאחדויות הכדורגל לא רוצות שם עסק עם ביטוי כזה, כשהכסף הוא זה שנותן את הטון? אז יש את מי שמתעקש שלא לשתוק ומולם יש את אלה שקצת נופלים בין הכסאות כי הם רק רוצים לבוא וליהנות מכדורגל במשך 90 דקות".
בעקבות המפגן, אופ"א כבר הודיעה שתעניש את סלטיק על התנהגות אוהדיה, למרות המאמצים של ההנהלה למנוע את המהלך והקריאה הברורה שלא להניף דגלים. לפני שבע שנים נקנסה סלטיק בכ-8,000 פאונד על הנפת דגלי פלסטין במשחק נגד הפועל באר-שבע. אגב, האוהדים של אלופת סקוטלנד, לא מפנים את האש שלהם רק נגד ישראל. בעבר המועדון נקנס ב-15 אלף פאונד בגלל מיצג נגד בית המלוכה הבריטי.
3 צפייה בגלריה
אוהדי סלטיק
אוהדי סלטיק
אוהד עם אחד מהדגלים שחולקו בכניסה לאצטדון
(צילום: EPA/ROBERT PERRY)
"אנחנו מקווים ומתפללים לשלום ולתמיכה הומניטרית לעזה", נכתב בהודעה של המועדון שקדמה למשחק, שחושפת שלמרות הניסיונות לצמצם את השטף הפוליטי ביציעים, היא נמנעת מלתקוף חזיתית את מארגני המחאה. "אנחנו מכירים בכך שהאוהדים שלנו מחזיקים בדעות אישיות ואנחנו פתוחים לכל דעה אבל אנחנו באים לסלטיק פארק כדי לתמוך בקבוצת הכדורגל שלנו.
"אנחנו מכירים בחומרת הטרגדיה שמתרחשת (בעזה) וההשפעה שלה על קהילת אוהדי סלטיק, אבל בהתאם לדרישת הליגות והתאחדויות הכדורגל אנחנו מבקשים להימנע מהצגת דגלים וכרזות של המדינות המעורבות בסכסוך".
3 צפייה בגלריה
עבדה חוגג
עבדה חוגג
מתגברים הקולות שטוענים שהוא צפוי לעזוב את הקבוצה. עבדה
(צילום: gettyimages)
ומה חושב על כך המאמן ברנדון רודג'רס, בדומה למאמנים בכירים ממנו, הוא בחר להתחמק מהמוקש והכריז שהוא דואג "רק לעניינים שקשורים בכדורגל". ניסיונות חוזרים לחלץ ממנו דעה כלשהי, זכו להתחמקות נוספת.
כידוע, שחקנה הישראלי של סלטיק, ליאל עבדה, לא נטל חלק במשחק אתמול בשל פציעה, כשמתגברים הקולות שטוענים שהוא צפוי לעזוב את הקבוצה. "לא ברור איך הוא מתמודד עם הדבר הזה", כתבו אוהד ברשתות החברתיות. "אנחנו מקווים שאחרי מה שקרה אתמול הרגל שלך לא תדרוך בעתיד במועדון", הוסיף אוהד אחר.