ניצחון לליניקר: רשת ה-BBC הודיעה היום (שני) כי חלוץ העבר של נבחרת אנגליה יחזור להגיש את התוכנית "מאץ' אוף דה דיי" לאחר שהושעה בשבוע שעבר בשל ציוץ שנוי במחלוקת בנושא מדיניות ההגירה הבריטית.
תאגיד השידור הבריטי הודיע כי ליניקר יחזור לכס המנחה כבר בשבת הקרובה. לאחר שליניקר הושעה, כל חברי הצוות של תוכנית סיכום מחזור הפרמייר-ליג, ביניהם חלוצי העבר אלן שירר ואיאן רייט, הודיעו כי לא יגיעו לתוכנית. כתוצאה מכך, בשבת האחרונה שודרו תקצירים בלבד, והיא ארכה 20 דקות בלבד.
2 צפייה בגלריה
הפרשן ושחקן העבר גארי לינקר
הפרשן ושחקן העבר גארי לינקר
גארי ליניקר
(רויטרס)
כוכב נבחרת אנגליה לשעבר כתב בטוויטר שלו: "אחרי כמה ימים מוזרים, אני שמח לומר שזה מאחורינו. אני מודה לכולם על התמיכה. אני משדר ב-BBC כמעט שלושה עשורים וגאה לעבוד בתאגיד השידור הטוב וההוגן בעולם. למרות שהיו לי ימים קשים, זה ממש לא קשה בהשווה לחייהם של הפליטים שבורחים ממלחמות ומחפשים מחסה רחוק מהבית. היה מחמם את הלב לראות את התמיכה בהם, נישאר אומה סובלנית".
2 צפייה בגלריה
שלט תמיכה בפרשן ושחקן העבר גארי לינקר
שלט תמיכה בפרשן ושחקן העבר גארי לינקר
שלט תמיכה בפרשן ושחקן העבר גארי ליניקר
(Alex Pantling, Getty Images)
התמיכה בליניקר התבטאה גם מעבר לחבריו למקצוע, כאשר ביציעים ברחבי האצטדיונים באנגליה בשבת האחרונה הונפו שלטים שהביעו תמיכה במלך שערי מונדיאל 1986. סלוגן אחד שחזר במספר שלטים היה "גארי ליניקר לראשות הממשלה". בנוסף, גם הופעל לחץ על מנהל ה-BBC, ריצ'רד שארפ, להתפטר מיידית מתפקידו, אולם בסופו של דבר ליניקר הוחזר בלי להתנצל על הציוץ שלו.
כזכור, סואלה ברוורמן, שרת הפנים, העלתה הודעת וידיאו שבה דיברה על הצורך "לעצור את אלו שמנסים לחצות את התעלה בסירות קטנות". ליניקר צייץ בתגובה: "אלוהים שבשמיים, זה יותר מנורא". "אין לנו הצפה ואנחנו מקבלים הרבה פחות פליטים מאשר רוב המדינות במערב", המשיך ליניקר. "מדובר במדיניות אכזרית בצורה שאי אפשר לכמת אותה והיא מכוונת נגד האנשים הכי פגיעים וחלשים, ובשפה שאינה שונה מהשפה שאותה נקטה גרמניה בשנות השלושים".