המהומה הגדולה בסיום הדרבי הלונדוני אתמול (ראשון) בו ניצחה ארסנל 0:2 בחוץ את טוטנהאם ממשיכה להסעיר את הממלכה. זאת לאחר ששוער התותחנים, ארון ראמסדייל, הותקף בידי אוהד הספרס בסיום המשחק. המקרה אירע לאחר עימות בין שחקני שתי הקבוצות עם הישמע שריקת הסיום, כאשר שוער ארסנל נראה מנשק את סמל חולצתו בהפגנתיות מול האוהדים המקומיים, מה שהלהיט את שחקני ואוהדי טוטנהאם.
"אוהדי טוטנהאם הציקו לי במשך כל המחצית השנייה", אמר ראמסייל, שהודה כי רצה להתריס כשנישק את סמל חולצתו. "ניסיתי להחזיר לחלק מהאוהדים בסיום - בצורה ספורטיבית - אבל אוהד אחד קפץ מעל המחסום וחבט בי מאחור. זה חבל כי בסופו של דבר מדובר בסך הכל במשחק כדורגל. זה משאיר טעם מר, אבל אני בטוח שהמצב הרוח הטוב יחזור שוב כשאהיה עם כולם בחדר ההלבשה".
8 צפייה בגלריה
ראמסדייל
ראמסדייל
אוהד טוטנהאם מנסה להגיע לראמסדייל, עם שריקת הסיום
(צילום מסך)
8 צפייה בגלריה
שוער ארסנל ארון ראמסדייל
שוער ארסנל ארון ראמסדייל
המהומה עם שריקת הסיום, אתמול
(Getty Images)
8 צפייה בגלריה
שוער ארסנל ארון ראמסדייל מתעמת עם שחקן טוטנהאם רישרליסון
שוער ארסנל ארון ראמסדייל מתעמת עם שחקן טוטנהאם רישרליסון
תקרית בין השחקנים לפני פריצת האוהד. ארון ראמסדייל מתעמת עם רישרליסון
(Getty Images)
בהתאחדות האנגלית הזדרזו להגיב לתקרית בסיום והתייחסו אליה כ"בלתי מתקבלת על הדעת". עוד הבטיחו כי "יעבדו בשיתוף פעולה עם הרשויות והקבוצות כדי שהפעולות הנדרשות יינקטו". גם במינהלת הליגות באנגליה שחררו הצהרה בה הביעו שאט נפש מתקיפת ראמסדייל בסיום המשחק וקראו למצות את הדין עם התוקף. כדורגלנית ארסנל ונבחרת אנגליה לשעבר ליאן סנדרסון צייצה בחשבון הטוויטר שלה וטענה כי האוהד התוקף צריך להיות "מורחק לכל חייו".
גם בטוטנהאם כמובן גינו את האירוע המכוער: "המועדון בדק את צילומי הווידאו מהיציע כדי לזהות את האוהד ויעבוד עם משטרת לונדון כדי לנקוט בפעולה הקשה ביותר נגדו, כולל הרחקה מיידית לכל החיים מהאצטדיון הביתי שלנו". המנג'ר המפסיד, אנטוניו קונטה, הוסיף: "אם אנחנו רוצים כבוד, אנחנו צריכים לתת כבוד בעצמנו. בכנות, לא ראיתי את האירוע, אבל אם זה קרה - זה משהו שצריך לגנות בחריפות".
8 צפייה בגלריה
שוער ארסנל ארון ראמסדייל
שוער ארסנל ארון ראמסדייל
עיצבן את אוהדי טוטנהאם כשנישק את החולצה. ארון ראמסדייל
(Getty Images)
בתקשורת האנגלית עסקו בעיקר בתקרית בסיום (ואף טענו כי מדובר ב"אחד הימים השחורים בכדורגל", מה שקצת לקח את תשומת הלב מהעונה הנפלאה שעוברת על ארסנל, שנראית ממחזור למחזור כמי שיכולה ללכת עד הסוף. התותחנים הצליחו להוריד קוף לא קטן מהגב, כשהשיגו ניצחון חוץ על טוטנהאם לראשונה מאז 2014, כמו גם סימנו 'וי' פעמיים בעונה על היריבה המרה. שער עצמי מוזר של הוגו לוריס נתן לאורחת את היתרון בדקה ה-14 ושער נוסף של מרטין אודוגור (36) סידרו יתרון שמונה נקודות בפסגה לחבורה של מיקל ארטטה.

גארי נוויל: "סיטי תזכה באליפות, ארסנל תסיים שלישית"

פער שמונה הנקודות אותו פתחה ארסנל על פני האלופה מנצ'סטר סיטי שבמקום השני הוא הגדול ביותר שהיה לתותחנים בראש הטבלה מאז עונת 2003/04 החלומית מבחינת ארסנל ואוהדיה - בה זכתה הקבוצה באליפות מבלי שהפסידה פעם אחת, וסיימה את העונה עם יתרון של 11 נקודות על פני צ'לסי, שסיימה כסגניתה.
8 צפייה בגלריה
שער ה"מירור"
שער ה"מירור"
כצפוי, העיתונים בממלכה עסקו בניצחון של ארסנל - ובמהומה בסיום. שער ה"מירור"
8 צפייה בגלריה
שער ה"טלגרף"
שער ה"טלגרף"
שער ה"טלגרף"
8 צפייה בגלריה
שער ה"סטאר"
שער ה"סטאר"
שער ה"סטאר"
8 צפייה בגלריה
שער ה"אקספרס"
שער ה"אקספרס"
שער ה"אקספרס"
"אני לא רוצה לעשות יותר מדי חישובים, אבל נצטרך לפחות 90 נקודות כדי לזכות באליפות", הסביר ארטטה. "זה קרה ברבע או חמש העונות האחרונות, אז זה ידרוש ממנו כמעט שלמות".
כשנשאל על התקרית של ראמסדייל, ענה: "אני לא רוצה שזה ייקח 0.0001% מההנאה והסיפוק שיש לנו ברגע זה. אנחנו נטפל בזה מחר. אנחנו בעמדה נהדרת להיות בה ובואו ונהנה מכל רגע. אני נכנס לחדר ההלבשה ורק מרגיש את השמחה והביחד סביב הקבוצה. כמה הניצחון זה היה חשוב עבורם".
במחזור הבא תארח ארסנל את מנצ'סטר יונייטד לעוד קרב ענקיות, וגם בשלב הזה של העונה, יש מישהו שחושב שארסנל לא רק לא תזכה בתואר, אלא תסיים שלישית. כוכב העבר של יונייטד וכיום פרשן ב"סקיי ספורטס", גארי נוויל. "זה יהיה מדהים אם ארסנל תהיה אלופה, אבל זה לא יקרה. מנצ'סטר סיטי תזכה בתואר ויונייטד תסיים שנייה. ועדיין, אמרתי גם שלסטר בזמנו לא יזכו בתואר, ותראו מה קרה בסוף".